novembermeiden

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door bergje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    @mumm: De kwaaltjes zijn heel herkenbaar hoewel ik niet zo moe was eerder hyper hoor ik het wel vaak in mijn omgeving. Probeer wel goed te eten ondanks de misselijkheid, een gevulde maag zorgt ervoor dat je je minder misselijk voelt. Ik had veel last van maagzuur, en weet nog goed dat ik vorig jaar met kerst heel misselijk was. (zorg ervoor dat je geen uren boven de pannen hoeft te staan)

@piekie: balen van die hele avond huilen, hopelijk komt het niet te vaak voor! Evi heeft dat nu drie keer een avond gehad, krampjes heel zielig! het enige dat een beetje helpt is haar op haar buik op mijn arm hoofd in mijn elleboogsplooi, ruggetje wrijven en rondlopen, met haar buik op je schouder en dan aan de voetje beetpakken helpt ook ene beetje en cinababy druppels en dan flink op het speentje laten zuigen.

Dat huiluurtje rond etenstijd hoort er inderdaad bij (heeft mijn mams het ook altijd over) ik probeer Evi altijd te voeden voordat ik ga koken als ik dan kook dan speelt meestal en als we aant afel gaan dan zet ik haar in het wipstoeltje op de tafel. meestal valt ze dan vrij snel in slaap, of ze gaat uitgebreid zitte poepen. (altijd heel smakelijk) maar ze huilt niet meer. Misschien dat EVi ook minder prikkels op doet omdat ze nog steeds heel veel slaapt overdag.

@piekie: hoe is het met de schimmel? hopelijk heefgt ruben er geen pijn aan.
    @nike: hoe is het bij jullie met de spruw? Evi haar tong blijft wit en mijn tepels branden een beetje maar ze drinkt goed dus ik laat het maar zo.

Evi heeft alweer een snotneus en ze hoest er deze keer ook bij! zielig! Haar neusje zit af en toe echt dicht nu dus we zijn weer in de weer met zoutoplossing.

Verder moet ik nog een seven wat kwijt, ik ben naar de wc geweest en voor het eerst na de bevalling deed het nauwelijks pijn!!! met dank aan de movicolon en de zalf van de gyn! Wat een opluchting!

Maya: Als je nog eens meeleest wij zijn hier benieuwd hoe het met je gaat!
    En Marjon we zijn ook benieuwd hoe het met jou gaat!

En carola: je hebt ook al een paar dagen niets gepost, gaat het goed met je???

2. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Spruw is er nog steeds. Maar hij lijkt er geen last van te hebben, dus we laten het zo.
    Heb alleen nu wel kloven op mijn rechter tepel. Pijnlijk. Goed opletten met aanleggen van Mees. Hij heeft de neiging om klein te happen, waardoor het erger wordt.

Kwaaltjes in begin:
    * Moe, maar niet extreem
    * Obstipatie, heel erg. Kon echt anderhalve week niet naar wc steeds.
    * Beetje misselijk. Geen zin in eten, maar als ik iets gegeten had, ging het veel beter.

Qua slapen van Mees hebben we tot nu toe veel geluk. Hij slaapt nu van half 8 's avonds tot half 3 's nachts en dan na de voeding tot 7 uur 's ochtends. Daarna tot ongeveer half 11. Heerlijk, zo kan ik ook redelijk wat slapen.

@Bergje: Wow eindelijk vooruitgang in het naar de wc gaan! Fijn!
    @Piekie: Huiluurtje blijft hier gelukkig beperkt tot 1 uurtje. Meestal is het bijna over als vriednlief thuiskomt...

Zo meteen even lekker een wandelingetje maken. Iedere dag nog gedaan. ook als het regende. Hopelijk kan ik dit blijven volhouden. Gaat eind deze week wel stormen zag ik...bah.

Zaterdag naar verjaardag van peettante. Ik moet nog een kado verzinnen. Lastig. Ze heeft zelf geen idee en vindt het al leuk als we komen.

Ik ben ook benieuwd hoe het met Carola, Marjon en Maya gaat!

