Bregje spannend hoor voorweeen.. Wat was je uitgerekende datum ook al weer? Whahahaha tis echt zoo grappig als je nagaat waar we allemaal over praten ondanks dat we elkaar niet in Real kennen Hier ondertussen op ongeveer dag 35 dus nu begint het op te schieten naar dag 42/45 Komende week lekker veel werken en de week erna ook Helemaal lekker natuurlijk aan t einde van de maand Heb deze maand alweer genoeg uitgegeven schoenen en lingerie.. Heehe als ik werk heb ik teminste ook geen tijd om geld uit te geven Dat is wel fijn.. Leuk weekend gehad meiden??? Wij zijn naar een feestje geweest en vandaag moest ik oppassen.. ben met de kids naar een Indoor speeltuin geweest.. erg leuk de kinderen hebben de hele middag heeeeeeerlijk gespeeld
In het kader van klagen, dan hier ook mijn klachten: - obstipatie en daardoor een klein beetje aambeien - chronisch verkouden en daardoor nog minder longcapaciteit (de beeb jat ook nog eens 25% van mijn zuurstof, moet je na gaan wat ik over houd ) - buik die af en toe goed in de weg kan zitten (teennagels knippen levert een hoop porren vanuit de binnenkant op ) - continu de opmerking van collega's: je begint het nu wel echt te zien he? (oh, ja joh, wat vreemd, ik ben pas 32 weken zwanger...) - klusbroeken van manlief die inmiddels ook niet meer dicht gaan - klusshirtjes die een blote buik veroorzaken waardoor ik creatief met oude hemdjes aan de slag moet (ik ga niet klussen in positiekleding, beeeetje zonde! Dus dan maar een hemdje bij wijze van buikband en daar overheen een oud shirt. Zoooooo charmant, vroeger ging ik nog wel eens met kluskleren aan naar de bouwmarkt, maar dat doe ik nu maar even niet 8)) - niet kunnen kiezen tussen al die honderden boxkleden die er zijn, en vind ik er eentje leuk, dan vind manlief hem weer minder mooi... - niet meer kunnen doen wat ik eerst allemaal op 1 dag kon - af en toe een beetje pissig uitvallen naar manlief (ookal zegt hij dat dat wel mee valt) - veel dure dingen moeten kopen (en liefst nog veel meer willen kopen...) Dit is waar ik nu op kom, maar wellicht dat ik van nog meer dingen last heb, maar die ben ik nu vergeten
Zwangerschapsdementie als laatste gok ik?! Hier nog steeds geen teken van ongi. Ik weet niet tot wat voor kwaaltjes dit behoort maar mijn tepels branden inmiddels van m'n (.) (.) af. Ze zijn ook continu hard, zonder dat ik het koud heb. Heb de dokter weer gebeld en 5 dagen overtijd is nog geen man overboord, het HCG is na 5 dagen overtijd nog niet zo hoog in het bloed dat ze het gelijk kunnen zien.... 'Bel volgende week even als stand van zaken nog hetzelfde is'. Denk nu zelf dat ik m'n ei op vakantie is en een maandje overslaat. Hopelijk is daarna m'n cyclus wel regelmatig. Vanaf morgen begin ik met tempen, de werkwijze om hiermee vanaf de 1e cyclusdag te beginnen vergeten we bij deze! Zie het als een proeftijd van een maand Liefs Mumm
@mumm: heb je nu geen test drang meer?? @piekie: owwwww nu ik jou lijstje zie ben ik er nog een paar vergeten hihi!! vandaag bij de gyn alles goed en alles in de beval stand! ze heeft inwendig onderzoek gedaan en gaf aan dat als ze zou strippen dat ik dan waarschijnlijk vandaag zou bevallen. Of ik dat wilde of liever even wilde afwachten nog...r hmmmmmmmmmmm ik kreeg ineens een hellupppppp gevoel en neee want dan komt mijn kindje!!! wahahhaa dus niet gestript! manlief roept wel de rest van de dag al dat het vandaag of morgen gaat komen! we hebben bij d emakro nog ff pampers ingeslagen want die waren vandaag nog in de reclame. nu maar afwachten ik heb buikpijn en had niet veel eetlust. heb wel ineens de zenuwen!!! de 2o ste zou ik officieel uitgerekend zijn. De gyn zei nog maak maar een afspraak voor volgende week maar het zal mij verbazen als dat nog nodig is!
