November starten met IUI wie nog meer?

Discussion in 'MMM clubs' started by moniekjuh, Oct 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

Aug 17, 2010
    170
    0
    0
    Hallo Allemaal,

na 1 jaar aangeklungelt te hebben, 1 jaar gebruik te hebben gemaakt van Clomid eerste half jaar 50Mg en de resternde 6maanden 100Mg is er besloten om te starten met IUI behandelingen.
    ik vind het allemaal best spannend maar het geeft me ook een stukje rust mischien gek dat ik het zeg maar ik geef het in handen van het ziekenhuis en hun geven wel aan wanneer wat moet gebeuren.
    zijn er hier nog meer lot genoten die al gestart zijn met een IUI behandeling of gaan starten??

ik krijg 12 Okt prikles werk zelf in de zorg en injecteer vaak genoeg maar mezelf injecteren lijkt me toch geen pretje hoe kijken jullie hiernaar toe?

en vanaf wanneer begin je met injecteren of is dit per persoon verschillend?
    en wat vonden jullie mannen ervan?
    het is voor beide toch wel een hele inbreuk op je privacy al ben ik daar wel over heen maar ik voel en weet gewoon dat mijn man het niets vind om in een potje te kwakken om het even zo te zeggen ik vind het dan ook mens onterend maar ja je wilt toch wel een keer verder...en we hebben het er graag voor over begrijp me niet verkeerd ;)

ik weet we kunnen niets in het hele proces versnellen maar erover praten is toch wel erg prettig.
    Met mijn eigen man kan ik er gelukkig goed over praten maar het zijn toch mannen en wij vrouwen willen het liefste er altijd over praten idiaal zown forum!

Aan ieder die nog niet zwanger is wil ik dna ook zeggen zet hem op en houd moed!!!

liefs Moniek

2. liesje1

liesje1 Actief lid

Aug 2, 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Hallo Moniek,

Wij gaan ook met IUI beginnen. We hebben 8 oktober informatiegesprek. We hebben in januari al afgesproken dat we in oktober mochten beginnen en nu gaan we dus horen wat ons precies te wachten staat. Heb dus ook nog geen idee of ik met of zonder hormonen ga beginnen.
    Ik verwacht dat wij in oktober of november dus ook beginnen want er is zover ik weet geen wachtlijst in ons ziekenhuis.

Wij zijn ondertussen nu ook 2 jaar bezig. Er is bij ons niets gevonden. Hoe is dat bij jullie?

Mijn man staat er redelijk nuchter in, tenminste in de behandelingen. Hij voelt zich natuurlijk erg ongemakkelijk als hij zijn bijdrage moet doen maar vind het vooral heel vervelend dat ik zoveel moet ondergaan en steeds met de benen wijd moet. Daarnaast vinden we het allemaal natuurlijk heel spannend, vooral omdat we nu nog niet goed weten wat we kunnen verwachten.

Injecteren lijkt me wel heel raar om bij mezelf te doen als het nodig is, maar ik ben gelukkig absoluut niet bang voor naalden. Mijn man wel dus die was al heel blij om te horen dat hij niet geprikt hoeft te worden sowieso.... :D

3. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

Aug 17, 2010
    170
    0
    0
    hallo Liesje,

wat fijn te horen dat wij niet de ennige zijn die gaan starten met IUI.
    bij ons is ook geen duidelijke oorzaak gevonden alleen dat voordat ik met clomid begon een onregelmatige cyclus had nadat ik clomid had geslikt werd dit wel regelmatiger met soms een uitschieter.
    maar ik ben ontzettend blij dat we nu een stapje dichterbij een klein wondertje zijn en jullie ook dit traject in gaan.
    idd mijn man vind het ook erg vervelend te zien dat ik iedere keer met de benen wijd moet.en andere behandelingen heb ondergaan.
    maar het is voor een goed doel zeg ik dan maar...
    positief blijven maar soms is dat heel erg moeilijk na 2 jaar iedere maand terleurstellingen....