Kan me voorstellen dat het voor hen soms moeilijk is om hier te komen. Je wordt wel geconfronteerd met allemaal babypraat.
    Ik probeer ook over niet zwangere/baby dingen te praten. Maar dat is best lastig als je bijna niets anders mee maakt op het moment....

3. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    Nike en Bregje.. Lief dat jullie naar me vragen!!! :)

Tis erg drukjes hier..Elke avond wel iets.. Naar vrienden, opruimen en dat soort dingen.. en natuurlijk gewoon werken :)
    Kan jullie nu alvast zeggen dat ik zeker weet dat ik deze maand niet zwanger ben en sowieso WEER een lange cyclus heb.. zullen ze ooit nog korter worden? haha ;) Deze maand was echt drama ivm klussen.. zoo drukjes maarja goed :)

En zit nu weer op dag 31.. Dus die cyclus duurt maar en duuurt maar weer waarschijnlijk ;)!!

4. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    @nike: Smeer je bepanthen op je tepels?? dat verzacht.
    Je zou ook even kunnen gaan voeden met een tepel hoedje dan kan het genezen.
    Geef je om 19.30 uur de laatste voeding?? ik geef om 23.00 uur ons schema is op dit moment:
    om 8 uur maak ik evi wakker dan krijgt ze de eerste voeding.
    even spelen in de box en dan valt madame in slaap. ik maak haar dan ongeveer 10 uur of half wakker of ze komt zelf rond die tijd ze gaat dan in bad en dan weer een voeding dus rond 11 uur
    Dan om 14.00 uur of om 15.00 een voeding.
    Dan probeer ik om 17.30 een voeding t egeven en kunnen wij om 18.30 zelf rustig eten. Om 20.oo maak ik haar dan weer wakker en doe ik haar in pyama krijgt ze een voeding en dan krijgt ze de laatste voeding als we naar bed raan rond 23.00 soms iets later (vandaag haha) en dan slaapt ze de hele nacht door dus ik heb meestal er 8 uur slaap! heerlijk maar ben eerlijk gezegd nu wel moe, zal de BV wel zijn.

Meiden truste!

@carola ho eweet je zo zeker dat je niet zwanger bent?

5. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Bergje: Fijn ritme zeg!
    Vanaf wanneer was het regelen bij jou mogelijk? Wil hier helaas nog niet lukken. Valt dan in slaap aan de borst en komt dan toch gewoon ook nog op de andere tijd.
    Ik smeer inderdaad bepanthen. Lijkt al wel wat te helpen!

@Carola: Wel tijd maken voor klussen he :D! Lastig als je druk bent en moe bent....
    Lekker druk leven heb jij. Erg leuk toch, maar soms waarschijnlijk iets te veel. Tijd voor jezelf is soms ook wel fijn, vind ik in ieder geval.

Nou ik heb een kado voor mijn peettante! Weinig inspiratie dus is een tijdschriftenbon geworden. Kan ze zelf een abonnement naar keuze uitzoeken.

6. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Hi meiden!

Carola!! Wat leuk om weer wat van je te lezen! Hopelijk kun je meer klussen met deze donkere dagen!8)
    Ik hoop dat het snel raak is voor jou en Marjon! Zou zo graag alles met jullie delen!!

Morgenavond heb ik een borrel van m'n werk. De eerste van de vele die volgen tot mijn 12e week ( daarna is het kerst en afgelopen met de borrel...terwijl ze van mij dan wel mogen komen :p..kan ik eindelijk m'n mond open doen waarom ik niet meer vooraan loop als de wijn opengetrokken wordt).

Hebben jullie nog smoesjes om morgenavond te gebruiken?
    Die van de blaasontsteking werkt niet meer..die heb ik vorige week echt gehad!

Even voor de moeder in spe...wat is spruw? :) Het klinkt vervelend. Zowel voor jullie als voor de beebs.

