@ Mum, Wat fijn joh dat jullie kinderwens door het weekendje weg alleen maar groter is geworden @ Maya klote he Tot nu toe nog steeds niks.. dus morgen voor de 100% een testje er tegen aan gooien maar ik kan je nu al zeggen die is gewoon negatief hoor en ik word op vakantie ongesteld Hoop natuurlijk van niet gewoon puur omdat ik wil genieten en niet steeds moet klooien met die tampons enz! Maar ondanks dat ga ik er zeker van genieten!
Ha meiden! Zo, ik zit op kantoor, maar daar is dan ook alles mee gezegd... Ik voel me echt zo duf als een konijn vandaag, er komt maar niks uit mijn handen. Waarschijnlijk een beetje een te druk weekend gehad. Vrijdagochtend nog even bloed wezen prikken (ze waren de vorige keer vergeten om op antistoffen voor rode hond te testen), gelukkig maar 1 buisje dit keer! Daarna de boodschappen gedaan en het huis gepoetst. 's avonds met manlief nog naar de IKEA geweest om een kast te halen en even te kijken naar matrasjes voor inhet ledikantje. Zaterdag uitgeslapen, daarna enorm puin geruimd. Doordat de babykamer nu niet meer als wasdrooghok en opslagplaats kan dienen, moest daarvoor in de studeerkamer ruimte worden gemaakt. En er moest natuurlijk een hoop weggegooid worden. Er stonden eerst twee bureau's, waarvan er nu eentje in de berging is beland. Door de nieuwe kast konden we ook eindelijk de overvolle boeken- en spelletjeskast beneden opruimen en een hoop naar de studeerkamer verplaatsen. Of te wel, het was even flink aanpoten . Daarna de berg afval naar het grofvuil gebracht en 's avonds bij vrienden wezen eten en daarna nog naar een feestje van andere vrienden geweest. Erg leuk en gezellig, maar wel vermoeiend! Gister nog naar mijn ouders geweest om het ledikantje op te halen, dat werd natuurlijk ook weer later dan gepland... Mmm, op zich wel logisch dus dat ik nu gaar ben! Maar ja, het is een kort weekje deze week! Vrijdag hebben we de 20-wekenecho, en eigenlijk vind ik dat best wel spannend. Mocht er iets mis zijn met het kindje wat ze kunnen zien, dan horen we dat dus vrijdag... Daar gaan we natuurlijk niet vanuit, maar in mijn achterhoofd speelt dat wel. @ Nike: wanneer hebben jullie de 20-wekenecho? @ Carola: Waah, nog 1 nachtje en dan mag je lekker naar de zon! Geniet er van meid, en laat je niet op de kop zitten door je ongi! Heb je vanmorgen nog een test gedaan? @ Bergje: waar heb je die tentonderbroeken voor gekocht, voor nu of voor straks na de bevalling (kraamverband en dat soort ongein)? Ik ben nu helemaal blij met de mamaboxertjes van de H&M, maar op termijn denk ik wel dat ik iets meer ondersteunde units wil hebben. Al hoewel die natuurlijk in de zomer vooral warm zijn... @ Maya: moed blijven houden, he? Maar ik kan me echt zo goed voorstellen dat je er je buik van vol hebt! @ Mumm: Fijn dat jullie van de vakantie genoten hebben! En over een week mag je testen toch? Spannend!
ff snel een berichtje want heb nog zoooveel te doen!! Heb idd nog een test gedaan, maar zoals ik al zei was die Negatief.. we w8ten dus gewoon op die ongi en we zien t wel Meiden tot over 2 wekennnnnnnn xxxxxxx
geniet van je vakantie meid!!!!! ik blijf toch stiekem duimen hoor! mumm, zalig dat je zo een fijne korte vakantie hebt gehad! en kan begrijpen dat jullie kinderwens nu nog groter is hoor! piekie, rustig aan doen he meid! je mag je niet forceren he... en spannend aftellen naar de 20-weken echo seg! altijd wel spannend denk ik! ik zou er echt afstand van moeten nemen he, ben er continu mee bezig, overal zwangere meiden, beebjes... ik word er zot van! nu vooral eerst aftellen naar 26/5, hopen dat de gynea ons kan verder helpen hoor! wij hebben onze vakantie voor september ondertussen geboekt se! van 8 tot 18 sept naar de turkse riviera, k kijk er al naar uit!!!!!
