November!

Discussion in 'De lounge' started by Feye, Nov 1, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,593
    541
    113
    Oeps.. dubbel..

2. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Ik vind november een prima maand. We hebben geen drukke activiteiten.
    Het enige wat jammer kan zijn, zijn de virussen.
    Ikzelf vind het een maand van voorbereidingen. Voorbereiden op de winter en ook op de feestdagen.
    De feestdagen kunnen hier een ontlading zijn van de spanning die in november al begint. Dus in november zorgen we dat we alle structuur doorlopen en kijken wat er anders en beter kan. We zorgen dat we alle cadeaus hebben, planningen voor de feestdagen etc.
    Persoonlijk vind ik het een maand van stilte voor de storm. Maar ik hou van Sinterklaas en Kerst, dus ik kijk heel deze maand uit naar al het leuks wat komen gaat.

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Ik hou van november! Heerlijk die kou, lekker op de bank met een dekentje, kaarsjes en warme chocomelk met slagroom. Sint intocht halfverwege deze maand. Mijn jongste is deze maand jarig en wordt al 3 jaar.
    Oh en uitkijken naar de komende feestdagen! December.. heerlijk! Ben zelf 5 december jarig, en sinterklaas vieren.. en kerst, yes!:D

Januari en februari kunnen wat mij betreft gestolen worden. Gelukkig dit jaar een midweekje weg in februari, toch ff iets positiefs en die rot maand:rolleyes:

4. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

Jul 11, 2018
    578
    577
    93
    Female
    Wordt een drukke, spannende en vooral ook een leuke maand.

Onze tweeling word alweer 1 jaar... Manlief wordt nog geopereerd.. Sinterklaasfeestje via 't werk.. Sint intocht in de buurt..

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik vind het een waardeloze maand. Ik fiets veel en de bosfietspaden zijn vreselijk glad vanwege alle gevallen blaadjes en vieze nattigheid. Het is koud. Er staat wind. Continue regen. En we hebben de garantie dat we nog maandenlang gaan blauwbekken. Gats. Ik vind het een verschrikking. Maar omdat ik niet lang negatief wil blijven probeer ik dit soort gedachten vaak te verzetten door er de leuke dingen van in te zien. Iets met kacheltje aan, kaarsjes aan, rood wijntje op de bank. Oh en dan Sinterklaas. En dan krijg ik nostalgische gedachten, maar komt toch weer een stukje negativiteit de hoek om kijken: waar kunnen we dit jaar nog veilig een intocht bekijken zonder angst voor terreur of geschreeuw. Oh en het kost klauwen vol geld. Maar we zitten dan wel lekker warm binnen, bij de kachel en de kaarsjes en de rode wijn terwijl het buiten teringkoud is en we 1 ding zeker weten: dat we dan nog maanden deze barre kou of smerige laffe temperaturen maar met veel wind en regen hebben...

Och... was het maar weer lente.. Dat de bomen en struiken weer knoppen krijgen en we voelen dat het niet lang meer duurt voordat alle bomen weer vol in de bloesem komen te staan.. <3 Dat ons leven weer begint. Lang buiten tafelen, veel te lang op het strand blijven hangen met zelf meegebracht eten zodat de kinderen zo lang mogelijk kunnen spelen, spontane bbq’s met vrienden. Of in het park de kinderen laten spelen terwijl wij moeders nippen aan een wijntje... Je de zon voelt branden op je lijf en je weet dat het niet lang meer duurt voordat je zomervakantie hebt.

6. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Eens! Heerlijk, November.

Het enige minpuntje is in de zeikende regen aan het voetbalveld staan.

En krabben natuurlijk, dat blijft een irritatiepunt.

7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,392
    30,704
    113
    Female
    Waarom vinden mensen kou leuk???
    Daar snap ik echt niks van. Ergens in oktober schieten al mijn spieren in een soort kou-kramp. En die komt pas los als er in maart op een mooie dag het zonnetje er voelbaar op schijnt.

Dekentjes kaarsen dikke truien. Allemaal pure noodzaak om die ellendige winter te overleven.

Ik kan wel genieten van de zon die op de bomen schijnt zodat de herfstkleuren prachtig uitkomen.
    En ook van de verwachtingsvolle gezichtjes bij de intocht en op pakjesavond (ze zijn al druk bezig met het bestuderen van de speelgoed boeken)
    En ook van lekker koken met kerst.
    En van schaatsen met mijn oudste zoon.

Maar van kou? Nee echt niet.
    Ik ga deze vragen voor Sinterklaas:
    https://www.kwokshop.nl/a-57859965/kersttruien/winter-is-stom/

jannanas likes this.
  8. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,959
    3,838
    113
    Female
    Haha die wil ik ook :roflmao:
    Hier ook een hekel aan de kou. Vind dat verschrikkelijk. Op het werk loop ik nu al rond in mijn skibroek :roflmao: tja reachtruck dus constant wind.
    In augustus kan ik ook chocomelk drinken en me onder een dekentje liggen. Daar heb ik geen winter voor nodig.

9. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

Nov 29, 2013
    3,534
    3,869
    113
    Bijna ieder weekend een verjaardag, sinterklaas feest van mijn man zijn werk, 20 weken echo en de voorbereidingen voor ieder weekend wat doen in december. Nog meer verjaardagen, sinterklaas, kerst en oud en nieuw.
    Ik kan niet wachten op januari!

Share This Page