NPO 3 Van hagelslag naar halal

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Appletree, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Nou, dagelijks bedreigd en uitgescholden worden op straat (dat gebeurt nou eenmaal als je niqaab draagt) is niet iets waar een labiel persoon voor kiest hoor.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ik weet niet of ik tot 'latere leeftijd' behoor, aangezien ik 16 was toen ik me bekeerde. Maar ik wil je altijd wel pb'en (zulke onderwerpen mogen hier niet en dan wordt het topic gesloten...).

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou inderdaad!

Ik draag met heet weer een hoofddoek (zoals een aantal hier wel weten) omdat ik nogal vatbaar voor een zonnesteek ben en wordt dan echt genegeerd, of er wordt gepraat over me....Dit jaar dachten de mensen zelfs dat ik een hersentumor had en al bestraald was :$

Laat staan iemand die voor een niqaab kiest, dan ben je echt niet labiel hoor, dan sta je sterk in je schoenen.

4. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    O zo. Ja, ik zou een pb wel leuk vinden!
    Ik vind 16 wel latere leeftijd, hoor. Ook al was je toen nog jong. Niet van huis uit meegekregen, in ieder geval. ;)

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nafnaf, beknopte versie: Had te maken met een paar jong overleden meiden in mijn omgeving. Raakte mede daardoor in gesprek over geloven met diverse mensen en het bestaan van God. Ben hierna gaan lezen en bij de Islam terecht gekomen. Ben heel veel gaan lezen en was eigenlijk al zeker tot op een gegeven moment iemand me vroeg wat me tegen hield te bekeren. Dat dus gewoon gedaan. Heb dus niet letterlijk het licht gezien zeg maar of andere spirituele ervaringen ;).

Wat betreft het programma. Het zijn gewoon jongen enthousiaste meiden, ik heb ook wel even zo'n periode gehad en zie het ook veel om me heen maar meestal verdwijnt het later wel weer.
    De Islam speelt een hele grote rol in mijn leven maar ben ondertussen ook moeder van 4 kinderen die hun aandacht opeisen en die ik de basis van de Islam wil meegeven. Ik houd me wel bezig met de zaken die bij mijn geloof horen maar heb niet meer zoveel tijd en energie zoals deze meiden.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Sommige mensen denken zo slecht over zichzelf, hebben zullen psychische problemen dat zij automutileren. De kans is niet uitgesloten dat het meisje uit het programma het dragen van dat geval om een soortvergelijkbare reden doet.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Met de kleding die ik draag krijg ik vaak felle reacties. Over het algemeen negatief (variërend van uitschelden tot vragen of ik onderdrukt wordt) maar soms ook wel positief, dat ze het knap van me vinden dat ik, vooral in deze tijd, gewoon durf te uiten wie ik ben. Maar ik draag dus geen niqaab. Wel gedragen vroeger maar vanwege mijn veiligheid en die van mijn gezin af gedaan. Er wordt wel gezegd dat niqaabdraagsters een bedreiging voor de veiligheid zouden zijn, ik heb het juist andersom meegemaakt. En ondanks dat mijn gezicht wel gewoon te zien is vind ik zelf (Maargoed dat is mijn mening dan) dat je voor deze kledingskeuze sterk in je schoenen moet staan. Ik ken nl een aanzienlijk aantal moslima's die om deze reden geen hoofddoek durft te dragen.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Haha nou dit vind ik toch best zielig hoor... Nee ik geloof niet dat haar gezicht vol zit met krassen lol.

Van alle niqaabdraagsters die ik ken doet geen één dit met zulke redenen. Automutilatie is overigens ten strengste verboden in de Islam.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik geloof je zo! Ik weet zelf hoe er soms op mij gereageerd wordt, terwijl ik overduidelijk geen moslima ben.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

En dat geloof je echt? Dat dit meisje in die reden een niqaab draagt?