Liefs Mumm

7. Meissie25

Meissie25 Bekend lid

25 nov 2009
    817
    0
    0
    @ Mum... Lief van je...:D

@ Bregje.. Omdat we zoo weinig geklust hebben en vooral alleen in t begin.. nou geloof me met zo een lange cyclus is je eisprong dan echt niet.. ;)

@ Nike, Momenteel is mijn leventje idd erg druk.. maar wel vooral met veel leuke dingen :D Ga bijv. nu snel douche en dan met vriendlief & een vriendin wat drinken in de stad :D Hopen dat het droog blijft (Dat is het hier nu eindelijk ;) Ennuh zal er idd meer tijd voor maken ;) hihi

8. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    @Mumm: ik zou als ik jou was gewoon de antiobiotica als smoes houden een extra lange onderhouds kuur zodat de blaasontsteking niet terug komt. (als je antiobiotica gebruikt dan kun je niet zwanger zijn) ook middelijkheid kun je afschuiven op die verveldende antibiotica!

spruw is een schimmeltje/gist in de mond van het kindje vaak zie je wit op de tong of het verhemelte. Het gaat ook op de tepels zitten, de kindjes hebben er niet altijd last van maar het kan zeer doen of jeuken, als het kindje begint met drinken kan het prikken waardoor de kleine steeds loslaat.
    het gaat vanzelf over maar dat duurt vaak lang er zijn ook schimmel werende middeltjes. Evi haar tong is nog wit maar ze lijkt er geen last van de hebben, mijn tepels voelen wat branderig, maar is wel te doen, we hebben twee keer iets gebruikt maar dat heeft niet geholpen. ik zal eens kijken of ik een foto heb van evi haar tong.

@carola, lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat hetdab gelukt, lekker vroeg naar bed met je man en tijd maken om te klussen....

kus

9. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    bij deze de foto met spruw je ziet het op haar tong.

10. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Bergje: Wow wat is Evi gegroeid zeg!! Wat een mooie vrolijke meid.
    Moet je trouwens weer bij aan het werk aan gezien Evi bijna 3 maanden is?
    @Carola: Geniet nog even van je drukke leven en de leuke dingen!
    Ik merk dat het met een kind toch lastig gaat worden...Maar dat geeft dan weer niets. Is het waard.
    Hoop dat het jou ook snel gegund is.
    @Mumm: Ben benieuwd welke smoes je hebt gebruikt op de borrel en of ze erin zijn getrapt.....
    Andere smoes: ga met de auto, dan kan en mag je niet drinken.

11. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Even weer een fotootje spammen van Mees. Lekker spelen in de box.
    De camera inkijken is op moment erg lastig....

12. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Piekie: Ik ben ook benieuwd naar hoe Ruben er op dit moment uitziet!

13. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ruben zit momenteel onder de pukkeltjes in zijn gezicht, bovenop zijn hoofd en in zijn nek. Morgen bij daglicht zal ik een foto maken.
    We zijn aan het proberen om een soort ritme op te bouwen op basis van wat ideeen uit het boek 'de babyfluisteraar' van Tracy Hogg. We doen echt niet alles volgens haar idee, sommige dingen passen niet bij ons. Wat we doen is vooral overdag consequent om de drie uur voeden, 's avonds iets vaker en om 23.00 uur dan de laatste voeding. En dan hopen dat hij een goed aantal uur doorslaapt. Ik ben benieuwd of het gaat werken...

Ik zal binnenkort even iets meer op jullie berichten reageren, ik post momenteel een beetje vanuit mezelf, sorry!

14. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    @nike: wat is mees een schatje!!! lekker blond!
    @piekie: de pukkeltjes die konen een gaan hier de dochter van mijn zus zat helemaal onder een paar dagen komt van de borstvoeding. (van jou hormonen)

Wat betreft ritme, ik heb altijd minimaal 2 en half uu rgewacht tussen de voedingen, dus ik voed in princiepe om de 3 uur maar al sik haar niet wakkeer kreeg dan om de 4. meestak dat ze een keer per dag 4 uur er tusen heeft maar dan krijgt ze de voeding daarna wat eerder. de vveoding van 17.00 uur geef ik dan wel eens om 18.00 uu rmaar de volgende weer om 20.00.
    omdat ik dit altijd heb gedaan heeft Evi geleerd om zich vol te drinken. Mijn zus voed op verzoek, die kleine drink hele vaak die neemt steeds kleine beetjes, dat is heel lastig nu ze weer gaat werken.

