NPO: Waar doen ze het van?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Devilschase, 17 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ja ik keek ook al van huh?? 30???

Maar is hij de vader van alle kinderen?

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik heb (gelukkig) niet zo veel ervaring met verkeersboetes, maar is het bedrag afhankelijk van de mate waarin je de snelheid overtreedt, als het om snelheid gaat? Misschien dan 7x door rood gereden, dat bedrag was in 2022 inderdaad €259,-. Dat vind ik nog wel kwalijker dan te snel rijden.

Spectre vindt dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Volgens mij van de helft. Alle donkere kinderen dus ;) En de andere helft van haar.

GroeneBomen vindt dit leuk.
  4. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    255
    332
    63
    Vrouw
    Ik was best geschokt van dat samengestelde gezin met al die kinderen, hebben allemaal betalingsregelingen maar wel 1300 euro uitgeven aan het verjaardagsfeest van vader, dat vind ik echt bizar veel :$

Spectre, Zxcvb en NiVa0230 vinden dit leuk.
  5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Oh ja, ik keek naar 2023 :rolleyes: even niet aan gedacht dat het nog 2022 was. Want dacht ook misschien bellen of fout parkeren ofzo. Bij snelheid gaat het inderdaad om hoeveel en dacht ook waar (binnen/buiten bebouwde kom). Maar die komen hier gelukkig ook niet maandelijks binnen;)

femkes vindt dit leuk.
  6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    En dan moeilijk doen over €40 voor pizza :roflmao:

Spectre, Zxcvb, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    #107 GroeneBomen, 1 sep 2023
    Laatst bewerkt: 1 sep 2023
    Die camperfamilie heeft gebrek aan langetermijn inzicht. Ze zijn niet in staat om verder dan vandaag te kijken lijkt het. 2 auto's, want die kost maar een appel en 2 snickers die 2e. Kostte ook maar 750. Maar dat geld héb je niet over. Ze staan elke maand in t rood en betalen de hypotheek niet. Geld voor die verzekering van die 2 auto heb je ook niet. Die gedachtegang is niet logisch. Geld voor een kerstbal van 7 euro heb je ook niet. Dan knutsel je maar wat: spul genoeg in huis. Laat je je kind bij de kringloop 1 kiezen. Je hebt die 7 euro niet extra over. Dat kan t verschil zijn tussen weer even in het rood staan of niet.
    Je wil in een camper wonen maar je hebt reuma en kan niet eens werken? Prima maar dan hij maar uitkijken naar ander werk, in de logistiek en in de avond/nacht voor de toeslag oid. Ik snap dat je een vaste baan niet snel opgeeft maar je huis opgeven is ook niets.paar uurtjes thuis wat call center werk doen (bij wijze van) lijkt mij oprecht minder belastend met reuma dan in een vochtige kleine camper wonen.... ding moet ergens staan. En t lost hun kijk op geld ook niet op. Ze bouwen niets op. De camper verliest alleen waarde. En dan heeft dat ding pech? En dan? Totaal geen vooruitziende blik.... extra inkomen genereren,coach erop lijkt mij stuk handiger

meis1987, Spectre, Zxcvb en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @GroeneBomen je bespaart me een hoop typewerk. Precies dat! Zo zonde! Ik vind het moeilijk om naar te kijken gewoon.

meis1987, JupitR en Beausecret vinden dit leuk.
  9. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.373
    113
    Ik heb echt extra goed opgelet die eerste afleveringen maar ik heb nergens gehoord dat zij niet werkt ivm reuma? Maar vooral zij kijkt echt heel bijzonder naar geld, uitgaves, huishouden etc.

10. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    En uiteindelijk rekende ze 20 euro af ipv alleen 1 kerstbal.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Waarvan ze eigenlijk alleen het kattenvoer nodig had.... a 12.50

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Hmm ik heb alleen dit gevonden:
    De problemen stapelden zich lange tijd op voor het gezin. Het feit dat Bette thuis zit maakt het er niet makkelijker op. Door ziekte en fysieke ongemakken, mede veroorzaakt door de geldzorgen, was werken lang geen optie voor haar. "Ik slaap niet, mijn haren vallen uit, heb reuma, ben lusteloos en door alle geldzorgen gewoon gedeprimeerd", geeft ze eerlijk toe. Toch blijft ze niet bij de pakken neerzitten. "Woensdagmiddag had ik een sollicitatiegesprek."

Dus blijkbaar kán ze wel werken,maar wacht ze tot t echt al eigenlijk haast te laat is

Beausecret vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Wat kan is niet altijd stabiel. Dat kan een buitenstaander niet altijd zien. Wat ze wel en niet gedaan heeft heeft in ieder geval niet in haar voordeel gewerkt.

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    #114 GroeneBomen, 1 sep 2023
    Laatst bewerkt: 1 sep 2023
    Ze hadden ook gewoon geen buffer opgebouwd om 1 maand geen salaris op te vangen. Komt toch weer neer op t probleem van verder vooruitkijken. Ik denk zelfs dat als je hen 1000 erbij geeft, ze het nog niet voor elkaar kunnen krijgen omdat ze die vaardigheid missen. Dan blijft die 2e auto gewoon erbij, komen er misschien wel 2 dure kerstballen en hebben ze alsnog geen buffer. Deze moeten gewoon bij t handje worden gehouden en stap voor stap alles doorlopen. Elke maand in de min komen zou mij ook stress geven. En t idee van in een camper leven met al die ongemakken én nog steeds t probleem van gebrek aan visie helemaal.

Ik kan ook niet werken. Ben afgekeurd dus ik weet heel goed hoe t is helaas. Juist daardoor zijn we ook met langere termijn visie: ik kan geen extra inkomen genereren.

Hun auto wordt nu gemaakt, hoe gaan ze dat betalen? Hoe willen ze dat met de camper doen? Camper is duur in wegenbelasting ook. Als de camper stuk is heb je geen vervoer meer én geen huis.

15. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.006
    2.373
    113
    Ah dank je. Klinkt ook alsof ze in een vicieuze cirkel zit…

16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    En wat nou als ze dat niet kan om dezelfde reden als dat ze een tijd niet gewerkt heeft? Ik denk ook dat ze hulp nodig hebben. Misschien meer dan enkel iemand die helpt met budgetteren.

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ze is niet alleen in de relatie natuurlijk.
    En hulp is ook in te roepen. Onze gemeente heeft gratis budget coaches: al verdien je 100000 dan kun je daar gebruik van maken. Zullen vast meer gemeentes hebben

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Blijkbaar vullen ze elkaar daarin dan niet aan.

Om hulp te vragen heb je ook al een deel inzicht nodig.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Bij de miljonair...de moeder, oma, ex en huidige vrouw lijken allemaal op elkaar. Heel bijzonder. Allemaal dezelfde kapper en visagist denk ik.
    :D

Verder heb ik wel wat medelijden met het gezin met die kleine kinderen en weinig inkomen. Het leven is verschrikkelijk duur geworden en dan is een krap salaris wat eerst wel goed was gewoon niet voldoende. Ook hebben ze geen inzicht lijkt het om het te veranderen. Maar zo hebben veel Nederlanders het super moeilijk gehad met de verdubbeling of zelf soms verdrievoudiging van de energiekosten. En ze zitten in een huis zonder goede isolatie.

Valt me ook op dat de salarissen worden gezien als goed terwijl ik 3600 en 3800 euro helemaal niet veel vind voor twee inkomens. Best laag eigenlijk. En volgens mij wonen ze ook nog eens in de randstad?

20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Toeslagen worden volgens mij niet meegerekend? Want 2400 netto, komt nog kinderbijslag bij per kwartaal, zorgtoeslag en kindgebonden budget.
    Idem voor die grote familie, komt een flinke lading kinderbijslag binnen denk ik....

Deel Deze Pagina