11. Islah

Islah Niet meer actief

Is toch eigenlijk erg he. Ik weet dat het ook veel gebeurt bij vrouwen die rokken dragen.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Klopt! Ik draag ook wel eens lange rokken en lijk dan gereformeerd. dan zie je soms ook mensen kijken hoor. en als ik een dorp verder ben (wat dus erg gereformeerd is) zijn de gereformeerde mensen ook veel vriendelijker wanneer ik een lange rok draag dan wanneer ik een broek aan heb. Heel raar eigenlijk, maar het is een feit.
    Met hoofddoek wordt ik overigens soms (niet altijd) zeer onaardig geholpen in winkels.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Tegen mij gaan ze wel eens heel erg langzaam/duidelijk praten, of ik krijg te horen dat mijn Nederlands zo goed is... :D

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahahaha, dat heb ik dan weer niet. Volgens mij heb ik hier van de zomer nog verteld dat toen ik een hoofddoek droeg, met een driekwart broek en shirtje een moslima voorbij kwam fietsen, dat ze wel 3x omkeek en bijna van haar fiets afviel. :D Ze kon haar ogen niet geloven: een "moslima" in zomerkleding????? :p

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet soms echt niet hoe ik op jou moet reageren...vind sommige uitspraken zo bizar. Dit hierboven en dat het ergste in je leven is als je kind in een God gaat geloven:(

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ach vooroordelen zul je altijd houden.
    Zo denkt men inderdaad ook vaak dat ik onderdrukt word door mijn man. Hmm nou denk eerder andersom:D.

Betreft niqaab dragen, ik heb er respect voor dat het meisje dit doet. Hier in Nederland moet je daarvoor zo sterk in je schoenen staan! En dat je daar dan als jonge meid voor kiest. Want helaas word je daardoor wel ineens in Veel dingen beperkt, zoals bijv.werk.

En ookal heeft het meisje psychische problemen, als dit haar hierbij helpt als zij in het geloof haar rust vind?

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Om dit zelfs te bedenken moet je echt hele rare kronkels hebben hoor :$...

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik werd denk ik verkeerd begrepen. Ik denk niet dat haar gezicht onder de krassen zit. Ik ken meerdere hoofddoek dragende vrouwen. En de een aantal van die dames doen bij mij als er geen mannen bij zijn hun hoofddoeken af. Ik maakte de vergelijking met automutileren wbt zichzelf iets naars aan doen.

En wbt het ergste wat mijn kinderen kunnen overkomen. Ik persoonlijk zou het idd heel erg vinden omdat ik het niet gezond zou vinden als zij ineens gedachtes gaan krijgen als dat ze een god om zich heen gaan voelen. Dat betekend echter niet dat ik het ongezond vind dat mensen geloven in een god. Als iemand van kleins af aan wordt verteld dat hun god bestaat is het logisch dat mensen dat geloven. Dat vind ik anders dan wanneer mijn kinderen met mijn opvoeding ineens een god, kabouters of marsmannetjes gaan voelen.

Ik vraag mij oprecht af of er ook zo trouwens door -geen idee wie het was- gereageerd was als ik gelovig was geweest en hetzelfde had geschreven over als m'n kinderen niet meer zouden geloven ;)

19. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik vind het nogal bekrompen dat je alle spiritualiteit afdoet als het geloven in kabouters en marsmannetjes en het bovendien 'ongezond' vind. Gek voor iets dat schijnbaar zó diep in de mens zit dat er altijd en in elk volk behoefte aan is geweest om hiermee bezig te zijn. Eerlijk gezegd vind ik het compleet gesloten zijn voor een vrij normale kant van de mens nogal infantiel, meer dan die kabouters.

20. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    jammer ik heb het gemist van de week maar even terug kijken

hier ook vooroordelen als ze de naam alleen al horen van mijn man
    ooo mag je dan wel werken van hem :D en nog meer van zulke vragen

Deel Deze Pagina