November mama's 2012 deel 2!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Thea23, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

Behappy Niet meer actief

hartje mooi horen kloppen !! wauwie
    weer lekker gekletst met de vk.
    van t bloedprikken was goed ben alleen met alles negatief dus moet een prik met zoveel weken.
    maar alles was goed
    mooi koffertje gekregen met info en om de kraamzorg aan te vragen ..:)

2. Jel

Jel Niet meer actief

@ Behappy, mooi dat alles goed is. :)
    Nu pas de kraamzorg aanvragen? Dat heb ik in week 7 vd zwangerschap al gedaan. :)

Hebben jullie allemaal je trouwens ook aangemeld voor de felicitas-doos, de blijedoos en weet ik het hoe die dozen allemaal heten? En weten jullie ook wanneer je de eerste doos al kan ophalen?

3. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Jel; alles aangevraagd en de blije doos is volgens mij rond de 20 weken? Dacht ik!

@Be: Fijn dat je het hartje heb mogen horen!

4. Jel

Jel Niet meer actief

Ok, dan wacht ik nog ff af...

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    die moet ik ook nog aanvragen :)

6. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Hi. De vk belde. Mijn glucose was te hoog. mogelijk omdat ik net gegeten had. Moet nu volgende week nuchter prikken. Wordt weer een mooie blauwe plek waarschijnlijk...

X Lissa

7. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb toevallig van felicitas net het eerste tijdschrift binnengekregen vandaag. En er zat een papier bij dat ik binnenkort (maar hoe relatief is dat haha) een ophaalkaart krijg voor de doos.

8. Petrea

Petrea Actief lid

7 jan 2012
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden! Volgens mij krijg je die doos pas rond de 5e maand en dan weer 2 maanden na de bevalling. Voorlopig blijft het bij reclame en wat tijdschriften! :) Super mooie echo`s heb ik weer voorbij zien komen! En fijnte lezen dat bij Thea alles goed is! En wat een schát van een hond! Ben gewoon een klein beetje jaloers! Ik ga slapen, heb een slechte dag gehad, sweet dreams allemaal!

Edit: 14 weken wave!! Joehoe! Gaat best toch wel snel! :)

En wil iemand bij mij misschien een jongetje schrijven in de lijst? Ik krijg al die kleuren niet weer zo mooi... Bedankt!!

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

oh gewoon nog niet eerder geregeld..
    omdat we eerst de 12 weken voorbij wilde ;)

jaa en zeker weer blij :)
    30 mei opnieuw controle en 31 mei geslachts bepalingpf duurt weer zo lang

10. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Heey meiden,

Hier ook nog geen kraamzorg, wik even de echo van morgen afwachten!
    En dan ook een afspraak maken voor geslachtsbepaling:)

Brrrr verder zoooooooooo zenuwachtig voor de echo morgen........ Echt, ben zooo bang nu dat t toch weer fout is........ Gelukkig mag ik al om 9 uur, endaarna na de dierentuin met opa en oma.

Fijn dat alles goed was bij de controles!

En een vriendinnetje van me is ook zwanger, zoo leuk. Schelen een maand, ze is tot nu toe 30 dec uitgerekend.

11. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Joyce, sterke meid. Ik herken de zenuwen, al heb ik niet dezelfde voorgeschiedenis. Ik was dood zenuwachtig!!
    Probeer je er niet teveel door te laten leiden... Hoelaat mag je morgen?

12. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Al om 9 uur!! Dus dat is lekker vroeg!

13. Ik maak haar niet belachelijk he.... Ik zei al, de voorbeelden komen hier van het forum, maak wel grapjes, maar dat doen we allebei wel, maar het is niet kwetsend allemaal.

14. Behappy

Behappy Niet meer actief

@joyce wat lekker dat je morgen zo vroeg
    al kan !! en ik herken de zenuwen hoor !
    maar luister naar je gevoel & je hart!

Hier gelukkig vandaag t hartje weer
    gehoord , hin was 159 slagen pm :) prima
    dus
    wel leuk dat ze dat kunnen meten al
    hihi

15. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hallo!

Ik kom het weekend hopelijk weer iets vaker hier langs, nu werken en moe...
    Ik heb 16 mei geslachtsbepaling!!!!!! spannend!!! Ik zal het vanavond wel even in de lijst erbij zetten, nu de hondjes uitlaten en op naar mijn werk ;)
    @joyce: succes voor zometeen!!! Alles zit vast helemaal goed! :D

16. onzewens

onzewens Bekend lid

9 jan 2012
    561
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen dames en heer,

@ dozen, heb idd ook felicitas, blije doos en kruitvat aangevraagd.....c1000 kun je langs gaan na de geboorte (als er dan nog c1000 bestaan)
    en ik kreeg ook van de week mijn 1e tijdschrift, dacht dat ier van de blije doos was. die van felicitas moet nog komen volgens mij.

