meteen spreidbroek bij 1e afspraak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mnla, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mnla

mnla Actief lid

12 feb 2014
    200
    0
    0
    Goedemorgen dames.

donderdag moeten we naar de orthopeed . En ze moet een spreidbroek dat weten we al . Krijgt ze die meteen ? Of word die aangemeten en gemaakt ? Ik weet totaal niet wat we kunnen verwachten . Graag hoor ik jullie ervaring

2. Tulp1981

Tulp1981 Nieuw lid

16 jan 2013
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nadat de foto gemaakt was moesten we gelijk door naar de orthopeed. Die vertelde dus dat ze voor in elk geval 3 maanden een spreidbroekje (Pavlik) moest en die is een aantal dagen later aangemeten bij een instrumentenmaker.
    Het is ons erg meegevallen en ze had er totaal geen last van!
    Na 3 maanden mocht hij al af! Wat toch wel heel fijn was, eindelijk weer leuke kleertjes aan!

Veel succes!

3. Pais

Pais Lid

15 sep 2012
    85
    11
    8
    Gelderland.
    Onze dochter kreeg direct na de afspraak haar spreid broek. Uit een echo en later röntgenfoto's kwam naar voren dat ze heup dysplasie had. Op de gips kamer in ons ziekenhuis hadden ze deze broekjes liggen.. in verschillende maten.. ze passen daar even of het goed zit.. Onze dochter heeft vanaf dat ze 3mnd was tot 15 mnd haar spreid broek moeten dragen.. Ze had er in het begin geen last van, totdat ze ging draaien.. Toen werd het voor haar een belemmering en begon te te protesteren..

Succes!

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij kregen hem ook meteen bij de eerste afspraak (3 mnd oud) maar het ligt er denk ik totaal aan wat voor soort ze krijgt.. kan me voorstellen dat voor gips een extra afspraak wordt gemaakt.

Hangt dus een beetje van de spreidbroek af.

5. Ikseltje

Ikseltje Lid

21 jan 2014
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bij ons werd de spreidbroek een paar dagen na de afspraak met de orthopeed aangemeten bij de instrumentmaker.
    Nu na ruim 3maanden hoeft ze hem alleen nog 's nachts te dragen.
    Hier nauwelijks protest gehad van onze dochter, al merkten we wel dat het steeds lastiger werd zichzelf te vermaken.
    Ze was 6 maanden toen ze haar broekje kreeg, dus net op een leeftijd dat haar wereld iets groter ging worden.

6. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Wij kregen hem ook meteen na afspraak orthopeed.

Succes donderdag, kindjes zij er heel snel aan gewent.
    Misschien nog een tip als je kleine een pavlik bandage krijgt die met klitteband sluit. Ik knipte altijd neus van een sok af en trok deze er overheen. Want als er klitteband aan zit haakt het heel de tijd aan je kleding.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik moest idd naar de echo en foto direct doorrijden voor het spreidbroekje op te halen

8. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij moesten een paar dagen na de afspraak bij de orthopeed naar een thuiszorgwinkel om een spreidbroek aan te laten meten. We kregen een campspreider.

Deel Deze Pagina