Bizarre eters, rtl 4

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zara75, 2 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Wie gaat er ook kijken?
    Zag bij de voorstukjes een vrouw die alleen maar patat lust! En een man die alleen maar zuiveldrankjes nuttigt, die was vel over been!:$
    Onvoorstelbaar toch...

2. ziezo

ziezo Bekend lid

2 mrt 2007
    709
    39
    28
    Ik ga ook kijken.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Op rtl 5 is het btw!

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat een idioot wie betaalt die drankjes dat is speciale dieetvoeding hartstikke duur!

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Op marktplaats staan die dingen voor een prikkie te koop. Mensen krijgen ze van de verzekering en verkopen ze op marktplaats.

6. Islah

Islah Niet meer actief

Vind het wel grappig (of eigenlijk triest) hoe de vooroordelen over deze mensen nu alweer komen ('idioot' e.d.). Als het over annorexia zou gaan vindt iedereen het ineens zielig maar SED/ARFID zijn gewoon erkende eetstoornissen binnen het DSM waarvan het écht niet leuk is als je eraan lijdt (ikzelf niet, maar een vriendin van mij wel). Zie ook https://en.wikipedia.org/wiki/Avoidant/restrictive_food_intake_disorder
    Ik heb vooral medelijden met deze mensen, ik zie zelf namelijk (bij de mensen die ik ken die hieraan lijden) hoe lastig het is wanneer je bijna niks lust, en de omgeving die daarop reageert enzo. Het is voor buitenstaanders makkelijk om te zeggen om 'gewoon' andere dingen te eten, net zoals het makkelijk is tegen een boulimiapatiënt om te zeggen om 'gewoon' niet meer over te geven, maargoed, het is niet voor niets een eetstoornis.

7. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Zoontje heeft ook arfid. Is nu 5 jaar en we hebben er al een jaar eettherapie opzitten. Daar heeft hij flink vooruitgang geboekt . Maar als ik zie dat hij geen plezier heeft in eten geen hongergevoel lijkt te kennen en ook heel veel moeite heeft met nieuwe dingen ben ik bang dat hij uiteindelijk ook zo eindigt. Nu is hij nog 5 en bepaal ik wat hij eet, maar als ze ouder worden heb je daar steeds minder invloed op.

En zoals islam zegt heeft het een enorme impact op je sociale leven.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Jongenmeisje, wat heftig zeg. Fijn dat je er wel redelijk vroeg achter bent en hij therapie ervoor krijgt. Heeft hij er eigenlijk ook een ASS bij? Want het schijnt vaak samen te gaan met een stoornis als ASS of OCD.

9. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Geen kenmerken van ass. Wel vanaf geboorte negatieve ervaringen in mond en keelgebied. 11 weken te vroeg. Beademing neussondes etc

10. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb alle afleveringen al gezien, ook geen oordeel over die mensen qua eetgedrag. Maar deze week, die vrouw die bij haar moeder eet, even oneerbiedig gezegd: is die wel helemaal oke??

De manier waarop ze kijkt en reageert, bv toen haar moeder haar confronteerde met haar gesnoep of toen die dokter benoemde welke risico's ze loopt...zo'n rare blik.

11. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Idd mooi gezegd.. Mensen moeten even wat beter nadenken voordat ze gaan roepen. Mijn dochter van 6 leeft ook op die drankjes. En heeft een selectieve eetstoornis. Leuk om te lezen dan 'idioot'..

12. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hhet is wel om dood te schamen.. 32 jaar en nog niet weten wat je met een teentje knoflook aan moet...
    Ze komt mij ook wel heeeeel simpel over.. vraag me ook af of ze verder helemaal oke is

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Onze dochter is ook een bizarre eter...hoe en wat precies ga ik verder niet op in...wel dat het echt een hele vervelende aandoening is....

14. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Het lijkt me ook ontzettend lastig als jij, of iemand in je omgeving, deze ziekte hebt/heeft. Denk dat het vooral voor buitenstaanders vaak lijkt op aanstelleritus en niet beseffen wat het met iemand doet.

Maar die vrouw van 33 vond ik zeer apart hoor! De overige kandidaten van het programma heb ik geen mening over maar ik vond deze vrouw wel erg simpel over komen.
    En ik ben bang dat moeders dit ook in stand houdt..

15. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    @fleur
    Ik zie dat jou dochter ook veel te vroegbgeboren is . Mijn zoontje ook. Heeft jouw dochter ook van begin af aan eetproblemen gehad
    Heeft jou dochter hulp voor het eten?

@bosi
    Het is zo enorm socil beperkend. Hoe od is je dochter?

Deel Deze Pagina