Whaaaaa spannend bergje!!! De eerste novembermeid-baby!!!!! Hou ons niet langer in spanning! Ik duim voor een voorspoedige bevalling! Sorry..vergeten bij mijn vorige bericht te vermelden dat ik vanochtend weer negatief getest heb. ( Wel het hele weekend gewacht, ik ben m'n nieuwsgierigheid goed de baas! ) Ongi zit er wat mij betreft zeker weten aan te komen. Heb op een ander deel van het forum een soortgelijk verhaal gevonden en die meid heeft een poliep op haar eierstok. Volgende maand maar tempen en als daaruit blijkt dat m'n ei niet komt ( en dus ongesteld zonder ei) dan maak ik direct een afspraak bij de dokter. Bergje, geniet nog even van je nachtrust!! Heel veel succes en ben benieuwd naar de naam voor je meisje!! Liefs Mumm
@ Mumm je kunt idd wel zeggen dat we in het zelfde schuitje zitten ik heb ook puur uit verveling een test gedaan en die was nega.. zit nu op dag ummmm 35? Dus zal tussen nu en zondag/maandag wel ongi worden Bahhh Nou slaap lekker voor zo meiden XxxX
Had op 1 dag na dat me buik erg opgezet was ook niet het gevoel dak zwanger zou zijn..maarja toen had ik net gegeten.. Nu wel t gevoel dak ongi ga worden.. dus ben benieuwd!! kan ook nog goed wat dagen duren hoor Nou mischien de volgende ronde toch maar eens ovutesten gaan gebruiken.. wou t eigenlijk niet.. maar zo krijg ik mischien iets meer inzicht in me cyclus.. Het goede nieuws is wel dat me cyclus weer rond de 40 zit..teminste ga ik vanuit omdat ik nu ong. op dag 37 zit Dus hij begint het te snappen alleen een beetje te lang
in het begin bij dit topic waren we al zwanger de eerste ronde dat is een ronde voor mij: sarahs is inmiddels bevallen van een meisje! dus dat is denk ik ingeveer de eerste novembermeid baby!!! ik ben vannacht geen mama geworden!! ondanks dat vriendlief de kleine heeft toegesproken hij zegt nu steeds kom er maar uit!
@Bergje: Spannend meid! Het komt nu echt dichtbij he. Kan me voorstellen dat je er de kriebels van krijgt. Voor je het weet heb je je kleine meid in je armen. Alvast heel veel succes gewenst. Komt vast allemaal goed. @Mumm: Nog steeds geen ongi? Spannend hoor. Ben benieuwd wat dat volgende week wordt bij de huisarts. Kwaaltje van brandende tepels ken ik niet. Ik had wel jeukende tepels aan het begin. @Carola: He balen toch weer zo'n negatieve test. Maar een regelmatige cyclus zou in ieder geval wel fijn zijn. Kun je ook een beetje gaan vertrouwen op je ei. Helemaal als je met ovutesten aan de slag gaat. @Piekie: Haha die boxkleden. Zo herkenbaar. Maar uiteindelijk hebben we er eentje gevonden. Die was dan wel 70 euro...maar dan heb je ook wat . In het kader van de kwaaltjes: * Obstipatie * Maagzuur * Toename in gewicht van ongeveer 12 kilo. Vind ik best veel! Denk steeds dat ik ga uitkomen op tussen de 16 en 20. Help! * Mijn werk niet los kunnen laten. Over twee weken verlof, maar help dan gaat iemand anders mijn taken overnemen. Misschien is diegene wel beter dan ik ben of missen ze mij helemaal niet. * Van onderen niet meer goed kunnen scheren. Doe het nu op de tast maar met een nieuw mesje werkte dit niet echt heel goed afgelopen weekend. Au! :x Inmiddels zijn we hier een beetje verslaafd aan het Wii-en. Vooral vriendlief. Die kan niets anders meer dan tafeltennissen. Ben inderdaad benieuwd hoe lang het leuk blijft. Maar heb in ieder geval iets te doen voor tijdens mijn verlof.
