November meiden!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Nemo1984, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Eclipse: Welkom back! En van harte gefeliciteerd!

@Marjon: Spannend hoor! Misschien is het inderdaad wel een innestelingsbloeding. Ik duim voor je!

@Bergje: Bloedneuzen kunnen er inderdaad bij horen.
    Heb je verder nog veel klachten? Ik vrij weinig op het moment. Daardoor vind ik het wel een beetje eng....zal toch wel goed gaan?

Ik heb me ook aangemeld voor MvM. Weet eigenlijk niet of ze hier komen ophalen. Ze hebben nog niet teruggebeld.
    Ben benieuwd. Heb nog wel wat vragen over hoe het gaat en zo...Ik werk bijvoorbeeld fultime en flessen aan de straat zetten, zie ik ook niet zitten. Dan weet de hele buurt meteen dat je zwanger bent.

@Co1984: Balen dat je test negatief is. Even afwachten en over paar dagen nog eens proberen? Ik zie dat de vorige twee rondes wel redelijk op tijd waren, dus wie weet....

2. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    @Nike: Ik heb last van maagzuur en vandaag loop ik echt al de hele dag te boeren. misselijk ben ik alleen rond de 6e week geweest, en toen een paar dagen. Verder heb ik honger voor 2 (of drie) ..... en obstipatie maar dat had ik na de operatie al dus was voor de zwangerschap ook al actueel. Af en toe heb ik een soort menstruatie pijn. Moe ben ik alleen na een hele drukke dag. Emotioneel ben ik eigenlijk ook niet ben juist erg vrolijk.

We hebben het nog niet verteld aan mijn stiefdochter...of hij wacht op mij of op het juiste moment ofzo...hmmmm

Bij mvm kun je zelf ook de urine ergens heen brengen en je hoeft op je werk niet op te vangen..alle beetjes helpen. Goed dat jullie het overwegen. ik vond het wel jammer dat ik neit mee kon doen.

3. marjon80

marjon80 Actief lid

8 nov 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    bloedverlies lijkt over te zijn!!! hoop dat ik niet te vroeg juig en het zo meteen weer terug komt.

@co1984: blijft spannend zolang er geen bloed is is er hoop

4. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    @ co: Dank je wel :D.

@ bergje: Dan zal het van de week wel in de bus liggen. Wat leuk dat je er sokjes bij krijgt :D. Heb je ook al de doos van Prenatal/Wij Jonge Ouders besteld? Weet bij jou het verder ook nog niemand van de familie?

@ Nike: Bedankt :D. Volgens mij had ik jou al gefeliciteerd toch? In het NOD van 20 januari-topic geloof ik ;).
    Bij MvM kunnen ze ook een passende oplossing aanbieden als je het geheim wilt houden. Heb er zelf niet aan gedacht. Ik moet het onder bij de flat neerzetten..

@ marjon: Spannend! Wil je ook weer over 3 dagen testen of nog ff wachten?

Ik had vandaag voor de eerste keer last van misselijkheid. Hing ik daar boven de wc.. blegh.. ;)

5. co1984

co1984 Actief lid

17 nov 2009
    150
    0
    16
    Nou vanmiddag toch rode duivels dus weer op naar de volgende ronde. eclipse vervelend die misselijkheid maar je weet in ieder geval waar je het voor doet dat pothangen.

6. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Zoooo... Na 9 dagen bloed te hebben gehad lijkt er nu een eind aan te komen.. (nog maar heel weinig bloed in me tampon) EINDELIJK!!! Was dit toch een echte ongesteld heid? T lijkt er allemaal wel op :D!! Hoe blij kan je daarmee zijn ;)..

Ik wou eigenlijk morgen de huisarts bellen.. maar als dit zoals t wel voelt een echte ongi was moet ik het denk ik toch nog maar 1 weekje de kans geven om dan echt te kijken of er tussendoor niet weer steeds bloed komt.. Ik weet dat andere allang de HA hadden gebeld.. maarja goed Ik zit zoo in twijfel omdat dit echt als een ongi voelde en ook 9 dagen duurde..

Het voelt op een of andere manier nu ook echt of we nu voor t echie kunnen beginnen...:) Dat me lichaam t nu eindelijk een beetje begrijpt!!!

Ik heb alleen 1 vraagje.. omdat ik nu langer ongi ben geweest dan normaal.. heeft dat toch geen effect op hoe je moet tellen ivm je cyclus?? De eerste dag van me ongi is ook dag 1 vd cyclus.. dus ik kan er dan toch gewoon het beste rekening mee houden dat ik binnen nu en 1.5 week wel vruchtbaar zal zijn..

(Ga wel gewoon sex proberen te hebben wanneer het gaat) maar omdat het nu allemaal zo gek gelopen is lijkt het ook wel heeeel snel dat je dan tegen je vruchtbare periode zit..

Snappen jullie het nog? ;)

7. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    @ Co Meid ik leef met je mee.. Ben er net vanaf :)

8. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    @ co: Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Ja, dat is ook zo en daar probeer ik ook maar zoveel mogelijk aan te denken.