Het ritm emet Evi ging eigenlijk vanzel Evi sliep natuurlijk al heel snel doo rmaar anders dan zouden en het in princiepe met 6 weken moeten kunnen alleen iedereen die ik ken met jongetjes hebben toch vaak nog een nacht voeding gegeven jongens hebben denk ik iest meer honger.

En mijn advies is: niet laten snacken die kleintje... (in ieder geval daar geen gewoonte van maken, als ik evi niet getroost krijg dan leg ik haar ook aan)

NIke: Evi heeft ook heel lang gehad dat ze aan de borst in slaap viel als ze dronk en dreigde te gaan sabbelen of in slaap vallen dan pestte ik haar weer wakker zodat ze weer actief gaat drinken. Dat sabbelen veroorzaakt ook je tepel kloven waarschijnlijk dus probeer dat te voorkomen, aan tiet is eten en sabbelen daar is een speen/duim/pink van je moeder voor. heel soms als Evi niet kan slapen dan leg ik haar ook gewoon aan de tiet hoor! en dan valt ze heelrijk in slaap, maar na 3 maanden zijn mijn tepeld aardig gehard.

Hebben jullie al een keer een flesje gegeven???

Di efoto van Evi was al van drie weken geleden haha zal een seen recente opzoeken. ze groeit echt onwijs! volgende week weer prikken.

Gelukkig ben ik nog niet aan het werk!!! ik heb nog vakantie! had nog heel veel dagen staan dus ga pas eind december of 1 januari weer beginnen. ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken.

Hebben jullie al een keer een flesje gegeven?? ik begon daarmee toen evi 4 weken was.
    Ook wel handig om het kolven al eens te proberen voordat het echt nodig is, een paa rkee roefenen kan geen kwaad.

hebben jullie al een kolf en zo ja welke?
    Ik heb van avent, begon met de handkolf en nu de electrische ook.

Fijn weekend meiden!

15. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Hi meiden!

Leuke foto's weer!

Bergje, bedankt voor de spruw uitleg! Zie het idd op haar tong zitten.

Mijn smoes van gisteravond was dat ik mijn zusje naar huis moest brengen. En als ik moet rijden drink ik nooit. Ze weten hoe consequent ik daarin ben.

Nou begon mijn manager gister ineens over kinderen...ze vroeg ik er al aan toe ben...:$. Ik wist het aardig te omzeilen door haar die vraag ook te stellen. En ik heb de smoes dat ons huis op dit moment gebouwd wordt en dat we nog even wachten...werkt prima bij iedereen die er naar vraagt! ( Dat worden er steeds meer ;) )

Ik moet nog wat bekennen voordat ik met vriendlief ga wandelen.....ik heb donderdagavond de kerstkaarten zitten schrijven! hahaha Kon gewoon niet wachten! We gaan iedereen op die manier op de hoogte stellen en nu de kaarten geschreven zijn kan ik het wat makkelijker van me afzetten dat we nog 4 weken moeten wachten. Op de kaart staan onze namen en ?!.
    Kan niet wachten op de reacties!!

Jullie nog leuke plannen dit weekend?!

Liefs Mumm

16. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    @mumm: met het kaartje is echt hardstikke leuk! wij hebben dat vorig jaar ook zo gedaan maar dan met kaartje som het geregisteerde partnerschap en de ? aan te kondigen, met kerst was het nog iets te vroeg.
    typisch he dat iedereen er juist naar vraagt nu....ik vroeg mij ook af of het soms op mijn voorhoofd stond dat ik zwanger was. Smoes van moeten rijden werkt idd ook altijd goed!

Mis het zwanger zijn eigenlijk wel een beetje.....

vandaag evi al vroeg 20.00 uu rin bed gelegd, normaal laat ik haar dna in de box slapen of op schoot,maar ze moet dat toch in bed gaan leren. madame was het er niet zo me eens HUILDE behoorlijk , maar ik ben consequent gebleven heb haar wel getroost maar ben op haar kamer gebleven en haar steeds weer terug in bed gelegd...wow wat vond ik dat moeilijk mijn kleine verdrietige meisje. NU ligt ze inmiddels al ruim een half uur lekker te slapen. Straks maak ik haar lekker wakker voor de voeing die geef ik bij mij in bed, dan lekker knuffelen en dan gaat ze in de wieg verder slapen (nog steeds bij ons op de kamer)
    ben benieuwd hoe het morgen gaat......overdag slaapt ze prima op haar eigen kamer....