@ Maya, naar de gynea?! Zijn jullie al zo lang bezig dat je daar naar toe wordt doorgestuurd of heb je een andere reden? Heb het waarschijnlijk gemist in je vorige berichtjes. Hoe bevalt je nieuwe baan trouwens?! Bent nu al weer paar weken onderweg is t niet?! Liefs Mumm
@maya: ja ik ben ook benieuwd naar je nieuwe job! @ carola: fijne vakantie meid! lekker zat en gelukkig worden en een kindje maken! @ piekie: dat vermoeide zal er wel bij de zwangerschap horen meid.Bij is dat ook zo rond de 20 weken gaanopspelen! Ik heb nu tent onderbroeken van de HEMA: dat zijn echt de gr grootste die er bestaan MEt pijpje hebben ze ze ook nog di ezijn nog groter! haha heel sexy!! Die zuijn voor nu want daar past je dikke buik in! Wij hebben vandaag huizen gekeken op internet, ik moest eigenlijk werken maar mijn hersens stonden nog in de weekend stand! dus maar een beetje gespijbelt vanmiddag. En de fysio had mij weer goed mishandeld haha dus ik ben een beetje brak! mijn buik heeft een groeispurtje genaakt de afgelopen dagen! En we hebben de knoop wat btreft de naam doorgehakt. Hebben jullie al namen??
mumm, er is over een paar jaar sprake geweest van endometriose bij mij... en ik heb sinds men pilstop geen bloedverlies, ik verlies enkel maar bruine smurrie en dan nog maar heeeeeeeeel weinig... vandaar dat ik het toch even wil laten nakijken he. men nieuwe job, mja, dat is geen job voor mij, het voelt niet aan als werken, alleen voor men benen en voeten wel, want was een zittende job gewoon en nu sta ik de hele dag recht. maar het is echt fun! we hebben een superteam, met 3 meiden en komen echt goed overeen! we zijn meer aan het praten dan echt te werken hihi en idd ik ben nu al een maand en een weekje bezig se! het gaat snel he! bergje, mogen wij de naam al weten?! hihi! ben nieuwsgierig he! hihi! meiden, ik ga wat naar men werk en dan naar men papa, is gisteren terug geopereerd, hopelijk weten we vandaag dat zen chemo heeft aangeslagen! duimen he meiden!
@maya: hoe was het met je papa?? Ik hou de naam nog eventjes geheim voor het geval dat er toch iemands bekend gaat neuzen... maar het is een mooie naam en hij staat tussen het lijstje dat ik eerder al heb gepost.
Bah bah al vanaf zaterdag enorme buikpijn! Ik kan op het moment erg moeilijk (tot niet) naar de wc. Voel me daardoor erg rot. :x Hoop dat het snel beter wordt! Nog een dagje werken en dan alweer een lang weekend! Heerlijk. Vrijdag moet ik nog wel wat doen voor het werk, maar gelukkig maar 1 of 2 uurtjes. @Bergje: Waar blijft die foto met die mega-onderbroek? Namen: wij zijn er nog niet uit. Na de echo (vrijdag) wordt het al wat makkelijker. Dan valt er al een heel rijtje af. @Mumm: Fijn dat je een relaxte vakantie hebt gehad en dat je helemaal achter je keuze staat om ervoor te gaan! @Carola: Mocht je dit nog lezen: Fijne vakantie (maar volgens mij lig je al ergens in Egypte op een strand...pff jaloers) @Piekie: Wij hebben vrijdag ook de 20-weken echo! Toevallig! Ik vind het wel erg spannend. Jij? Willen jullie het geslacht weten? Wij hebben na lang twijfelen besloten dat we toch wel erg benieuwd zijn en het dus willen weten. @Maya: Fijn dat je bij de gyn terecht kan! Ik hoop voor je dat hij/zij je kan helpen. En die baan van je klinkt ech relaxed! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! En al nieuws over je vader?
