@Bergje, heel erg bedankt voor je berichtje (ook namens manlief). Wat vervelend dat jij het ook mee gemaakt hebt. Ik ben vandaag bij de dokter geweest en kon mij natuurlijk op dit moment ook niet veel vertellen. Ik heb een test mee gekregen en moet volgend weekend nog een keer testen. Hij zei ook dat de kans groot is dat het een miskraam is geweest maar dat het ook een 'gewone bloeding' zou kunnen zijn. Nu lijkt het weer meer op ongesteld zijn... Ik heb hier wel van geleerd dat ik nooit meer te vroeg ga testen ( was gewaarschuwd, maar eigenwijs). Misschien heb ik korter helder bloedverlies omdat het bij mij veel priller was dan bij jou met 8 weken... Was je in het begin van deze zwangerschap niet bang om het weer mee te maken??? Ik houd deze dagen inderdaad mijn lichaam in de gaten ivm met achterblijfselen. Bergje heel erg bedankt nogmaals..... Geniet van je zwangerschap en ik hou je op de hoogte!!
@poely: natuurlijk was ik in het begin van de zwangerschap erg bang dat het vruchtje niet zou blijven zitten. MAnlief zei ook dat ik pas na 12 weken echt zwanger was. Toen ik zwanger was ben ik eerst naar de huisarts geweest, ik had nu niet verwacht zo snel zwanger te zijn en moest de mexicaanse griep prik nog hebben omdat ik eigenlijk net heel erg ziek was geweest. De huisarts heeft mij naar de verloskundige doorverwezen en daar mocht im met 7 weken komen voor de intake. de verloskundig eregelde gelijk een echo voor de week erop zodat ik met 8 weken een vruchtje met kloppende hartje heb kunnen zien. Dus als je weer zwanger bent op tijd aanmelden bij de verloskundige en vragen om eeb vroege echo. Veel meiden hier op het forum hebben die ook gekregen soms wordt die echo inwendig gedaan. Toch denk ik dat je ook vertrouwen moet hebben in je lichaam bij een zwangerschap, mijn lichaam was eigenlijk nogal zwak toen ik zwanger werd....door de zwangerschap is mijn lichaam veel sneller genezen! eind oktober woog ik 48 kilo en nu 62!!!! haha normaal is 55 kilo voor mij.... Poely hoe is het nu met buikpijn? en het zou best op een menstruatie kunnen lijken omdat het na 4 weken mis gaat. inderdaad is het wel zo dat je het misschien niet gemerkt zou hebben dat je zwanger was als je niet al zo vroeg getest zou hebben, nu heb je een mogelijke miskraam te verwerken. Maar de moed niet opgeven en lekker blijven klussen net als de nog niet zwanger meiden hier! en jullie komen ook aan beurt ik heb er echt vertrouwen in! ik hoop dat jullie het snel mogen meemaken. Bij mij gaat het super, ik voel mijn meisje nu de hele dag door dat is zo gek! Bregje is inderdaad een leuke naam! hihi en ik heet zo niet mijn profiel naam is bergje.... De namen die nu nog over zijn zijn: julia en evy... Morgen weer een echo joehoe even in mijn buik spieken! ben benieuwd of de kleine dame zich nu wel laat zien! @Zwanger meiden hebben jullie al buik foto's gemaakt?? ik ben benieuwd!!
wat is het rustig hier! zit iedereen in de zon?? Vandaag is de 20 weken echo wel goed gelukt! ik heb mooie foto's gekregen!
@maya: Balen meid!!! maar wel een mooie regelmatige cyclus! nieuwe ronde nieuwe kansen! ik denk dat je erg teleurgesteld bent, zou ik ook zijn..... maar heb vertrouwen in je lijf meid! hier keelpijn weer voorbij maar nu is het hoesten begonnen! vanmorgen ochtendje rechtbank das altijd lekker stressen! maar vanmiddag lekker thuis werken, dus dat is dan wel weer relax!