@piekie en nike: doen jullie aan rooming in?

17. marjon80

marjon80 Actief lid

8 nov 2009
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

we zijn net terug van vakantie. We zijn wezen backpacken in Thailand. Was echt een geweldige vakantie!!!!!!
    Helaas van de 3 weken ruim 2 weken last gehad van bloedverlies maar dit keer geen buikpijn.
    Bloedverlies was ook anders dan normaal, kon er niet echt iets van maken.
    Ik ben op aanraden van de gyn begonnen met tempen maar heb besloten om daar tijdens mijn vakantie niet mee bezig te zijn. Even niet tellen tempen en rekenen maar gewoon heerlijk vakantie vieren.
    En nu maar over tot de orde van de dag. Nu heel veel wassen, weer aan het werk en een waslijst aan vragen invullen voor bij de fertiliteitsarts aanstaande dinsdag.

Ik hoorde trouwens net voordat we met vakantie gingen dat mijn schoonzus zwager is van de 3e. Was niet helemaal gepland maar ze zijn er blij mee.Een andere schoonzus staat trouwens op knappen. En nu maar hopen dat ik de volgende ben in de rij.

Ga nu ff bijlezen wat jullie allemaal te melden hebben en het nieuwe baby nieuws bekijken

18. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    @Marjon: Lekker zeg zo'n vakantie! Niet weggeregend? Er waren daar toch overstromingen?
    Goed dat je het tempen even hebt losgelaten. Lekker genieten tijdens je tripje is erg belangrijk!
    Vind je het niet moeilijk dat er in je omgeving zoveel zwangeren zijn?

@Bergje: Mees slaapt sinds week 2 op zijn eigen kamer. Ik werd van elk kikje wakker en kwam zelf niet aan mijn nachtrust toe. Een uitgeruste moeder is ook veel waard vonden wij. Dus geen rooming in meer voor ons.
    Kolf: Ik heb een Medela dubbele kolf. Erg klein, licht en dus makkelijk mee te nemen. Ik wil proberen 6 maanden bv te geven en moet met het werk best vaak op pad. Dan is een kleine handzame kolf erg makkelijk vandaar!
    Flesje: Dit weekend heeft papa dit voor de tweede keer gedaan. Ging op zich goed. Hij drinkt dan wel wat minder dan bij mij of in ieder geval komt sneller weer.

@Mumm: Leuk dat je de kerstkaarten al hebt geschreven. Ik zou ook niet kunnen wachten! Ik heb het trouwens aan sommige mensen ook al wel eerder dan 12 weken verteld. Kon gewoon echt mijn mond niet houden. Op mijn werk heb ik het wel voor me gehouden.

@Piekie: Waar blijft de foto :D? Pukkeltjes kunnen we doorheen kijken hoor!
    Mees heeft/had een ritme zonder dat we dit hebben beinvloed. Ik voed op verzoek. Hij kwam echt standaard op bepaalde tijden (half uur ervoor of erna). Alleen sinds gisteren is het wat anders. Regeldagen???

Vandaag winterbanden op mijn auto laten leggen. Voor het eerst. Wil toch wel veilig de weg op met zo'n kleine op de achterbank. Daar denk je nu toch meer over na!
    Verder mijn rijbewijs laten verlengen en wat boodschapjes gedaan. Papa heeft opgepast. Mees heeft die twee keer netjes gewacht tot ik terug was...

19. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Hi meiden,

Even een bezorgd vraagje...zo misselijk en kokhalzend ik vorige week door het leven ging, zo fit als een hoentje voel ik me nu.

Eet m'n bord weer leeg, ruik niet sterk meer en wordt niet meer misselijk van de MvM fles ( ennn dat stinkt!!!)

Maak me een beetje zorgen....

Wie kan me geruststellen?!

Liefs Mumm

20. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Geen bloed verloren? Geen buikkrampen?
    Dan hoef je je volgens mij niet zo druk te maken.
    Wanneer heb je trouwens je eerste afspraak met de verloskundige? Anders misschien even bellen?

Deel Deze Pagina