je begrijpt vast wat ik daarmee bedoel...ddenk je overtijd te zijn koop je je lam aan testen en blijkt dat je cyclus weer eens niet klopt grrrr gelukkig maar 2x gehad maar het geeft je hoop en je gist naar een speur van een evt zwangerschap.

ik wens je alvast veel succes 8 Oktober het heeft ons veel verheldering gegeven, een stukje rust en weer positieviteit!!

liefss

4. liesje1

liesje1 Actief lid

Aug 2, 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Wat goed dat jullie blij zijn met deze stap. Ik kijk ook steeds meer uit naar de IUI maar zit beetje dubbel. De ene kant wil ik graag positief zijn en hoop hebben, want ik denk ook oprecht dat we meer kans maken met IUI dan op de natuurlijke manier. Anderzijds durf ik niet zo goed te hopen omdat de eventuele teleurstelling als het niet lukt dan ook groter is...

Zie je erg tegen het injecteren op? Ik kan me voorstellen dat het wel heel anders is dan bij iemand anders...

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    #5 Doortje81, Oct 3, 2012
    Last edited: Oct 3, 2012
    Wij gaan volgende week beginnen met IUI! Wij zijn in April 2011 begonnen met 'proberen', dus nu iets meer dan anderhalf jaar bezig.
    Bij ons is ook geen oorzaak gevonden. Ik heb net een kijkoperatie gehad en daar kwam ook niks uit. Aan de ene kant vervelend, want ik zou ook graag een verklaring willen hebben. Daarnaast heb ik iedere maand voordat ik ongesteld moet worden een week pijn, dus ik hoopte op een oplossing voor beide problemen...
    Liesje ik herken het heel erg dat je bang bent dat je nog meer hoop krijgt en dat het extra tegenvalt als het niet lukt! Maar ik wil heel graag zwanger worden en zo lukt het voor mijn gevoel sowieso niet (ik ben nog nooit zwanger of over tijd geweest).
    Gelukkig gaat mijn dokter er voor mijn gevoel nu wel direct vol tegen aan (hij heeft eerst wel afgehouden hoor, want ik was na een jaar proberen al bij hem langs geweest, ook vanwege de pijn). Ik krijg direct Menopur, dus meteen aan de hormonen!
    Ik vind het wel fijn om elkaar op de hoogte te houden! Iedereen in mijn omgeving is (binnen 3 maanden) zwanger of net moeder, dus ik kan wel wat lotgenootjes gebruiken ;).
    Succes allemaal! Ik ben heel benieuwd naar alle verhalen!

6. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    Wij zijn ook 2 weken terug weer bij de gynocoloog geweest. En hebben besloten ook voor iui te gaan, wel met eigen cycles dus hoef geen hormonen te spuiten. We zouden binnen 2a3 weken bericht krijgen over dat het van start kan gaan. Dus deze ronde nog ff zo proberen en volgende ronde kunnen we met iui beginnen. Bij ons hebben ze ook niks kunnen vinden. Mijn man had 39 miljoen goed bewegende zaadjes en ik heb ook al een hsg gehad en dat was ook allemaal goed.
    Vind het ook allemaal wel heel erg spannend. Mijn gynocoloog vertelde ook dat met iui je 35% kans per maand hebt dan vond ik wel heel erg weinig dus denk soms ook wel dat het dan niet lukt. Maar we blijven toch hoop houden. Vind het wel leuk om hier elkaar op de hoogte te houden en te kletsen met elkaar hoe het gaat.