@Poely: Bah..dat is geen leuk nieuws. Sterkte meid. Geef de moed niet op. @Maya: Balen zeg. Ik duik voor je dat het deze ronde raak mag zijn. En ook voor allen andere nog niet-zwangere meiden. @Bergje: Ik ben ook thuis ana het werk. Heerlijk rustig is dat! Vanavond gezellig met een vriendin een hapje eten in de stad. Morgen nog een dagje werken en zaterdag maar eens op pad voor babykamers en kinderwagen. Buikje begint trouwens aardig te groeien. Zal dit weekend eens een buikfoto maken en plaatsen.
@ Bregje, Wat fijn dat je mooie foto's hebt gekregen van je 20 weken echo !!! @ Maya.. Leef met je mee mop X @ Nike: Jaaa Leuk Buikfoto's!!!! Ik ben druk aan het denken wat ik dit weekend allemaal mee moet nemen.. Net boodschappen gedaan met vriendlief want we gaan namelijk met 6 personen lekker een weekje naar Zee Echt aan toe Hopen dat het zonnentje soms nog een beetje te zien is.. en dat ik vanaf vanavond/morgen vroeg niet meer ongi ben Heb t namelijk alweer zo een dag of 7.. Meiden fijn weekenddddddd!!! XxxxxX
hey meiden, dank je wel voor jullie lieve woorden! moet wel zeggen dat ik heel blij ben dat ik nu kan gaan werken hoor, zo kan ik het wat beter van me afzetten! morgenavond vertrekken wij naar de kuststreek voor een weekendje bij de schoonouders se, ik kijk er echt naar uit, want zijn superlieve mensen! knuffel en tot zondag wrs!
@ Maya snap je nu waarom ik gewoon echt nergens vanuit ga ook al voel ik gekke dingen aan me lichaam soms? Daarom ben ik er zo nuchter onder en zeg ik en meen ik ook ik zie wel wanneer het ons gegund is..!!! Meid geniet van je weekend!!! XxxxxX
@ bergje. Mijn buikpiojn is weg nu en ga er vanuit dat dit ook mijn menstruatie was. heb nog lichtbloedverlies. Als ik niet had getest wist ook dat ik zwanger zou zijn. Mijn lichaam gaf dat duidelijk aan. Maar inderdaad we gaan er nu weer fris en fruitig tegen aan en mocht ik weer zwanger raken, volg ik jouw advies zeker op en ga ik gelijk naar de HA. Heb gisteren nog een test gedaan en was kei negatief, dus alle hcg is uit miijn lichaam dus dat is ook wel positief!! Bedankt en geniet van je zwangerschap!!
Hey Bergje en andere lieve meiden, We hebben vorige week besloten ( na een kraamvisite) om geen anti-conceptie te gebruiken....... De wens zit te hoog om het uit te stellen. Dus nu maar hopen dat mijn cyclus snel regelmatig zal zijn en dat we op het juiste moment klussen. Piekie, ik hoop zooo dat ik aan de appelbubbels mag volgend jaar!! Bij jullie al definitief huizen-nieuws?! Wat leuk dat jullie gaan beginnen met het kamertje!
@Mumm! welkom terug! hopelijk veel succes!!!! wel besmettelijk al dat huizen gedoen, manlief hier is ook volop aan huizen kijken vooral nieuwbouw projecten, alleen hierover izjn we het niet eens geworden. Nu is het huis te koop gekomen waarvan we altijd gezegd hebben dat we daar wel wilde wonen, het is in dezelfde straat.....Alleen het is net iets te duur!!!! dus helaassss Voor mij hoeft verhuizen ook eigenlijk helemaal niet hoor! we hebben plek zat en wonen in een leuke groene en kindvriendelijke buurt. ijn dat @poely: fijn dat de test negatief was zodat je opnieuw kan beginnen! ik hoop dat het snel weer lukt en hoop natuurlijk ook voor de andere meiden hier! Wij hebben vandaag even gefiest...hmm lijkt wel of ik incontinent ben..het kindje ligt af en toe behoorlijk op mijn blaas. vannacht erg aan het hoesten geweest echt benauwd gehad, dus weinig geslapen.... voor het eerst echt het gevoel dat een middag dutje welkom is, maar niet aan toe gegeven ben bang dat ik anders vannacht niet slaap. En ik kan ook geen gewoonte maken van middag dutjes dus moet daar niet aan wennen!
