NPO 1 - Zij houden Nederland in leven

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Baukje1985, Aug 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
  2. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,929
    113
    Female
    Ik ga ook kijken. Ziekenhuis series, of documentaires vind ik sowieso interessant en dit programma is deels bij mijn werkgever opgenomen. Dus ben benieuwd.

3. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Fijn dit soort tips! Dank!

4. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,929
    113
    Female
    Mooi programma! Leuk al die afwisseling en verschillende zorgvragen.

Wat heeft die man trouwens een prachtige neus gekregen. Fantastisch beroep heeft die vrouw die deze protheses maakt.

Respect voor de verpleekingkundigen uit het kinderhospice. Ik weet niet of ik dat zou kunnen. En het doet me weer beseffen dat het niet zo vanzelfsprekend is om een gezond kindje te hebben.

Ook mooi om de betrokkenheid van de obesitas verpleegkundige te zien. Echt met passie haar werk aan het doen.

Ben benieuwd naar de volgende aflevering!

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Prachtig en indrukwekkend.

6. KimK

KimK Niet meer actief

Net afgelopen! Wat een mooi programma om te zien. Meisjes van 26 weken die werd geboren, pff heftig om te zien, gelukkig ging het goed met haar... Meisje van 15 die hersenvliesontsteking kreeg en verstandelijk en lichamelijk gehandicapt was.... Pff!!!! Inderdaad wat een respect voor deze verpleegkundigen: je moet het maar kunnen!

Wel erg mooi gemaakt!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier ook gekeken en voor ons best confronterend het premature meisje.
    Maar een mooi programma!

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Prachtig programma! Zelf even 5 maanden terug in de tijd met het premature meisje wat op de NICU in Groningen lag. Mijn mannetje lag daar ook...

9. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,929
    113
    Female
    Ik zit er weer klaar voor!

10. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,929
    113
    Female
    Mooi verhaal van de man die zijn nier heeft afgestaan aan z'n collega. Ik denk dat ik het zelf voor een dierbare ook zo zou doen. Ik zou er volgens mij meer moeite hebben als een dierbare de keus zou maken om een nier af te staan, omdat je het dan niet meer onder controke hebt ofzo.

Ik las net dat de vrouw nog steeds zwanger is, goed nieuws dus! Mooie uitspraak trouwens van de gynaecoloog, dat je het niet (of moeilijk) zwanger kunnen worden kunt beschouwen als een ziekte.

En de ambulance blijft leuk. Mocht ik ooit tijd, geld en een carriereswitch willen, dan ga ik voor ambulancechauffeur. Geweldig!

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik lees prematuur kindje, dus ik ga hem nu nog niet kijken. Morgen misschien. Inmiddels was ik al overtuigd dat ons zorgstelsel wonderbaarlijk is, we kunnen echt niet zonder. En ik vind ook niet dat de premie die we ervoor betalen te hoog is, zoals sommige mensen zeggen. Mijn 3 kinderen hebben hun vroeggeboorte overleefd en ontzettend veel zorg gekregen.

12. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,929
    113
    Female
    In de eerste uitzending (vorige week) was een prematuur kindje te zien, in de aflevering van gisteravond niet.

Dit programma laat idd mooi zien wat er allemaal mogelijk is in de zorg tegenwoordig. Ze kunnen zoveel meer dan een x-aantal jaar geleden.

13. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,472
    3,929
    113
    Female
    Iemand nog gekeken gisteren?
    Wat een bijzondere ziekte had die jongen. Nog nooit van gehoord, maar wat een invloed heeft het op het dagelijks leven.

Ik las net dat de man met de hersentumor beetje bij beetje herstelt, maar ook dat zijn vrouw nu een hersentumor heeft... Wat verschrikkelijk naar voor deze mensen en familie.

Ik heb ook zo'n respect voor de mensen in een hospice. Ik zou dat werk echt niet kunnen doen.

Share This Page