NPO 3 Van hagelslag naar halal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Appletree, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat mag niet? Half uur pauze?

Ik heb nooit een andersoortige pauze meegemaakt dan een half uurtje per werkdag, hoe lang deze ook duurt. Maar merendeels hebben mensen bij ons geen tijd om pauze te nemen en eten ze tussen de bedrijven door aan hun bureau.

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik denk niet dat mijn directrice het prettig vindt wanneer er mensen voorbij haar kdv lopen er voor de voordeur iemand op de grond ligt te bidden. Bovendien komen er ook ouders binnenlopen om hun kinderen op te halen, dus het is ook geen rustige plek.

3. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    ligt te bidden nog wel.
    wauw wij bidden niet liggend hoor!!!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Dat zal ook niet gebeuren hoor aangezien moslims niet liggen te bidden.
    Maargoed, ook hierin staat de wet boven de werkgever en de ouders uiteindelijk, of mensen het nou leuk vinden of niet... Ik ken wel dames die bij een kdv werk(t)en en gewoon tijdens werktijden bidden. Als ouders het aanstootgevend vinden om iemand te zien bidden dan vraag ik me altijd af wat zij later aan hun kinderen mee zullen geven, qua normen en waarden.

Ik heb overal al gebeden, in de trein, op het vliegveld en ziekenhuizen e.d. En ja er waren altijd wel wat mensen die even keken maar dat is dan hun probleem.

Edit: ik vraag me nu wel af hoe dat op jouw werk zit als een vrouw wil kolven. Kennelijk mag dat dus ook niet maar dat is (evenals het bidden) een recht tijdens werktijd...

5. Islah

Islah Niet meer actief

Eerlijk gezegd denk ik dat dit vooral bij de minder praktiserende moslims (die van huis uit moslim is noem ik het maar even, want volgens de Islam wordt ieder mens als moslim geboren) zo is. Ik heb ook niet het gevoel dat ik alles perfect wil doen en alles wil weten maar ik wil ook niet stilstaan. De Islam gebiedt immers het opdoen van kennis voor iedere moslim dus ook leken. En ik geloof dat mijn man en ik wel op één lijn zitten qua praktiseren (ik de bekeerde en hij van huis uit moslim), als hij er tenminste niet nog meer mee bezig is.
    Mijn man heeft dan ook op latere leeftijd (18) bewust de keuze gemaakt om te gaan praktiseren, dit heeft hij echter niet echt van huis uit meegekregen. Alleen bepaalde algemene normen en waarden en dat was het wel, en dan is hij ook nog eens in een moslimland opgegroeid grotendeels.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Moet je natuurlijk ook gewoon doen! Het ging mij er alleen om dat het me in de praktijk soms erg lastig lijkt als je werkt.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik dacht dat men wel recht heeft op een pauzeplek apart van de werkvloer.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Aflevering van deze keer ook bekeken.

En ben ik toch niet raar dat een van mijn eerste posten was samen met dochter naar psychologe. Ik zie op een na twee meiden die op de een of andere manier nog niet helemaal in het volwassen leven staan.
    Noor vind ik nog de ( op rechte van de drie) en ook denk de verstandigste die doet het in etappe.s weegt dingen af denkt echt over de dingen na.

De andere twee komen op mij over als over het paard getilde meiden die sturing nodig hadden in hun leven.

Ze vinden dit in de islam ( helemaal prima) maar denk wel dat ze meer zelf kennis moeten krijgen wat ze nu doen. Ze klinken zo de regels na leven. Niks mis mee! Maar als ze op zoek zijn naar zich zelf?
    Terwijl het op verschillende manier geïnterpreteerd kan woorden.

Geld dit ook niet voor de bijbel? Ja dus. Ook daar in woord er anders gelezen en over gedacht! door de zelf de gelovige onder elkaar.

Wel hoop ik dat de moeders en dochters een fijn leven met en naast elkaar hebben ze elkaar nog meer gaan respecteren wel de moeders naar de dochters en de dochters naar hun moeder. De moeders kunnen hun niet ( dwingen anders te denken) maar dat geld ook voor de dochters die kunnen hun moeders niet dwingen om te gaan denken als hen.

Deel Deze Pagina