nike, bah hopelijk kan je snel naar het toilet gaan, zodat je daarvan verlost bent! en jij kan dan ook aftellen naar je 20-weken echo! spannend seg! bergje, snap ik wel hoor meid, maar je mag hem me altijd toefluisteren he! per berichtje dan hihihi men papa mocht vandaag al naar huis dus dat is goed, maar hij moet nog een kuur chemo krijgen, het was nog niet voldoende aangeslagen, en dan terug operatie... pfff er komt geen einde aan precies...
@nike: balen meid daar kun je echt beroerd van zijn! heb je al roosvice lxo geprobeerd?? als dat niet helpt kun je lactulose krijgen van de huisarts. mag je beiden gebruiken tijdens de zwangerschap! En je zou ook nog pruimen kunnen proberen. ongelofelijk dat jij met jouw bewegings gewoonten obstipatie krijgt!! Bij is makkelijk omdat ik vele melk producten neem tijdens de zwangerschap en deze normaal niet kan hebben! Ik hoop dat je er vanaf kunt komen! @nike en piekie: ook al bijna op de helft!! super joh! mogen wij hier weten wat jullie krijgen?? En verder houden jullie het voor jezelf of vertellen jullie vrienden en familie wat het wordt? wij hebben vanavond de box gekocht en gezet!
Ha meiden, Gister hebben Mumm en ik elkaar in real life gezien! Echt apart dat je best wel wat van elkaar weet, zonder dat je elkaar ooit gezien hebt! Gister hadden we een info-avond over de nieuwbouw, dus vandaar. Het geslacht willen we wel weten, maar als de uk besluit om met de beentjes over elkaar te gaan liggen vrijdag, gaan we geen extra echo's doen om er achter te komen. Dan zien we het over 4,5 maand wel. Het kamertje wordt vooral wit, met accenten in helder rood en helder blauw, dus dat kan voor allebei. We willen ook de naam op de muur schilderen, dat is het enige wat dan pas na de geboorte kan. Namen vinden we nog erg lastig, daar zou het geslacht behoorlijk bij helpen We hebben wel wat ideeën, maar wellicht dat we toch over moeten gaan op het afzonderlijk opstellen van lijstjes en die dan naast elkaar te leggen. Gelukkig hebben we nog even! Gister behoorlijk last van mijn bekken gehad, dat was echt voor het eerst dat het echt een poosje duurde. Dus vandaag maar even mijn laarzen in de kast gelaten en gympies aangetrokken. Hopelijk is het nu even getriggerd door moeheid en dikke verkoudheid, en is het binnenkort weer weg... @ Nike: hier is de stoelgang ook af en toe drama, en daar kan ik me ook goed beroerd van voelen. Helemaal omdat ik dan een soort druk van beneden voel, dat is echt naar. Meestal is het bij mij na een dag of 2/3 weer over, hopelijk loopt het bij jouw binnenkort ook weer lekker door! @ Bergje: Leuk, de box! Wat voor een heb je gekocht? En is nu de woonkamer vol? Ik denk dat de box bij ons pas laat in de kamer gezet wordt, we hebben een kleine woonkamer, dan is zo'n box al gauw een prominente ruimtevuller! Misschien dat we vrijdag verder gaan met de zoektocht naar een kinderwagen! Ik ben benieuwd of onze voorlopige keuze (Mutsy 4 rider) dan bevestigd gaat worden, of dat we toch voor een andere gaan. Bergje, jullie hebben de wagen toch al een poos in huis (dat was toch een stokke?)? Nike: zijn jullie al bezig met oriënteren/shoppen?