Oh leuk dat er zelfs al een november beebje is!! Nou kan ik helemaal niet meer wachten tot er iets in m'n buikje groeit. Heb je wel kunnen slapen vannacht Bergje?! @ Carola, stomme stomme cyclus. Hopen dat je over 3 dagen de duivels in huis hebt. Dan weet je iig waar je aan toe bent meid! Ik denk aan je! Heb gisteravond nog eens even op de site zitten koekeloeren en gelezen dat meiden die tarwekiempillen slikken ( waaronder ik toevallig de afgelopen 2 weken) hun cyclus compleet kwijt zijn. De tarwekiempillen werken op een homeopatische manier aan een dikker baarmoederslijmvlies en maakt de cyclus regelmatiger. Een collega van mij heeft dit ook gebruikt, ze zweerde erbij en zij was binnen korte tijd daarna zwanger en is afgelopen weekend bevallen. Dus tja...baat het niet dan schaadt het niet dacht ik. Niet wetende dat dat mijn hele cyclus overhoop gooit ( voorzover dat nog niet is gebeurd)....want dat lees je dan weer nergens..tot er gisteravond ineens een hele grote gloeilamp boven mijn hoofd ontstond. Vriendlief heeft de pillen vernietigd. Heb het gelukkig maar 2 weken gebruikt, wellicht dat dat de schade wat beperkt. De kans op een poliep sluit ik niet uit maar acht de kans zeer zeer klein na wat ik las over de pillen. Dus......weg met de pillen en op naar de volgende ronde. Wij zijn er weer klaar voor! Liefs Mumm
@mummm: wat een verhaal met die pillen! hopelijk gaat het nu snel goed! ik heb een boxkleed van de kruidvat voor een tientje! haha en ik ga er nog een halen van snooze baby!
@ Mumm: dat ze die dingen verkopen als middel om een regelmatiger cyclus te krijgen... Je had ze toch ook op advies van de huisarts (of heb ik dat verkeerd onthouden)? Het zou wat wezen, meid, als daardoor inderdaad je cyclus nog veel meer van slag is! Hopelijk is de schade beperkt en wordt alles snel weer normaal (of niet natuurlijk en krijg je een dikke ronde buik ) @ Bergje: meid, wat spannend allemaal! Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog niet wilde strippen maandag, dan komt het ineens wel heeeeel dichtbij! En je moet natuurlijk nog een boxkleed kopen, die moet er zijn voor de kleine meid er is, toch? Dus ze moet nog maar even blijven zitten . Die kleden van Snoozebaby zijn leuk, alleen passen ze niet echt in onze woonkamer. De woonkamer is vooral wit met rood en licht hout. Dus eigenlijk moet het rood worden, maar niet zo'n 'lief' kleed, het is wel voor een jongen... Dus al die roze, groene en blauwe kleden vallen af. En ook een wit kleed willen we niet, dat is zo besmettelijk, dan zit die elke dag in de was . En het mag niet op een tafellaken lijken (of te wel, een hele kant met ruitjes mag van manlief ook niet) We zoeken dus nog maar even verder... @ Nike: wat voor een heb je er gevonden? 70 euro is een goede smak geld zeg! Tip: ladyshave, wordt wel niet zo glad, maar voorkomt bloederige tafrelen. En heb je al speirpijn van de Wii? Dat vind ik een nadeel, als je even lekker fanatiek bezig bent, mag je daar direct de volgende dagen onder lijden. Zwaar leven hoor, zwangerzijn en een boxkleed moeten kopen, dus als iemand nog tips heeft Maandag begonnen met braaf 2 keer per dag een glas roosvicee laxo, maar tot nu toe heeft het nog niet echt resultaat. Hopelijk gaat dat snel komen, want het wordt nu steeds meer een klein drama :x