7. Linneke8

Linneke8 Actief lid

Oct 7, 2008
    328
    0
    0
    Peuterleidster
    Hoi hoi,

Ook ik ben begonnen met mijn 1e iui. Drie jaar geleden meteen zwanger bij de 1e behandeling. Dus meiden positieve hoop voor jullie.
    Ik heb toevallig net een bericht geplaatst onder " iui, inseminatie"

Groetjes Linda

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Dolfijntje, dan heb je nog geluk met 35%. Mijn arts zei 30% kans in 6 keer... In de brochure staat bij onverklaard verminderd vruchtbaar 10-15% kans per keer (ik wil je niet ontmoedigen) en in 6 keer bijna de helft van de paren! Natuurlijk zitten wij allemaal in DIE helft!
    Ik probeer positief te blijven, maar ik merk dat ik daar ook juist zenuwachtig van word. Het is makkelijker om nergens van uit te gaan en dan misschien ineens toch dat fel begeerde streepje te krijgen! (Zucht...ik hoop het zo!)

9. Rebma

Rebma Actief lid

Sep 7, 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Hier inmiddels 2,5 jaar bezig om zwanger te raken van de tweede. Vorig jaar alle onderzoeken gehad en niks uitgekomen.
    Toen besloten om nog even zelf te proberen en in januari bleek ik zwanger. Helaas heeft onze kleine vlinder niet bij ons mogen blijven. Nu 9 maanden later zitten we er helemaal doorheen en gaan we 8 oktober praten over starten met iui. Ik vind het heel spannend en twijfel nog steeds heel erg of ik dit wel wil. De kans is maar zo klein dat het met iui wel lukt. wat nou als het ook niet lukt met iui..........
    Dus ik lees en schrijf graag met jullie mee.
    groeten

10. liesje1

liesje1 Actief lid

Aug 2, 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    O wat fijn om allemaal verhalen van lotgenoten te lezen. Sommige dingen zijn al heel herkenbaar.

@ Doortje
    Waarom is er bij jullie direct voor hormonen gekozen? Is jouw cyclus onregelmatig? En volgende week al, wat super spannend zeg!

@ Dolfijntje
    35% kans lijkt mij lijkt vrij veel. Ik lees allemaal verschillende percentages maar de meeste percentages liggen juist veel lager. 30-40 % kans na 6 keer IUI lees ik regelmatig...

@ Linneke
    Wat fijn om te lezen dat je 3 jaar terug meteen bij de eerste behandeling het raak was. Hopelijk is het nu ook snel raak!

@ Remba
    Wat verdrietig om te lezen dat jullie een mk hebben gehad. Waarom denk je dat de kans met IUI ook heel klein is?

11. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ja dit heb ik ook te horen gekregen! 15% kans elke keer maar in 6 keer de helft van de paren!

Ik wil wel met jullie meekletsen maar heb er al 3 opzitten. IUI's dus. Ik hoop maar dat ik bij die ene helft zit die na 6x zwanger is:) Succes meiden.

12. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    @ Adriana, tuurlijk kun je meekletsen! Jij hebt juist ervaring (helaas natuurlijk). Wat balen zeg 3 keer al mislukt! Ik hoop voor je dat de volgende keer raak is. Gaan ze bij jou ook een ander plan volgen na 3 keer? Ik krijg dan weer andere hormonen (als het nog niet raak is).

@ Liesje, omdat er gen verklaring is gevonden wil hij meteen met hormonen doen, omdat dit meer kans geeft bij onverklaard verminderd vruchtbaar (zonder hormonen heb je geloof ik geen verhoogde kans, hoewel ik hoop dat ik 'gewoon' vijandig slijm heb, dat is nog niet getest namelijk, dan zou het wel uitmaken natuurlijk). Ik heb een hele regelmatige cyclus, iedere keer een goede eisprong, dus schiet mij maar lek :(
    Wat gaan ze bij jou doen?
    Ik krijg Menopur en Pregnyl voor de eisprong, zodat ze de IUI goed kunnen timen...

Ik zit alleen erg in de stress want mijn man moet een week naar het buitenland voor zijn werk en die komt op mijn dag 12 terug zoals het er nu uitziet (als ik niet eerder of later ongesteld wordt) de IUI plannen ze rond dag 14, maar ik ben dus bang dat door de hormonen mijn eitjes veel sneller gaan rijpen en mijn man er dan dus nog niet is! Ik wil niet wachten want ik heb een HSG gehad en dat werkt mogelijk ook weer positief...

