Ik denk ook dat we niet helemaal een realistisch beeld zien wat betreft inkomen. Ze krijgen nog kbs, toeslagen enz. Dat zie je nergens voorbij komen als inkomen in het overzichtje. Poeh dat feestje van 1300,-, hadden ze toch mooi die rekening van de auto mee af kunnen tikken. Nee zo’n keuze snap ik echt niet.
Ik zag wel KGB voorbij komen in een overzicht. Volgens mij van dat gezin met de glazenwasser en de juf. De miljonair krijgt het natuurlijk sowieso niet. Vanaf een bepaald inkomen heb je geen zorgtoeslag. Alleen kinderbijslag zal bij die grotere gezinnen wel flink veel zijn. Met twee kinderen onde de 5 jaar is het ook nog niet super veel. Wij krijgen met twee tieners veel vind ik. 770 euro dacht ik. Maar dat gaat ook wel op aan de kinderen. Sporten, beugels, kleren. Het is eigenlijk nooit genoeg
Ik irriteer me aan dat stel die in een camper gaan wonen. Denken er veel te makkelijk over. en dat stel met schulden hebben echt proffesionele hulp nodig /bewindvoerder hoe met geld om te gaan.
Heb even gemist waar al dat geld naar toe ging met het feestje. 1300 is toch super veel, zo bijzonder was het nou ook weer niet.
"Inkomen is alles wat iemand als opbrengst van arbeid, bedrijf (onderneming), vastgoed (onroerend goed) of particulier vermogen geniet, bijvoorbeeld arbeidsloon, winst, huur, pacht, dividend of rente, en daarnaast eventuele uitkeringen", aldus Wikipedia. Technisch gezien klopt het dus wel, al ben ik het met je eens dat het interessant zou zijn om het maandbedrag inclusief toeslagen te weten.
Dat wilde ik ook zeggen ja, in Zwitserland doen ze dat. Ben ik groot voorstander van. Niets zo irritant dan mensen in zo'n dure aso bak die lak hebben aan de snelheid omdat de boetes toch een lachertje zijn voor hen.
Ik vind 3600/3800 gewoon goed genoeg. Maar wel afhankelijk van de woonsituatie etc. En of je in de randstad woont of ergens midden in Groningen maakt wel een verschil... en het aantal kinderen natuurlijk.
Ja absoluut. Noorden van Nederland is echt veel goedkoper wonen en leven. Dan is dat een prima salaris. De kinderbijslag zal ook een hele hoop doen.
Ik heb gisteravond met verbazing zitten te kijken. Dat gezin met negen kinderen. Hij heeft al een hele tijd een abbo op de sportschool, maakt er geen gebruik van en nu gaan ze beide naar de sportschool. En dan de hoeveelheid schoenen die ze hebben staan. En dan minimaal €120,- per paar. Ik zou zeggen verkoop daar een aantal van en los dat af op je schulden. En dan het gezin dat het huis te koop heeft staan. Eerst orienteren op een camper tot 25K en uiteindelijk zie je zo zitten kijken in een camper van ruim 40K. Ik mag hopen dat ze ingeschreven staan bij de woningvereniging. Een normaal huis/appartement lijkt me voor haar gezondheid toch beter.
3600-3800 lijkt mij toch een heel erg mooi salaris ja. Ik ben benieuwd wat dan als goed gezien wordt?
in dit geval is voor 2 werkenden bijelkaar opgeteld, met 9 kinderen in de randstad. Dan snap ik wel dat het krap aan is.
Voor 2 werkenden vind ik het alsnog meer dan prima. Dat je niet veel overhoudt met 9 kinderen dat snap ik, maar dat zijn keuzes die zij maken. Dat maakt het salaris niet beter of slechter.
Ik heb het gisteren voor het eerst gezien. Ik trok die miljonair heel slecht. Hoe hij met z'n kind omging, ik kon er echt nauwelijks naar kijken.
Gisteren was alleen de oudste te zien, die meegenomen werd naar een of ander evenement wat echt totaal interessant was voor een kind. Het ging alleen maar om geld en patserigheid. En dan die auto, je zag gewoon dat hij alleen deed alsof hij het leuk vond om z'n vader blij te maken. En die suggestieve vraag of hij later ook 'ondernemer' wilde worden. Arm kind, dat zo klaargestoomd werd om ook zo'n enge geldbeluste miljonair te zijn. Maar ik heb dus de andere afleveringen & kinderen niet gezien, kan zijn natuurlijk dat hij toen meer gewoon vader was!
Dat rijgedrag van die miljonair vond ik ook absurd. Volgens mij had ik ook een stukje gezien dat zijn vrouw naast hem zat en zei dat hij normaal moest doen. Is ook een lekker voorbeeld voor zijn kind op deze manier.