NPO: Waar doen ze het van?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Devilschase, 17 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Zelfs als politieagent (die vlogger Jan Willem) raak je die niet kwijt als je meer dan 50 km te hard rijdt:rolleyes:

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jan willem was zn rijbewijs gewoon kwijt hoor. 2 maanden, net zoals ieder ander die voor het eerst zn rbw kwijt raakt. Ook moet ie een cursus volgen op eigen kosten a ruim 850 euro.

Zuul vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Ja heel even, iemand in zo'n functie hoeven ze het van mij helemaal niet meer terug te geven.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    2 maanden. Wat betekent dat ie 2 maanden lang zn werk niet heeft kunnen doen, (en terecht he) plus 850 euro cursus en een disciplinaire straf van de werkgever en mogelijk nog een geldboete vanuit het OM. Niet minder dan ieder ander.

Normaal gesproken loopt iedereen altijd te zeuren op de politie als ze iets doen met zinnen als "ze denken dat ze meer zijn dan een burger" en " politieagenten denken dat ze alles kunnen maken maar ze zijn niets meer dan ieder ander"

En nu worden ze gestraft, net als ieder ander, en dan niet het ineens strenger zijn omdat het een politieagent is.

Ik kan je verzekeren, die disciolinaire straf vanuit de werkgever is geen pretje en dat wil je echt niet. En ik ben het ermee eens he, je leeft als agent in een glazen huisje en je hebt een voorbeeldfunctie absoluut, maar dat betekent niet dat je dan na 1 zo'n fout meteen nooit meer je rbe terug moet krijgen. Bij "burgers" gebeurt dat ook niet, zelfs niet na meerdere innames...

WWJD, Gewooniemand, Roanna en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Daar mogen we van mening van verschillen. Hij reed geen 5 km te hard. Dat die straf geen pretje is, is terecht! Maar ik vind dat er in zulke gevallen wel strenger opgetreden mag worden tav de voorbeeldfunctie.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zeker weten, en ook terecht dat het is ingenomen he, is gewoon een misdrijf. Maar meteen een rbw voor altijd afnemen zodat iemand ook zn baan kwijtraakt gaat wel ver. Burgers die met veel te veel alcohol op gaan rijden wordt ook niet voor altijd het rijbewijs afgepakt. Zelfde geldt voor burgers die onder invloed van drugs rijden, wordt ook niet meteen voor altijd afgepakt.

Amaranthas en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Die is hem ook kwijt geweest hoor

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Die miljonair met zn financiele tegenvaller ook zeg. Dom dat ie schijnbaar al dingen heeft gedaan voordat zn pand daadwerkelijk werd verkocht, waardoor ie geld misloopt. Je zou beter verwachten van een 'selfmade miljonaire'.

Dat gezin met 9 kinderen heeft een enorm gat in hun hand en dicht het ene gat met het andere. Lening hier, lening daar. En dan nu een budgetcoach willen voor 400 euro. Zou dat niet goedkoper kunnen via de gemeente ofzo?

En dat gezin met die camper. Echt hoor, hoe verzin je het. Die kunnen ook wel een budgetcoach gebruiken. Zo zonde als ze hun huis gaan verkopen. Ik heb bij hun wel het idee dat dat zou kunnen helpen en dan de schulden in delen aflossen. En een stuk minder naar de drogist en Action gaan. Hun geld gaat op aan onnodige onzin.

Spectre vindt dit leuk.
  9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik heb laatst ook een keer gekeken, maar ik hoop dat de EO deze mensen een budgetcoach aanbiedt of ze op een andere manier helpt.

Spectre, JupitR, chrystel73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    40,- voor een roomspray betalen om je huis beter te kunnen verkopen, terwijl je al ver in de financiële problemen zit.