Wat is het rustig hier! @Mumm: Fijn dat je er weer bent! @Bergje: Dat incontinent zijn herken ik helemaal. Ik moet er 's nachts echt minimaal 5 keer uit. Balen dat je je wat minder fit voelt. Hopelijk vandaag een relaxed dagje gehad? @Carola en Maya: Lekker weekendje gehad? @Poely: Fijn dat je buikpijn weg is. En goed dat je er weer redelijk positief in staat! Als het goed is hierbij dan mijn buikfoto (ben hier zo slecht in....dus hoop dat het lukt). Je begint nu toch echt wel wat te zien. Oh ja.. en de volgende keer zal ik een bh aan doen die je niet door het t-shirt heeb ziet Gisteren trouwens nog wat stoms gedaan. Ging boodschappen doen. Hele kar vol, alles al gescand bij de kassajuffrouw, wil ik betalen...geen portemonnee bij me. Noemen ze dat nou zwangerschapsdementie?
@Nike: Echt een bobbeltje! joehoe! plassen wordt straks weer even wat minder 's nachts ik hoef er nu nog 1 of twee keer uit 's nachts maar heb nu dus wat last bij inspanning! Ik zie dat jij ook erg slank bent van jezelf, dan kun je al ssnel echt bobbels op je buik zien waar het kindje ligt, bij net aan de rechtse kant ineens een bobbel hihi hoofd of kontje??! (tijdens de echo had ik dit ook toen was het hoofd! dat was een verassing want ik dacht dat het een kontje was) En die portomonaie Ja echt wel zwangerschaps dementie!!!!! IK heb vannacht echt heerlijk geslapen, was ook zoo moe! ik hoop dat ik zo ook weer zo lekker ga slapen! heb vandaag echt super veel gegeten en het lijkt wel of ik honger blijf houden!
hey dames! zijn net terug thuis! mumm, super go for it girl! tof dat je terug bent! poely, nu ben je er terug klaar voor he! nike, mooi buikje! echt tof hoor! bergje, jij moet ook nog eens een buikfoto plaatsen he, ben echt benieuwd hoor! hier is het weekend voorbij gevlogen! zaterdag heel de dag buiten rondgelopen en wat verbrand in men gezicht! daarnet onze woef terug gaan halen en amai ben zoooo blij dat ze terug bij ons is hoor! hier wordt het terug klustijd hihi! we gaan er terug volledig voor!
@ Nike, Ons weekendje was heeeerlijk ook al waaide het soms echt TE hard!!! Hahahahaha Soms zo hard dat we besloten om lekker in een tentje wat te gaan drinken en om zo naar de zee te kijken !!!! Mooi buikje hoor !!!! @ Mummmm Fijn dat je er weer bent !!! Duim voor je dat alles goed blijft gaan nu en dat jullie geen twijfels meer krijgen enz en dat jullie ook snel zwanger mogen zijn !! Maya wij lopen ALS t goed is redelijk gelijk.. Als je banner nog klopt.. maarja of onze cyclus even lang is is een ander verhaal he Verder ben ik de afgelopen week zonder die 2 dagen iniemini beetje bruin verlies (want dat stelde niks voor) ongeveer 7 dagen ongi geweest Zit nu Ongeveer dus op dag 9 dagen van me cyclus !!! Verder nog maar 3.5 week voordat we in het vliegtuig naar Egypte Stappen !!! Zin in!!!
wow meid, je kan echt aftellen seg! super!!!!! zal je supergoed doen he! geniet er dan maar zeker van! en geniet maar voor ons mee hoor hihi... mijn banner klopt ja... heb heel regelmatige cyclus, dus dat is goed he, maar het is me opgevallen dat ik eigenlijk niet echt bloedverlies krijg, maar enkel bruinverlies... ik heb nu naar men HA gemaild om te vragen wat dit juist inhoudt... deze maand had ik maar 4 dagen bruinverlies, dus das korter dan anders... pffff wat een domme dingen doen onze lichamen toch he!!!!!