Eindelijk heb ik hem zover gekregen, en proberen wij dus ook sinds november om zwanger te worden. Ik ben al iets langer gestopt met de pil, van ontpillen heb ik geen last!! voel mij heerlijk, veel beter dan wanneer ik de pil wel slikte! Ik vind het onwijs spannend, ik kan niet wachten tot het raak is.... Gezellig dat iedereen hier in november begonnen is om zwanger te worden.
Dat heb ik ook gehad. Het duurde bij mij 1 dag, daarna was het weer weg. Het blijft spannend he?! Hier nog niets aan de hand... We wachten rustig af.....
oh jeetje Sarah S, ik denk dat ik je dan heel nauw ga opvolgen hoor! echt wel spannend en tegelijk ook raar he... ik kan momenteel mijn jeans echt niet verdragen, zo opgespukt is men buik... Sarah, hou ons op de hoogte he!
helaas vanmorgen de rode duivels gekregen . aan de ene kant wel blij weet ik in ieder geval dat alles het weer doet na 11 jaar de pil slikken. en ook nog keurig op 28 dagen . we klussen lekker verder en hopelijk volgende maand. succes iedereen zal voor jullie duimen. gr colette
Wat zijn jullie allemaal goed op de hoogte wat betreft innesteling enzo....Ik heb eigenlijk met mijn lief afgeproken dat we wel zien wat er gebeurd....en er niet zoveel mee bezig zijn....Nou dat valt niet mee, ik heb helemaal geen geduld....Dus ik probeer mijn cyclus wel bij te houden, en op het juiste moment te klussen....uiteraard bij mij ook allemaal verschijnselen die niet eens kunnen, vanmorgen was ik misselijk, maar ik ben er bang voor dat het toch achter mijn oren zit! volgens mij mag ik op 5 december testen dat is dan wel weer leuk! bij een andere topic las dat er meiden al een hele uitzet gekocht hebben tijdens het zwanger worden, hoe zit dat met jullie?? Wij hebben alleen een grotere auto gekocht, mijn lief wilde geen kinderen mdat deze niet in de auto paste (en nog veel andere redenen) Dus toen we een nieuwe auto hebben gekocht heb ik, aangekondigd dat ik dan niet meer met de pil hoefde te beginnen! inmiddels heeft mijn lief al bijna een kinderwagen gekocht omdat die afgeprijsd was, maa dat wil ik nog niet stel je voor dat het niet lukt....dan staat die wagen ergen op zolder te staan... Nog een vraag aan jullie: wij hebben niemand iets verteld , best moeilijk want ik schreeuw het het liefst ewel van de daken.... daar komt bij dat er veel zwangere in mijn omgeving zijn en mij heel regelmatig d evraag wordt gesteld, of wij al bezig zijn om kindjes te maken. Ik schrik erg van d edirectheid waarmee mensen dit vragen en nu we echt bezig zijn voel ik mij gewoon rood worden.....Hebben jullie hier ook last van?? en wat geven jullie als antwoord?
Hoi Maya, Ja dat heb ik ook!! Echt een opgezette buik... Ook wel pijnlijke liezen als ik opsta en buk...Heb jij dat ook? Ik ben echt benieuwd..We wachten af...tot nu toe alles nog rustig hier..
Hoi Bergje, Ik herken dat gevoel..1 van mijn vriendinnen weet het wel omdat ze ook met de pil gestopt is. Verder weet niemand iets! Dat is ook het beste lijkt mij want dan gaat iedereen elke maand vragen of het al raak is..Daar heb ik persoonlijk geen behoefte aan. Want als je weer ongesteld bent geworden is dat al vervelend genoeg. Wat het kopen van babyspulletjes betreft; Ik koop wel eens iets..van Lief Lifestyle bijvoorbeeld.Lieve sokjes en/of romper. Grote spullen heb ik nog niet gekocht. Succes met alles en ik hoop voor jullie dat er snel een wondertje mag komen!!
hier deze morgen zo misselijk als maar zijn kan, dan koekje gegeten en nu wat beter... bij ons weten er verschillende vrienden het wel al hoor, ze kennen me dan ook door en door maar van familie heb ik liever niet dat iemand het weet hoor... men ouders zijn er namelijk tegen, echt niet fijn, voel me er echt niet goed bij maar ja, niets aan te doen... en idd kleine dingetjes heb ik wel al gekocht, maar grote spullen nog niet, of het moest zijn dat er ergens iets in promotie komt, dan kan het zijn van wel... en wij zijn idd ook aan het uitkijken naar een andere auto, want deze beetje teveel naftverbruik! en dan ineens ook een jeep he, handig voor buggy en voor de hond meiden hou ons op de hoogte he! sarah al getest?!
oh ja nog iets, ik at vroeger wel eens chocolade maar echt geen drang of het overdreven veel eten... en het enige dat ik nu nog wil is chocolade!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hoe meer hoe beter kennen jullie dat?!