@piekie: we hebben een eikenhouten box gekocht eigenlijk heel basic maar past goe din het interieur, staat een beetje in een hoek maar dus qua ruimt egaat het wel. Gaaf dat mumm en jij elkaar in real life hebben gezien! als alle baby's er straks zijn of iedereen tenminste zwanger is dan moeten we maar een reunietje plannen van novembermeiden! volgens mij is dat echt hilarisch als je elkaar dan echt ziet. Wij hebben inderdaad een stokke explory gekocht, nu is er een nieuw model dat is wel jammer...dat krijg je als je ongedudlig bent haha! we hebben nu nog een babyfoon met camera nodig., badstandaard en tummy tub standaard. lakens dekens en matras. ik denk dat we er dan ver zijn. mams is druk in de weer met wieg bekleding! nu lekker al weekend houden joehoe!! jullie nog iets leuks in de planning??
Zo ook lekker lang weekend! Morgen naar film met twee vriendinnen en daarna samen eten. Echt zin in! Vrijdag echo en dan shoppen. Voor zaterdag en zondag nog geen plannen. Met de obstipatie nog steeds hetzelfde vandaag, helaas. Ben weer aan de Roosvice Laxo gegaan. heb ik in eerste weken ook gebruikt en hielp toen wel goed. Hoop dat nu ook snel helpt. @Piekie: Hopelijk zijn je klachten aan je bekken snel over en ontwikkel je geen bekkeninstabiliteit. In ieder geval geen schoenen met hakken aan doen, inderdaad. @Bergje: Reunie/ meeting als alle kinderwensen vervuld zijn, lijkt me een super leuk plan!
Hoi meiden, Laat ik gelijk maar even zeggen dat ik helemaal voor een reunie ben!! Lijkt me heel erg leuk om jullie allemaal in real life te ontmoeten. Met Piekie was het iig gezellig om elkaar te zien en gezien het feit dat we over 1,5 jaar buren zijn en elkaars kids vaak zullen zien maakt het nog leuker! Wij wilden vandaag zoveel doen maar een vrije ochtend is al gauw gevuld met hangen en niks doen, heerlijk!! Nu op kraamvisite en vanmiddag weer zo min mogelijk uitvoeren ! Nike en Piekie, heel veel plezier morgen, dat wordt genieten! Liefs Mumm
Ha allemaal, een dag op platte schoenen en een nacht goed bijslapen heeft goed geholpen voor mijn bekken. Dat wordt binnenkort (zaterdag of zo) dus op zoek naar leuke, beetje nette platte schoenen! Ik heb nu wit met zilveren gympen. Die staan prima onder een spijkerbroek met ene leuk shirt er boven, maar onder een bruine linnen broek of een leuk rokje/jurkje vind ik ze echt te sportief. Ik zat te denken aan leuke ballerina's, alleen heb ik daar met dit weer niet echt zin in... Nou ja, het wordt vast een keer iets warmer, ik kan ze maar beter op tijd hebben. @ Nike: Spannend morgen! Hoe laat mag jij? Wij zijn al om 8.30 uur aan de beurt, dus lekker vroeg. Hopelijk helpt de Roosvicee snel! @ Mumm: ik wist niet of jullie vrienden op de hoogte zijn van jullie kinderwens. Ik durfde er niet echt iets over te zeggen... Vanmorgen heb ik heerlijk uitgeslapen, dat had ik echt even nodig. De kerkdienst van vanmorgen daarom geskipt, manlief ging wel, dus ik had het hele bed voor mij alleen, heerlijk! Vanmiddag de tweede laag lakverf (jaja, braaf acrylverf gebruikt ) op de commode gesmeerd, nog 1 laag, dan is die volgens mij wel klaar. Dan gaan we beginnen aan project bedje. Dat is behoorlijk afgeragd door mijn zus, mijn broertjes en mij. Dus een hele goede schuurbeurt en daarna een lik verf kan geen kwaad (echt, de tanden staan er in...). Zo meteen gaat manlief pannenkoeken bakken, lekker met spek, kaas, fruit, mmmm! Morgenochtend gaan we naar het echocentrum, daarna de boodschappen, en 's middags naar de babywinkel. 