Hi, Hier een box-kleedtip van een niet-zwangere. De babydump in Gouda heeft leuke bruine en blauwe. Zit vanalles tussen en paar weken geleden was ik er met zwangere vriendin en hadden ze opruiming. Dus wie weet is dat wat...en anders bij de Hema? Ben zelf enorm fan van de Hema en slaag daar zelf ook altijd. Weet dat ze daar een baby-lijn met dat uiltje hebben...wacht even..ik zoek het even op de site... Is dit wat? Online te bestellen via Hema. ( Wel even via zoeken> boxkleed, want via de baby-link is t onvindbaar) Mmm lees alleen dat rood, blauw, groen, wit en geruit geen optie is...dan zou ik er toch een bezoekje aan de babydump wagen...of manlief gewoon even afleiden bij het bestellen http://www.villa-vrolijk.nl/spelen/boxkleden, heeft ook leuke kleden! Succes ermee!! Klopt idd dat de dokter mij dit adviseerde, goed onthouden! Ben er toen niet direct mee begonnen, later toen ik van mijn collega hoorde dat zij dat ook had gebruikt heb ik het gehaald. ( Als ik iets niet ken moet ik behoorlijk overtuigd worden om het te gebruiken.....wat de stadsmeid niet kent...) Gelukkig maar anders had ik het langer als 2 weken gebruikt en duurt het wachten nu misschien nog langer... Trouwens meiden...hebben jullie nog buikfoto's?! Voordat die van Bergje weer zo plat als een dubbeltje is zou ik graag jullie buiken nog eens willen zien!! Liefs Mumm
goedemorgen! nou eerst maar even mijn avontuur van gisteren: ik zal vast verraden dat het niet met zwanger zijn bevallen te maken heeft dus dat ik nog geen mama ben! Mijn nieuwe puppie was s middags in de tuin an het spelen: ineen piepen en toen ineens heel erg hard piepen en toen viel hij om!!!! ik de hond gepakt helemaal slap...draaien met zijn ogen en daarna deed hij ze dicht. dus ik water in zijn gezichtje heel zachtjes piepen....blazen nauwelijks reactie oohjes iets open stonden s daar helemaal raar. dus ik met gierende banden naar de dierenarts daar aangekomen haalde ik hem uit zijn mandje zei de assistente ow hij ziet een beetje witjes...(hij is zwart) toen kwam ik weer een beetje terug op aarde. Nou hondje onderzocht waarschijnlijk is hij gestoken en daar zo van gesrokken dat hij een soort van flauwgevallen is!! mogelijk een hypo dat komt vaker voor bij puppy's van kleine hondjes. Hij is onderzoch kreeg een ontstekingsremmer voor de zekerheid en hij voelde zich wee riets beter. ik was zonder tas e.d. weggegaan dus weer naar om mijn portomonaie te halen en terug naar de dierenarts om te betalen. 40 eurootjes armer maar wel weer gerust! en door de stress niet eens bevallen! gisteren ochten nog veel voorweeen maar na hhet douchen niet meer, gedurende de dag harde buiken maar niet extreem veel. Vannacht wel weer heel veel buikpijn, maar ik denk nog steeds dat dit misschien komt omdat mijn darmen niet zo lekker doorlopen... vanmorgen de dag maar begonnen met een glaasje roosvice laxo. Piekie wil het bij jou al op gang komen?? anders kun je nog verse pruimen proberen dat werkte bij mij vorige week erg goed ik ga ze vandaag ff kopen... de kleine kan wel komen hoor want ik heb twee boxkleden! 1 van kruidvat en een van nijntje van mijn zusje die paste namelijk niet in haar box. hey piekie zie dat je ook online bent!
Hey Mumm, bedankt voor het meespeuren! We hebben inmiddels zo veel kleden op internet en in winkels gezien, maar er is er geen een die we allebei echt leuk vinden/vinden passen. Die van de Hema had ik ook al gezien, maar die past dus echt absoluut niet qua kleur... Ik zit er hard over te denken om er een zelf te maken. Beetje zoals die van Snooze Baby of Koeka, maar dan in andere kleuren. Met goede stof is het volgens mij niet heel moeilijk om er een in elkaar te zetten, en dan heb ik ook nog wat te doen tijdens het verlof Over buiken die ineens plat als een dubbeltje worden hoef je jevolgens mij geen zorgen te maken, daar gaan een aantal weken/maanden overheen . Tot mijn schande moetik toegeven dat ik sinds eind juni geen buik foto meer heb gemaakt! Zal er binnenkort even een maken of manlief even aankijken of hij dat wil doen. Vergeleken met de vorige die ik hier gepost heb, is het nu echt een fikse toeter aan het worden! Vanavond gaan we even naar de Ikea, nog wat babyspul scoren (matrasje en wellicht nog meer) en babbelen met iemand van de keuken-afdeling... Eens kijken of die nog handige tips hebben voor het nieuwe huis (qua aansluitpunten