Wij hebben het aan niemand verteld, en dat zijn we ook niet van plan om te gaan doen. Ik vind het ontzettend interessant wat er in mijnlichaam allemaal gebeurd, ik zit ook met veel plezier het boek 'zwanger worden' van Mariël Croon te lezen. Manlief moet er niet zo veel van hebben ('dat hoef ik allemaal niet te weten'), dus soms vind ik het lastig om tegen vriendinnen er niets over te zeggen. Gelukkig is er hier het forum, waar ik mij ei kwijt kan! Vreetbuien heb ik niet anders dan anders, gelukkig maar!
@Maya Waarom zijn jouw ouders er op tegen? Wat naar zeg! Je moet natuurlijk je eigen weg volgen, maar ik kan me voorstellen dat het je het liefst met je moeder over dit soort dingen wilt praten. Dat je 's ochtends misselijk bent is typisch. Vaak begint dit pas bij 7 a 8 weken zwangerschap. De eetbuien ken ik wel, maar ik had dat aan het eind van de zwangerschap. Ik dronk heeeeeeeeeeeeeeel veel aardbeienmilkshake's.Die kilo's ben ik nog niet kwijt Succes dames!!!!! Ik ben benieuwd!
ik wil niet achterblijven en wil ook een banner....maar het lukt steeds niet dus hier weer een poging!!
bergje, je moet die link in je handtekening plaatsen... idd men ouders zijn er enorm tegen, vinden kinderen gewoon een last... en wie wilt er nu nog kinderen in deze tijd? zo praten zij... ze zijn nu ook al wel wat ouder, maar toch, is echt niet fijn neen.... mmmmmmm net nog smarties gekocht, mmm chocolade hihihi!
Hmm, dat soort opmerkingen lijken mij voor jou als hun kind zijnde best kwetsend. Kinderen een last? Jij was toch ook geen last? Jammer hoor, ik hoop dat je bij anderen wel genoeg steun kunt krijgen. Zwanger worden is niet niks, je zit met zoveel vragen. Lang leve dit forum
ja idd is niet leuk om dat te horen... en dat terwijl ik altijd spring als men moeder dat wilt... hoe meer je doet, hoe slechter je bent en dat is echt ni makkelijk hoor! ik wou dat ik bij men moeder terecht kon voor degelijke vragen enzo, maar dat zit er nu niet in en zal er nooit inzitten... onlangs lieten men man en ik vallen dat we een kinderwens hebben en ze begon ons gelijk uit te schelden echt pijnlijk... heb zelfs schrik om het ooit te moeten gaan zeggen...
Hoi Maya, Wat ontzettend rot voor je!! Ik denk dat als je het los laat,(wat makkelijker gezegd is dan gedaan) je ouders vanzelf bij jou komen. En als jij straks een klein wondertje in je armen hebt, zullen hun harten ook smelten!! Misselijkheid heb ik niet dagelijks...zo heel af en toe.. Vreetbuien heb ik soms wel..maar soms kan ik ook bijna geen hap door mijn keel krijgen. Menselijk lichaam blijft iets bijzonders! Bij mij nog geen ongesteldheid..... Afwachten dus!!
Ik heb 7 November me laatste pil geslikt En mijn lichaam is nu al flink met ontpillen bezig geweest Wat een rot gevoel soms zeg.. Steken in me buik, Gerommel in me buik, Gek gevoel onderin je buik, Moeten plassen en dan op de wc zitten en dan komt t niet gelijk, Misselijk met vlagen... Dat was het zo ongeveer wel... Nou meiden wens jullie ook nog succes met ontpillen en hoop voor iedereen dat t snel raak mag zijn Fijne avond