@ bloed prikken, ik kreeg gister ook uitslag van mijn 2e keer prikken. HB bleef laag maar een andere waarde was wel goed, dus hoef gelukkig geen staaltabletten. En ook ik had een te hoog glucose gehad met prikken maar nu nuchter was hij goed. Niks aan het handje dus gelukkig.

@ kraamzorg ook geregeld, maar pas na de 12 weken. Was fluitje van een cent. Ben nu aan het kijken naar zwangerschapsgym of zo iets dergelijks.

@ Joyce....veel succes vandaag, Komt zeer zeker goed.

@ joehoe....mag vandaag al weer de 14 weken wave doen...gaat super snel zeg. We hebben gister ook afgesproken dat we vrijdags na hemelvaart de babydump onveilig gaan maken. Weet natuurlijk niet zeker of we hier ook gaan kopen, maar kijken kan altijd.

We moeten zo naar een begrafenis van de vader van een vriendin. Is alleen wel ruim 2 1/2 uur rijden vanaf ons maar ja......tis nie anders.

Voor de rest weinig nieuws,

greetz

17. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Joyce veel plezier zo.

Dozen zijn hier al aangevraagd.
    Kraamzorgformulier ligt klaar heb het net binnen van mijn verzekering. Vanavond even invullen maar.

IK ga vandaag naar Kasteel de Haar. Mijn vriend moet werken, dus ik neem onze gast mee..

X Lissa

18. Lissa80

Lissa80 Bekend lid

25 mrt 2012
    525
    0
    0
    Utrecht
    Onzewens.sterkte bij de begrafenis..

19. Leuk om zo vlak voor het slapen gaan te horen.

"Ik moest naar de wc en bij het afvegen, was het een beetje bruin."

Ze veegde dus wat oud bloed mee. Verdikkie, een bloedinkje had ze. Het was de eerste keer (en hopelijk de laatste keer). Maar ik had wel zoiets van, vanmorgen hebben we de baby gezien en het hartje klopt. Dat het bloed bruin is, wil dus gewoon zeggen, dat het oud bloed is en dat het dus geen kwaad kan. Het kan dan een bloedinkje zijn geweest dat veroorzaakt kan zijn van een keer niezen ofzo. Althans, dat laatste houd ik me dan voor.

Resultaat : Ik maar piekeren, piekeren piekeren, vroeg wakker, weer gaan slapen, diep in slaap vallen, wekker gaat, veel te moe, weer gaan slapen en dan te laat wakker en dus te laat op mijn werk. Here I am !!!!

Maar goed, nog iets anders..... mijn ega voelt de baby al wat bewegen. En als ik mijn hand op haar buik houd, dan lijkt het alsof ik de baby ook voel, voel het een beetje rommelen, daar waar de baby zit. Het is zo leuk, maar heb wel zoiets van : huh? 12+4 weken, kan dat dan? Na ja, ik blijf positief, het hartje klopte in ieder geval.

20. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Goedemorgen weer!

Behappy fijn dat alles weer goed was!

Jel nee eigenlijk nog niet goed dat je het zegt, zal me er vanmiddag eens over buigen. Zitten best hele leuke dozen/pakketten tussen.

*Wave* voor Petrea

Joyce als het goed is ben jij nu al bijna aan de beurt, duimen draaien voor je. Leuk trouwens even er tussen uit naar de dierentuin veel plezier.

Dinh zolang het niet kwetsend is, of door jou ega niet als kwetsend word ervaren is er niets aan de hand lijkt me :)
    Het lijkt me heel moeilijk om positief te blijven nu, maar zo te zien pak je het goed op. Bruin is inderdaad oud bloed maar probeer maar eens te relativeren hé.. 12+4 is wel vroeg maar je zei al dat je ega vrij slank is dus misschien dat het kan?? Zelf was het hier ietsjes later wel maar ja, niet slankie!

Kraamzorg gister aangevraagd op advies van de VK. Over 2/3 weken een info pakket en dan is het maar meteen geregeld.

Ben alleen ineens niet meer zeker over borst/flesvoeding heb t bij D. geprobeerd maar t wilde gewoon niet.. Denk dat ik het toch gewoon probeer maar voor de zekerheid wel alles bij de hand pak mocht t niet lukken.

Deel Deze Pagina