@ Carola: Volgens mij heeft de lengte van je ongesteldheid idd geen invloed op de duur van je cyclus.

9. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Marjon: Spannend!

@Eclipse: Ja inderdaad volgens mij hebben we elkaar al gefeliciteerd in het NOD-topic!

@Bergje: Heb je het wel aan aan anderen verteld (behalve werk dan)? Of willen jullie eerst je stiefdochter op de hoogte brengen?

@Co: Jammer! Balen... Op naar de volgende ronde.

@Carola: Wow er lijkt dus eindelijk een einde te komen aan al dat bloed. En inderdaad volgens mij heeft de lengte van je menstruatie geen invloed op wanneer je je vruchtbare dagen hebt.

Ik zelf heb een heerlijk dagje gehad. Vanochtend lekker gesport. Daarna gelunched in de stad en naar de film met vriendlief. Film was niet echt een aanrader. Ben zelfs in slaap gevallen...haha. Of dat door de film kwam of door de zwangerschap....wie zal het zeggen.
    Net lekker in bad geweest en nu met laptop op de bank.

10. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    vrienlief heeft vandaag op de valreep zijn dochter nog ingelicht!!!
    ze had het niet verwacht, en zei als het maar een broertje wordt....want ik heb geen zin in nog een zusje....(bij haar moeder heeft ze twee zusjes)

voor de rest blijft het voor idereen nog zeker een week een geheimpje!

ik ga nu aftellen tot ik 8 febr kan kijken of mijn garnaaltje een gamba is geworden! vriendlief heeft het nog steeds over ons wormpje.....

11. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    @ Nike: Welke film was je dan heen geweest?

@ bergje: Is dan toch nog wel een goede reactie van je stiefdochter. Kinderen geven meestal een bestelling door als ze weten dat je zwanger bent (herinner ik me nog van mezelf) ;).
    Ik wil het ook proberen tot week 12 geheim te houden.
    Wel spannend.. zo gauw weer een echo :D. Dan krijg je toch een termijnecho?

12. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    @eclipse:
    ik had deze reactie ook wel verwacht ze heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze alleen nog wel een broertje wilt. als het een meisje wordt dan zal ze even teleurgesteld zijn denk ik.
    8febr is idd de termijn echo. ik zou deze eerst met 10 weken krijgen i.v.m. de combinatie test maar we hebben toen toch besloten deze niet te doen. ik heb de echo toen verzet omdat je met 12 weken meer kan zien en ik het met 8 weken ook gezien heb.

ik zou het nu wel het liefste aan iedereen willen vertellen maar vriendlief nog niet...dus ja wachten maar.

13. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    Denk dat die teleurstelling toch weer gauw over is als het een meisje wordt en ze het kindje ziet.
    Ben ook nog aan het denken of ik wel al die testen laat doen. Waarom hebben jullie besloten het niet te doen als ik vragen mag? Met 12 weken zie je dan weer idd iets meer.

Dan kun je idd beter afwachten tot je vriend er ook klaar voor is. Mijne wil het ook pas na die 12 weken vertellen.

14. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden!

@Eclips: gefeliciteerd zeg! Wat grappig dat Nike, jij en ik vrijwel gelijk lopen!

@ Carola: Go for it girl! Hopelijk zijn de komende drie weken bloed vrij en heb je daarna weer een echte ongi. Alleen mag die dan wel weer wat korter worden dan deze keer :p
    Volgens mij moet je inderdaad gewoon vanaf de eerste dag van je ongi tellen, op dat moment start alles weer opnieuw daar van binnen. Maar helemaal zeker weet ik het niet. Gelukkig kan zaad een paar dagen overleven in je baarmoeder/vagina, dus als je ei een dag of 2 later is, heb je nog steeds kans.

@Bergje: jij hebt gewoon al 2 echo's gehad voor de rest überhaupt maar een keer naar de wurmpies heeft kunnen kijken. Leuk!

@Co: Balen meid, dat je ongi bent. Succes met klussen in de volgende ronde!

Het idee dat we zwanger zijn begint langzaam een plekje te krijgen. Ik heb voor mijn mannetje het boekje "Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!" gekocht. Dat is echt hilarisch om te lezen. Hij is absoluut geen lezer, maar had het zowaar in anderhalve dag uit. Voor mezelf heb ik het boek "Veilig zwanger" gekocht, ook erg interessant om te lezen. Af en toe bekruipt mij alleen wel de gedachte: 'waar zijn we aan begonnen...' ;) Als je al die kwalen leest die zwangeren kunnen krijgen. Dat progesteron is een bijzonder goedje :D.

Trouwens, die ochtendmisselijkheid is voor niet echt van toepassing, het begint hier aan eht eind van de ochtend en gaat dat met golven door tot ik in slaap val... Niet echt een fijn gevoel. Gelukkig houd ik alles nog binnen :). Verder 'last' van trekkerig gevoel en af en toe steken rondom mijn baarmoeder en een beetje branderinge borsten. Volegns mij is het eerste kledingstuk wat ik nieuw nodig ga hebben een meegroei BH...
    En jurkjes doe ik pas weer aan als heel de wereld het mag weten, anders is het geen verrassing meer :p.