's Avonds gaan we lekker uit eten! Deze week vliegen volgens mij de kilo's er aan, dinsdag patat, gister chinees bij vrienden, vandaag pannenkoeken, morgen uit eten... Gelukkig is mijn buik ook behoorlijk aan het doorgroeien, dus dan kan ik mooi dar de extra kilo's aan toeschrijven Ik laat morgen nog wel even iets weten over hoe de echo was! Doei
Hi Piekie, Zie Pb . Wilde je nog wel zeggen dat je een ontzettend mooie buik hebt, je bent mooi zwanger! Liefs Mumm PS Vraagje voor iedereen: heeft iemand zich wel eens laten pendelen?! Ik heb het nu aangevraagd, ben benieuwd wat er uit komt!
Hoi lieve meiden, Net terug van de 20-weken echo. Alles goed! Voor zo ver ze het kon zien dan...want onze kleine lag in de foetushouding en wilde niet bewegen. We weten nu ook wat het wordt. Zo leuk! Maar zoals al gemeld: we houden het geheim. Vanmiddag nog even twee uurtjes werken en dan lekker shoppen. Fijne dag allemaal! Liefs Nike
Ha allemaal, hier was ook alles helemaal in orde met de uk! Ik vond het echt een gave ervaring om te zien wat ze allemaal kunnen zien! Ook wij weten nu overduidelijk wat het wordt, daar konden we echt niet omheen En omdat we geen zin in 'leugentjes om bestwil' hebben en ik anders ook gewoon echt mijn mond niet kan houden als mensen gaan zitten vissen (of eigenlijk wordt ik gewoon snel rood, dat is ook erg duidelijk voor iedereen), bij deze: het is een jongetje! Vanmiddag zijn we in zo'n enorme babywinkel geweest, man, als je daar zonder concreet doel heen gaat wordt je volgens mij helemaal gek! Wij gingen dus weer kijken voor de kinderwagen. Eerst even advies gevraagd en daarna lekker zelf een beetje aanmodderen met de 'favorieten'. We weten nu zeker tussen welke twee we gaan kiezen, namelijk de Mutsy 4 Rider en de Mutsy Slider. Maar ze hebben allebei een aantal voor- en nadelen, dus de keuze tussen die twee wordt nog lastig . Ik ga over onze twijfelpunten maar eens advies aan de mamma's op dit forum vragen, wellicht dat dat iets gaat helpen! Fijn weekend verder nog!
Meiden, Ik moet het kwijt. Kan er niet omheen. Dit is waarom het forum is opgericht. Weet nu al dat ik niet kan slapen. Officieel mag ik nog niet testen maar omdat we vanavond een feest hebben en het op valt als ik geen alcohol drink heb ik net een test gedaan....en het horizontale streepje is duidelijk te zien. Maar in het licht is ook een verticaal streepje te zien. Heel licht weliswaar maar je kan er niet omheen. Hebben meer van jullie dit gehad? We feliciteren elkaar nog niet. Wil de ochtendurine afwachten, vandaar dat ik vannacht niet slaap. Maar het zou toch wat zijn!!!!! Heb totaal geen ongi-klachten, alleen ontzettend veel wit vloed ( excuses voor de details). Is dat ook een teken? Piekie....een buurjongen!! Hoe leuk!! Ik ben helemaal into babyjongens dus kan nu al niet wachten tot we er wonen! Liefs Mumm