November starten met IUI wie nog meer?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door moniekjuh, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Doortje haha sorry had je verkeerd begrepen ;) Meestal heb ik 2 IUI's en dan word er gepraat. Ik mag nu meteen doorgaan met IUI 4,morgen beginnen te spuiten en als die mislukt moet ik waarschijnlijk op gesprek komen. Ik heb telkens rond de 3 eitjes alleen laatst maar 1 omdat ik 2x ben vergeten te spuiten en al een eitje had op dag 10. (Ik heb een cyclus van maar 25 dagen)

Trouwens ik ben het helemaal eens met je stressverhaal. Ik hoor wel meer mensen zeggen dat ik niet zwanger word omdat ik me veels te druk maak,ik geloof er allemaal niet zo in. Eng he dat mengen van medicijnen! Ik heb wat dat betreft geluk,hoef alleen pregnyl te mengen en tegenwoordig niet meer (heb otrivelle)

Liesje,,kan me voorstellen dat een tweeling niet handig is als je lichamelijk beperkt bent. Hopelijk hoef je geen hormonen,is de kans op een tweeling kleiner. Ik heb ook een vrij regelmatige cyclus en heb meestal 3 eitjes met 50 eh puregon.

monique,succes met de IUI!
    Hope,jij ook succes! Ik spuit ook puregon dus ken het klappen van de zweep ;)Jouw ziekenhuis is wel beter dan het mijne vrees ik. Als ik bij mijn zkh niet verder kom wil ik ook naar gent of Geertgen.

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Adriana:dank je wel! Heb jij bijwerkingen van de puregon?
    Wij vinden het UZ in Gent een heel goed ziekenhuis.We lopen daar bij Ds de Sutter.Een heeele goed gyneacoloog!
    Ik ben al 43 jaar en dan helpen ze je in Nederland niet meer helaas.Vandaar dat wij naar Belgie gaan.

3. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Gezellig Hoop42 dat je ook mee klets op de het forum dus ik zeg WELKOM!!
    kennissen van ons zijn ook in belgie behandelt ivm hun leeftijd met een gezon kereltje als resultaat!!
    heel erg veel succes dames...wij moeten ook bellen als ik de eerst volgende keer ongesteld word....ik weet nog niet welke injectie's ik zal gaan krijgen maar hebben jullie erg veel last van de bijwerkingen??

liefsss

4. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    Sorry heb een paar dagen niet mee geklets weinig op het forum geweest. Heb een brief gekregen heel vaag. Daarin stond: hierbij delen wij u mee dat u per 26-9-2012 op de planning voor een Iui behandeling staat.
    Als u aan de beurt bent krijgt u van ons een schriftelijke oproep. Het is voor ons helaas niet mogelijk om hierbij rekening te houden met uw menstruatie cycles.
    26-09 is de dag dat wij een afspraak in het ziekenhuis hadden. En zei vertelde ons dat we binnen 2a3 weken bericht kregen dat we voor Iui konden gaan. En dat er geen wachtrij was daarvoor. Dus deze cycles nog gewoon proberen en dan de cycles daarna via Iui. Dan kon in vanaf dag 10 beginnen met ovulatie testen en als hij positief was moest ik bellen en kon dan de volgende dag langs komen voor Iui. En dan krijg je deze brief. Heel raar.

5. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,
    is al lekker druk hier. Als wij deze maand niet zwanger zijn gaan we ook van start met iui. Donderdag heb ik mijn prikles.
    Het voelt op het moment allemaal wel erg dubbel. Angst teleurstelling dat het niet natuurlijk lukt, maar ergens ook blijdschap dat we deze stap nu gaan zetten. Nu maar hopen dat we bij de 10% zitten en dat we ronde 1 gelijk geluk hebben. En dan liever niet bij die 20% van een tweeling, dat ziet manlief niet zo zitten maar mij maakt het niet uit. 1 of 2 wondertjes ze zijn welkom. nu ben ik alleen helemaal vergeten te vragen naar de bijwerkingen van de puregon. Iemand al ervaring?
    @dolfijntje: beetje raar niet. ik zou ze gewoon even bellen. Dat is trouwens wel een van de redenen waarom ze bij mij in het zk alleen met hormonen iui doen.
    groetjes

6. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog even iets.
    Hoe en wat hebben jullie op je werk verteld?

7. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    @rebma....aantal collega's en teamleider weten ervan.
    ik werk in een zeer hecht team die je bijna kunt beschouwen als een vrienden club.
    maar je moet natuurlijk zelf weten wat je kwijt wilt...en aan wie waar jij een goed gevoel bij hebt..
    ik herken je gevoel heel erg maar dit gevoel gaat over in blijdschap geloof me want ik heb nu zoiets ik leg het in handen van de 'deskundigen'nou als het dan nu niet goed komt dan weet ik het ook niet meer....

@dolfijntje vreemd....gewoon even contact opnemen met de gyneacoloog lijkt me erg vreemd zoals het in de brief beschreven staat...

8. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Moniekjuh: Dank je wel voor je welkom!:) Ik hoop dat het bij ons ook mag lukken!

9. liesje1

liesje1 Actief lid

2 aug 2011
    364
    0
    0
    Noord Nederland
    Hallo allemaal,

Vandaag waren we bij gynaecoloog. Ze wil pas in januari beginnen met IUI bij ons. We zitten nu anderhalf jaar na een rare zwangerschapstest waarvan de gyn. vermoedt dat om VMK ging. Ze hield altijd 1,5-2 jaar aan zei ze, maar het ging vooral veel over de verzekeringstechnische dingen en dat er dingen gingen veranderen.
    We moeten nu in december heen om definitief dingen af te spreken en voor prik instructie e.d.
    Wel hebben we al korte gesproken over wel of geen hormonen e.d. In principe zouden we willen gaan voor eigen cyclus maar dan wel eisprong opwekken d.m.v. hormonen. Maar ja, nu weer wachten.
    Ik vond het wel sowieso erg teleurstellend. Ze gaf aan dat de kans dat wij zwanger raken van IUI niet groot is. Ze gaf aan dat de kans vele malen groter is dat we voor IVF moeten gaan en zelfs daar moesten we niet te veel van voorstellen. Meer dan de helft raakt ook niet zwanger zei ze... De manier waarop het allemaal gebracht werd was erg demotiverend. En ik ben eigenlijk wel even stuk van. Om alle statistieken te horen en dan ook nog weer 2 maanden te moeten wachten. Maar volgens haar maak ik de komende 2 maanden zelf nog meer kans op de "gewone" manier dan straks met de IUI... :( Ik heb momenteel ongeveer 10% kans dat ik nog zwanger raak zei ze... Volgens mij heb ik dus meer op allerlei enge ziektes dan een zwangerschap... :$Terwijl er bij ons niet gevonden is, dat klopt toch niet? Hoop ik....
    We zitten er hier gewoon even doorheen. Op 1 vriendin na zijn al onze vrienden zwanger of net bevallen. Beetje klaar met alle praat over zwangerschappen en baby praat...

@ Remba, mijn teamleider weet het en verder ga ik het tegen de tijd dat het gaat spelen mijn directe collega's inseinen. Dit zijn er gelukkig niet zoveel.

@ Dolfijntje, zeker even bellen hoor. Hele rare brief!! Hopelijk hoor je snel wat nu de bedoeling is...

10. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0

Hoi Liesje,

jeetje wat een naar bericht zeg, je hebt tog een soort van hoop bij je dat er nu dan toch gekozen word voor IUI.
    ik vind het wel een beetje kort door de bocht om te zeggen dat jullie met IUI geen kans maken....lijkt mij juist alleen maar meer kans...aangezien het gelijk in de baarmoeder terecht komt zonder dat het sperma een hele reis hoeft te maken...
    Ik hoop uiteraard voor je dat alle behandelingen nvt zijn voor je en dat je alsnog 'spontaan' zwanger word...ik duim voor je en houd me/ons op de hoogte he!!
    ik begrijp maar al tegoed je frustratie dat vrienden etc wel zwanger zijn of zelfs al bevallen....ik voel met je mee...
    ik kreeg vanmorgen te horen dat mn collega zwanger is (6 weken)had ik het nog niet verteld maar goed....ze weet van onze wens af en hield totaal geen rekening mee wat het met mij deed...
    ze zei zelfs nog aaah joh je moet er niet teveel mee bezig zijn...PARDON dacht ik....hoe moet ik dat doen dan??mag ze me vertelleb...zulke mensen zijn nog niks gewent in het leven en alles komt zomaar aanwaaien erg jammer....mn andere collega gooide gelijke en arm om me heen en zei heel lief komt wel goed met jullie meis!super lief waardoor ik het bijna niet droog hield...maar wou de eer aan mezelf houden in de auto op de terug reis naar huis ff heeeeeeel hard zitten janken!!!
    bah wat is het toch oneerlijk soms!!
    wij willen allemaal zoooooo graag en sommige mensen willen het niet eens en krijgen een wondertje...ik begrijp het niet altijd even goed.....zoals een bewoner op mn werk vanmorgen heel toepaselijk zei (ik ben niet gelovig maar vond het wel toepasselijk) 'onze lieve heer heeft rare kostgangers'

dit wou ik ff met jullie delen en mn frustratie eruit typen...

liefss Moniekjuh

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar mmm clubs.

12. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    hartstikke mooi maar hoe kom ik daar??????

13. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Moniekjuh: ja meis,sommige mensen houden totaal geen rekening met andere mensen.Mijn schoonzus vertelde ons kort geleden dat haar dochter van 19 weer zwanger was,voor de tweede of derde keer...ben het ff kwijt.Het was dus niet gepland,het was een ongelukje.Dus maar weer even abortus laten doen...voor de tweede of derde keer!!:$ Mijn man en ik hebben het er echt moeilijk mee gehad.Moet je kijken wat wij allemaal doen om een kindje te krijgen! En zo,n meid van 19 laat ze met gemak zo ff weghalen.
    Het kromme is dat wij hier in Nederland geen IVF vergoed krijgen,omdat ik te oud ben...maar abortus vergoeden ze wel tot 3 keer.IVF bied ons de meeste kans op zwangerschap,maar wij moeten daarvan afzien omdat wij dat niet zelf kunnen betalen...vandaar dat we gekozen hebben voor IUI,dat is goedkoper.Maar tis toch wel heel triest dat abortus wel 3 keer vergoed word.Maar wat ik hier mee wilde zeggen is dat mensen soms zo ontactisch kunnen zijn! Ik heb later ook tegen mijn schoonzus gezegd dat wij het niet meer willen weten als haar dochter weer onverwachts zwanger is.Ik heb haar verteld dat het voor ons heel pijnlijk is om te horen dat die dochter het zo makkelijk weg laat halen.Wij hadden net twee weken daarvoor onze derde miskraam gehad en dan komt zo,n uitspraak toch hard aan!!
    En hoe kan je er nou niet teveel mee bezig zijn als je bezig bent met hormonen,met ziekenhuis bezoeken enz! Echt...sommige mensen weten niet wat ze zeggen!Dikke knuff voor jou!

Ons topic is naar MMM clubs verplaats,maar als jij een abonnement op dit topic hebt,dan word je met nieuwe berichten vanzelf naar dat topic geleid.

14. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    @ Liesje, wat naar zeg zo'n bericht! Volgens mij klopt er ook niks van. Als je onbegrepen verminderd vruchtbaar bent heb je toch minimaal 1/3 kans met IUI! Dat lees ik overal! Balen dat je zo lang moet wachten! Wil je geen second opinion in een ander ziekenhuis?

@ Dolfijntje, achterlijke brief, brutale mensen hebben de halve wereld hoor, gewoon bellen en zeggen dat het je is toegezegd!

@ Moniek, Ik heb het daarom ook express aan al mijn collega's verteld, ik werk in het onderwijs, dus bijna alleen maar jonge vrouwen (die ook bijna allemaal makkelijk zwanger raken!) Gelukkig wordt er wel enigszins rekening gehouden met mij, maar ik ben wel iedere keer bang dat er weer iemand zwanger is. Gelukkig is in onze vriendenkring nu iedereen waar ik band voor was ;) zwanger, dus dat geeft ergens ook wel rust. Nu is het gewoon zo, niks aan te doen!