Op 26 feb gaan we voor het eerst naar de verloskundige, dan krijgen we ook direct een echo, spannend!

15. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    Dank je :D. Jij ook gefeliciteerd! Is idd wel leuk om te zien dat we zo dicht bij elkaar zitten.
    Denk dat ik zelf ook eerst een meegroei-BH nodig heb. Al zit ik hier thuis ook al met joggingbroeken aan, omdat spijkerbroeken me al teveel klemmen..
    Leuk dat je 26-2 de echo krijgt. Wij krijgen 'm 2 dagen ervoor, op de 24e. Spannend! :D

16. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Meiden die zwanger zijn : Ben zooooo blij voor jullie :D:D!!!
    Spannend hoor w8ten tot de eerste echo's :) !!

@ Piekie, Thnx meid.. Hoop t ook :D Zou super zijn.. ennuh ben allang blij met het feit dat ik nu bloedvrij ben na die 9 dagen ;)

Hoor veel over dat boek.. Wat is het voor een soort boek dan? (help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) Lijkt me erg leuk om idd dan aan je man te geven in ieder geval ;)..

Verder heb ik wel moeite met elke dag Foliumzuur slikken.. ben het tot nu toe 2 en max. 3 x vergeten...En soms denk ik echt huh heb ik t vandaag al wel of niet genomen? Je zou denken dat je t niet zou vergeten ivm dat je t slikken vd pil ook zo gewend was ;)!!

@ Bregje hoe oud is je stiefdochter? :)

17. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    @ Carola: Dank je.. Het is idd allemaal erg spannend :D.
    Dat met de vitaminepillen heb ik ook wel eens.. dan denk ik ineens van heb ik het wel ingenomen en dan van oh ja, net na het eten haha.

18. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Eclipse: We zijn naar 'A serious man' geweest. Erg vage film.

@Bergje: Ben ook wel benieuwd hoe oud je stiefdochter is. Kan ik haar reactie een beetje plaatsen.
    Maar zeker geen negatieve reactie toch? Ze gaat het vast nog leuker vinden als je buik gaat groeien (alhoewel dat bij jou al het geval is toch...).

Over vertellen: We vertellen het na de eerste echo (als die goed is) aan ouders en schoonouders. Met de rest gaan we wachten tot 12 weken.

@Piekie: Ja erg leuk dat we bijna geljk lopen!
    Lastig die misselijkheid. Ik heb gelukkig nog nergens last van. Vind ik ook wel een beetje gek. Ga je bijna denken: zou er wel wat groeien daar binnen?
    Mijn echo is trouwens 23 februari.

@Carola: Ja dat foliumzuur slikken dat herken ik. Twijfel ook elke keer of ik het wel heb genomen. Dan denk ik maar beter 1 te veel dan te weinig. Ben het ook al eens vergeten....

19. Eclipse

Eclipse Bekend lid

24 dec 2009
    544
    0
    0
    @ Nike: Ok, dan weet ik dat ik niet daarheen moet gaan ;).

20. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    mijn stiefdochter wordt volgende maand 12 jaar! al een hele tante dus!! ik denk dat ze er wel blij mee gaat zijn, ze moet even aan wennen en ik denk dat het heel belangrijk is om haar er op de juiste manier bij te betrekken. dat is denk ik eerder niet zo goed gegaan.

Wij hebben de combinatie test niet gedaan, omdat ik met 27 niet in de risico groep val. daarbij komt down syndroom niet voor in beide families. Voor mij hoefde het sowieso niet ik heb altijd met gehandicapte kindjes gewerkt en ze hadden niet allemaal down...er kan nog op allerlei momenten iets mis gaan waardoor je kindje een beschadiging oploopt. en dit kindje is gewoon heel welkom. Vriendlief denkt dat anders over hoor! maar omdat we een test deden op internet kwam daar uit dat hij het niet acceptabel vond dat door prenataal onderzoek de kans op een miskraam iets groter werd.

dus zodoende besloten om het toch neit te doen.

wat ook voor sommige kan meespelen is dat het zou kunnen zijn dat je het geheel of voor een deel zelf moet betalen.

met de 20 weken echo kijken z eook uitegbreid of alles bij je kindje klopt.

ik zal het boek van kluun ook een voor mijn lief gaan halen.

ow nog een nieuwtje bij the way...vandaag hebben wij het kindje erkent en we zijn in ondertrouw gegaan voor geregistreerd partnerschap en 15 februari is de grote dag!

ik heb net kaartjes gemaakt die ik dan verstuur met d etekst dat we vanaf die datum allemaal hetzelfde heten. en dan onze namen en als 4e een ? . dan weet gelijk iedereen het!

pfoe morgen ga ik een hele lange dag hebben op het werk....een soort van teamdag.....en ik moet heel vroeg opstaan!!!!

Deel Deze Pagina