Nouja dan moet hij maar met een dure vlucht eerder terugkomen en een collega vragen in te vallen (we hebben al een noodscenario, maar levert wel stress op!)

13. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

He Doortje,na nog 3 keer word het bij ons helaas IVF. Maar dat duurt nog even ;) Bij ons is de oorzaak ook niet bekend,net zoals bij jou en ik heb ook meteen IUI met hormonen gehad. Ik hoop dat je man op tijd terug kan komen! Bij mij rijpte het trouwens niet sneller maar had wel meer eitjes maar dat is bij iedereen verschillend.

14. liesje1

liesje1 Actief lid

Aug 2, 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    @ Adriana
    Hoeveel eitjes heb jij afgelopen keren gehad? Wanneer verwacht je de volgende IUI?

@ Doortje
    Ohhh wat een stress. Gelukkig hebben jullie een plan B maar dat lijkt me alsnog wel stressen. Hopelijk gaat het eitje niet sneller rijpen door de hormonen. Mijn man heeft het op zijn werk doorgegeven dat het er aan zit te komen dus dat weekje buitenland lastig kan zijn of dat soms op heel kort termijn vrij moet krijgen. Gelukkig is zijn baas daarin heel soepel.

Ik weet nog niet of ik hormonen moet. Ik ging eigenlijk uit van niet. Omdat ik een redelijk regelmatige cyclus heb. Maar het verschilt dus heel erg per ziekenhuis heb ik al door. Ik hoor namelijk allemaal verschillende verhalen.
    Ik weet wel dat een meerling in ons geval niet echt handig is. Begrijp me niet verkeerd, als ik een tweeling zou krijgen spring ik gat in de lucht hoor en het is zeker welkom. Maar ik heb een lichamelijke beperking en het zorgen voor twee kleintjes zou voor mij heel erg zwaar worden. Dus ik verwacht dat de gynaecoloog in mijn geval daardoor de kans hierop niet wil verhogen. De zwangerschap is mijn geval ook al risicovoller. En met hormonen is er meer kans op meer eitjes toch? Of hoef dat niet perse? We hebben maandag afspraak dan horen we meer...

15. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    @ Adriana, ik hoop dat ze bij mij ook gewoon normaal rijpen! Tja IVF, lets hope not! Ik bedoelde of jij na 3 keer overgaat op een ander plan voor de volgende 3 keer, dat is bij mij wel de bedoeling namelijk, dan krijg ik weer andere hormonen (maar goed, eerst poging 1 maar eens afwachten ;))

@ Liesje, ja je hebt geloof ik 10% kans op een tweeling (van de 15% dat het uberhaupt raak is natuurlijk...), maar dat is omdat ze doorgaan totdat ik 2 goede eitjes heb. Misschien kunnen ze ook doorgaan met hormonen tot 2 eitjes.
    Ik snap dat ze dat bij jou dan misschien niet doen, maar ik kan me ook voorstellen dat je ergens denkt van 'kom maar door met die 2ling' ;) Wat een gedoe zeg dat het al risicovoller is enzo en dat het dan ook nog zo moeilijk is om zwanger te worden :(. Hopelijk heb je maar een klein zetje nodig! Spannend maandag, ik ben benieuwd!

Mijn man heeft zijn eigen bedrijfje met een paar anderen en hij is de enige die dit kan en het is een grote kans... dus toch maar erop gokken en misschien dus snel terugvliegen.

Ik heb nu alweer flinke buikpijn, maar dat zegt niks, meestal duurt het dan toch nog lang voordat ik ongesteld word.

16. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

Aug 17, 2010
    170
    0
    0
    heyyy allemaal,

ik had even een paar dagen niet meer gekeken op het forum en ik had genoeg om terug te lezen.
    wat fijn jullie reacties!!doet me dan ook zeeeeer goed!!
    dinsdag is het besloten dat we voor de iui gaan en ik kreeg me woensdag toch een terug slag...ik vond dat we gefaalt hebben omdat het niet gelukt is op de 'natuurlijke'manier....en ik zag overal even heeeel erg tegen op...
    maar gelukkig dit rot gevoel is weg en natuurlijk zie ik er best tegen op en ben ook bang voor iedere maand dat het weer een terleurstelling is...maar het zijn 6 behandeling en ik hoop toch zo dat het lukt voor jullie allemaal!!!

het lijkt mij ook fijn om elkaar op de hoogte te houden...
    diegene die nog op gesprek gaan en al zijn begonnen met de behandeling wens ik bijdeze heel veel succes toi toi toi...

en meiden laat je moed niet in de schoenen zakken he!trek je niets aan van die percentage's dat zijn maar cijfers en wij zijn mensen!!

liefss van mij

17. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

Aug 17, 2010
    170
    0
    0

idd vreselijk om te zien dat er mensen in je omgeving er maar hoeven te denken en ze zijn zwanger erg frustrerend!!
    of zoals Barbie's baby pffff net ff terug gekeken op uitzending gemist...sorry hoor iedere keer dat gezeur om de alcohol meid wees blij dat je zwnager bent en ga er volwassen mee om!
    zulke mensen zijn niets gewend....moest ff mn gal spugen daarover...
    ik weet nog niet welke injecties moet gaan gebruiken volgende week vrijdag komt de koerier ze brengen...ze belde vanmiddag net daarover ;)

18. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    @ Moniekjuh, ik erger me ook zoooo aan Barbie, ik kijk het dus ook niet, want dan maak ik mezelf gek. Ik gun het haar niet (wat ook slecht is I know), nouja misschien gun ik het haar wel, maar mezelf gewoon 100 keer meer! (Toch al weer een beter gevoel).
    Ik zie het niet zo dat we gefaald hebben, ik kan echt zeggen we hebben alle 18 keer super ons best gedaan! Dus... aan ons kan het niet liggen zeg maar, behalve dat het toch zo moet zijn. Maar ik snap wel wat je bedoelt, ik heb meer het idee dat ik naast mezelf ook mijn omgeving teleurstel. Zij willen het ook allemaal zo graag (voor ons).
    Ik denk soms wel dat ik minder stress zou moeten hebben, maar alleen van die gedachte krijg ik al stress! (En mijn gyn zegt trouwens dat stress nooit bewezen van invloed is als je gewoon een regelmatige cyclus hebt).
    Ik heb trouwens net mijn medicijnen opgehaald, ik kan echt laboratoriumpje gaan spelen met mengen van poeder en vloeistof en spuitjes en naalden etc. (ENG!)

19. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

Aug 17, 2010
    170
    0
    0
    @Doortje,
    Inderdaad ik herken je gevoel maar al te goed wat betreft barbie's baby ik wou er ook niet naar gaan kijken maar was benieuwd naar haar bevalling whaha....nou niks van gezien alleen een hoop gemiauw en en gevreet om der heen van die kerel hihi...
    ja heb je zoveel gekregen ja van die injectie's??
    ik ben erg benieuwd hoe het hele plan in elkaar steekt maar dat hoor ik zodra ik ongesteld ben moet ik bellen en wacht ik dat maar ff rustig af....
    inderdaad mensen in de omgeving gunt het je zo he daardoor wil je het nog eerder!!
    nee stress of er teveel mee bezig zijn is echt een fabeltje hoor en een stom excuus wat mensen al gauw zeggen als ze er geen raad mee weten....

20. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hallo,ik zou het leuk vinden om ook mee te mogen praten.Wij gaan ook beginnen met IUI.Eerst mijn ongi afwachten op 13 oktober en als ik niet zwanger ben,dan de 3de cyclusdag beginnen met puregon injecties.Erg spannend allemaal! Oja...wij lopen in het UZ in Gent(Belgie)

Succes allemaal,hopenlijk zijn we allemaal snel zwanger!

Share This Page