Bizar eigenlijk dat mensen zo ver in de financiële problemen kunnen zitten zonder het zelf te zien.
    Daar schrik ik echt van.
    Zien mensen dan niet dat als je structureel een stuk maand overhoud aan het eind van je salaris dat he dan een serieus probleem hebt?
    En als je dus dingen als hypotheek, zorgverzekering etc niet kunt betalen, dat je dan eens heel goed moet kijken naar je uitgaven?
    12/13.000,- schuld hebben en dan gewoon nog weer een abbo nemen op de sportschool. 'dat kan best'
    Pff, ze kunnen die budgetcoach wel heel goed gebruiken, maar kan zoiets niet goedkoper dan 400,-? Via de gemeente ofzo?

Spectre, tuc, Zonnestralen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    in een eerdere aflevering zie je dat gezin van de camper kijken op de rekening, waar nog 300 euro op stond. hij helemaal blij, want ze hadden geld over. Zegt zij: ja, maar we hebben de hypotheek niet betaald he. Totaal geen inzicht idd. En van haar ook niet. 40 euro voor een spray, doe normaal. Je ziet telkens bij hun veel bedragen gaan naar "Discountwinkel". Echt hoor, dat is zelden echt nodig.

tuc en Zxcvb vinden dit leuk.
  12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ja idd. Dat zag zij gelukkig wel. Maar ja als je dan weer allerlei onbenulligheden bij de action haalt gaat het niet goed natuurlijk.

Eigenlijk wordt ik best chaggie van dit programma. Krijg er echt de kriebels van.

Liekje81 en tuc vinden dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.158
    113
    Camperprijs inschatting maken, zo'n 60.000 er naast :oops::rolleyes:o_O

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    60 euro zelfs voor een spray:roflmao:

15. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ja, maar als je je huis verkoopt voor 3 ton - 10.000 schuld - 50.000 camper = 240.000 winst! Weet je hoe veel bussen spray je daar van kan kopen!! Dat is het wel waard toch:p

(Volgens mij denken die mensen oprecht dat alles goed gaat komen als dat huis verkocht is, en ze dan in één klap rijk zijn ofzo:roflmao:)

Zxcvb, Zuul en Liekje81 vinden dit leuk.
  16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Dat niet alleen , waar willen ze gaan staan met die camper? Op straat mag je (als ik het goed heb) niet langer dan 3 dagen op dezelfde plek staan. (zou dus betekenen dat ze elke 3 dagen een nieuw plekje moeten vinden. En waar wil je dan je chemische toilet en je douche water afvoeren, en ik vermoed dat dat ook niet gratis is. En dan bij iemand vragen of je even je stroomkabel bij hun aan de stekker mag leggen zodat je stroom hebt. Net zoals het omgaan met geld lijkt mij dit plan van hun compleet ondoordacht.

Spectre, Zuul, citroenrasp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik mis nog een wat meer doorsnee gezin in het rijtje. Dat was zeker te saai.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Nou ja Wesley de zanger toch wel. Die hebben het volgens mij gewoon stabiel voor elkaar met een vrij doorsnee inkomen. Alleen die babykamer was echt een uitschieter. Daar zit t kleurrijke meer in de muziek- en stylingsmaken.

19. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Ik dacht dit laatst ook al. Volgens mij vindt hier al niemand het een heel puik plan om in een camper te gaan wonen, dat moeten die tv-makers toch ook hebben gezien/gedacht? Dat dan maar filmen en kijken hoe het fout gaat? Waarom niet inderdaad een budgetcoach en mogelijk zelfs in hun eigen huis blijven wonen. Het lijkt bijna wel leedvermaak op deze manier.

En binnen een gemeente is er toch vaak gratis mogelijkheid tot financiële hulp? Waarom deed dat stel met 9 kinderen niet zoiets/is hun dat niet aangeraden ipv die budgetcoach?

De kandidaten in dit programma worden toch wel vragen gesteld, dus enige "bemoeienis" is er wel.

Liekje81 vindt dit leuk.
  20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Het zou onethisch zijn als er niet ingegrepen zou worden door de programmamakers. Dan is het nl puur leedvermaak.

Deel Deze Pagina