@ Hoop, Inderdaad zooo niet eerlijk! En wat frustrerend zeg!

Ik heb trouwens een soort NOD forum gemaakt, zodat we een beetje bij kunnen houden waar iedereen mee bezig is. Ook als je nog geen IUI doet vind ik dat je mee kan doen! Dus Liesje, Moniek en Dolfijntje jullie zijn ook al meer dan welkom.

15. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    @Hoop42: Jeetje wat heftig dat je dat hoort van je nichtje..bah kreeg er kippevel van...jah het is wel heel erg tegen strijdig allemaal he...niet leuk...en niet eerlijk....
    maar wat ontzettend vervelend ook dat jullie net de leeftijd hebben dat Ivf niet vergoed word en dus zelf moet betalen....kunnen ze in belgie ook niets meer voor jullie betekenen??
    misschien een hele brutale vraag maar wat kost zown ivf behandeling eigenlijk?ik ben me daar echt niet van bewust!
    en hoeveel is de kans dat je zwanger raakt van IUI?
    ik heb vanmorgen de prikles gehad was erg informatief de assistente was super lief en ze heeft een echt luisterend oor...ze gaf ook aan mocht ik/wij er helemaal door heen zitten net voor de insiminatie of ervoor dat we er gerust met ze over kunnen praten..deze mensen en jullie hier op het forum voelen het op de centimeter nauwkeurig aan...
    ik zag er best tegen op om mezelf te prikken...werk in de zorg als verzorgende ig en injecteer mensen vaak genoeg zonder blikken of blozen maar je jezelf ff een naald in je eigen lichaam zetten brrr...maaaaaaar het viel reuze mee!!
    @hoop42 ik hoop echt dat je nichtje niet nog eens zich zwanger raakt want vind het geen gezonde situatie voor haar en vooraaaal niet voor jullie!
    thanx voor je lieve knuffel en je lieve woorden doet me goed...

@iedereen
    waar ik nog het meest tegen op zie is dat als we de insiminatie komt dat mijn man vrij moet gaan krijgen van zijn werk...en als ze nu heel schapelijk zijn...dat zijn ze niet altijd zeg maar...hoe gaan of hebben jullie dit gedaan??
    het lijkt me niet prettig en ook raar om zonder mijn man dit te doen...hoe staan jullie hier tegen over...??hoe doen jullie dit?

liefss

16. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik ben vandaag ook geweest voor prikinstructie en heb ook direct mijn eerste keer hormonen gespoten. Het viel me ook alles mee! Ik voelde het prikje bijna niet en de vloeistof een beetje!
    @ Moniek ik heb het geluk dat mijn man samen met anderen een eigen bedrijfje heeft en daar weten ze ervan. Ik denk alleen niet dat hij mee hoeft naar de inseminatie, dat vind ik juist weer raar denk ik. Dan voelt het zo officieel, terwijl we het eerst nog maar eens moeten zien ofzo... Maarja misschien denk ik er straks heel anders over. Iemand ervaring?

17. moniekjuh

moniekjuh Actief lid

17 aug 2010
    170
    0
    0
    Jawel viel mij ook wel mee hoor....ik moet nog even wachten tot ik ongesteld word dat zal vrijdag of woensdag over een week zijn (aangezien de laatste keer mn cyclus weer aardig van de leg was...)
    Mijn man wil wel graag mee en gaf vanavond al aan dat als het van start gaat dat hij dan met zijn baas om de tafel zal gaan om het 1 en ander te bespreken zo weten hun ook waar ze ana toe zijn en krijg je (hopelijk)geen miscommunicatie....
    maar iemand met ervaring laat je maar ff horen altijd fijn om te weten hoe een ander het 'doet'
    wat duurt dat lang he dat het sperma gebruiksklaar is....
    ongv 2u! word het eerst gewassen en gezeefd en de beste zwemmers gaan door naar de finish :)

liefss

Deel Deze Pagina