en aantal stoppen in de meterkast voor de apparatuur). Morgen worden de kinderwagen, box en maxicosi bezorgd! Hoihoihoi, komt het allemaal nog weer een stapje dichterbij! Morgenavond gaan we met mijn schoonouders uit eten, dat wordt vast gezellig. Zaterdag vieren mijn broertjes hun verjaardag bij mijn ouders thuis (ze zijn alle drie in juli/augustus jarig en wonen in Groningen, Arnhem en Utrecht, dus dit is wel zo pactisch), dus 's ochtend even kadootjes kopen en 's middags die kant op. Het wordt dus wel een beetje een druk weekend, maar wel leuk! Sinds gister snap ik prima dat er vrouwen zijn die 6 week van te voren met verlof gaan. Ik ben echt behoorlijk moe, ondanks dat ik best prima slaap... Ach, morgen lekker vrij, dus tijd voor een middagdutje en vanavond een beetje bij tijds naar bed. Dan kan ik er weer even tegen aan! Op het werk ben ik vooral bezig met overdrachtsdocumenten maken, en gelukkig nog maar weinig ad hoc-stress-klussen. Dat is ook wel erg lekker hoor! Ik mag lekker dingen gaan afschuiven op collega's (zijn ze vast erg blij mee). Voor mijn verlof wordt geen vervanging geregeld van wege de bezuinigingen, dus mijn werk moet door de anderen er bij worden gedaan (erg leuk in een team van 9 man/vrouw, waarvan er ook nog 1 per half september met zwangerschapsverlof gaat). Ik begin nu wel de houding te krijgen dat het me niet echt meer boeit, ik zie de puinhopen (of niet) wel weer als ik in januari terug kom.
Hey meiden, Hier onder het werk heeel snel een berichtje. Zal vanavond de rest lezen, heb helaas ff geen tijd om dat nu te doen. Kom net van de dokter vandaan. Vertelde over m'n uitblijvende ongi, +testen en -testen en dat ik nu ff niet weet waar ik op moet wachten, ongi of een dikke buik. Na mijn verhaal vulde ze gelijk formulier in om bloed te testen. ( heel meedenkend die doc van mij 8)) Een +test en geen bloed = zwanger volgend doc ( en velen anderen ) Van de negatieve testen snapt ze ook niks. Als ik niet zwanger zou zijn had ik ongi moeten worden. Ook van de tarwekiempillen verteld, maar daar krijg je geen +testen van zei ze. Ik: ' nee daar zeg je me wat..'.( Voel me zooo dom soms, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken). Kan er mee doorgaan dat kan niemand kwaad zegt ze. Mijn besluit heb ik van de week al genomen en daar blijf ik bij. Plan de campagne vanaf vandaag: morgenochtend bloedprikken. Uitslag volgt in de loop van volgende week. Zwanger= naar verloskundige zoals iedereen. Niet zwanger= naar de gyneacoloog voor verder onderzoek, die brief heeft ze ook al geschreven. Ben opgelucht dat er concreet een uitslag volgt joh! En dat ik naar de gyn mag als het negatief is! Ga ik al een beetje vanuit, dan valt het altijd mee Tot vanavond weer! Liefs Mumm
@Mumm: Fijn joh dat er ff spijkers met koppem zijn geslagen door je doc! nu heb je tenminste snel duidelijkheid!! @ piekie: lekker de boel de boel laten op je werk, straks boeit het je echt niet meer: @nike: dat geld voor jou ook meid het loslaten is ff moeilijk maar als je straks je overdracht voor je eigen gevoel oke hebt gedaan dan kun je echt met een gerust hart verlof houden! ik heb een anatal keren mijn werk mail gecheckt en ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat niemand mij nodig heeft en niemand mij mist! tja en of mijn vervanger het beter beter doet dan ik...hmmm in de jeugdzorg is er werk genoeg dat scheelt in mijn geval en ik heb een vast contract!
Hier komt zoals verw8 de ongi rustig door.. Zit nu op ongeveer dag 39 ongeveer mischien dag 40? Dus me cyclus is de afgelopen keren redelijk op 1 lijn.. 40, 42 en 39/40 Zit er toch aan te denken om volgende maand met ovutesten te gaan werken.. ben gewoon benieuwd wanneer me eisprong ong. moet zijn Lees de rest vd berichtjes van de week ff want moet nu naar vergadering van me werk! Bye Meiden x