nr 3 op komst wie nog meer?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamav2boefies, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    wow noname das een verrassing!
    hoe ist met liam?

2. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    @moui Het gaat weer de goeie kant op! Nog wel veel hoestbuien en onrust s'nachts maar vandaag voor het eerst geen koorts!!!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    meiden even een vraagje... wij zijn nu begonnen met de eerste ronde voor nummer 3 en toch komen er wat praktische vragen boven...
    hoe gaan jullie het doen met autostoeltjes? wij hebben straks 2 romer king stoeltjes nodig voor de oudste 2 en dan nog een mc voor de jongste (er vanuit gaande dat het ons weer redelijk snel gegeven is natuurlijk...)
    wij hebben nu een ford mondeo uit 2008 en daar passen wel 3 stoeltjes naast elkaar op zich, maar dan kunnen we dus niet meer de easybase gebruiken voor de mc bijvoorbeeld omdat het maar net past...
    bij mijn auto zal ik 1 stoeltje of de mc voorin zetten. we hebben net een rondje door de wijk gewandeld (nieuwbouw dus een babyboom haha) maar nergens zien we in auto's 3 stoeltjes achterin...

hebben jullie daar ideeen over?

4. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    met dat probleem zitten wij ook alleen wij hebben een seat cordoba station. heb 1 verhoger met rug, en voor de jongste een nania tot 14 kilo ofzo is dat. en dadelijk moeten we dus ook nog de mc kwijt.

ben dan ook aan het kijken of er andere stoelen zijn die smaller zijn als de nania die ik heb.
    van mc de toby ofzo maar weet niet hoe breed die zijn

5. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
  6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @moui: dat zou dan betekenen dat onze oudste zonder kinderzitje vervoerd mag worden (boven de 3 en al 2 kinderzitjes in gebruik), maar dat zou ik zelf helemaal geen fijn idee vinden eigenlijk... dus voor ons is dit geen oplossing...
    we dachten inderdaad aan andere zitjes, omdat de romer king breed schijnen te zijn...

ben benieuwd naar andere ideeen!

7. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Ik heb een oldtimer (volvo 244) en die heeft een flinke achterbank.
    Maar mss dat mijn dochtertje voor de kleine ritjes dan wel tussen de zitjes kan zitten (met een verhogertje) Ze is dan 5,5 jaar.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik nog niet teveel aan die dingen denk want ben nog veelste bang dat het weer mis gaat.

x

8. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    op een verhoging zou het wel kunnen, die zijn niet zo breed. onze oudste zit op deze:
    Baby & Tiener Superstore - Alles voor je kind; Kinderkamers, autostoelen, kinderwagens, buggy's en meer!
    daar kan de rugleuning vanaf gehaald worden dan heb je alleen de verhoger, de jongste zit in deze:
    Nania Plus Cosmo SP+ Race nieuwe collectie 2011

zijn wel andere kleuren maar model is hetzelfde.
    ik wilde eventueel voor de jongste tegen de tijd dat ik ben uitgerekend kijken of zoiets geschikt is:
    Nania Luxe I-Max Hatrix Red nieuwe collectie 2011

9. Delfino

Delfino Niet meer actief

@ surf tegen die tijd dat jullie kindje er zal zijn is T al 3½ jaar geweest toch? dan mag hij al in een 15-38 kilo stoel (wel met gordel maar stuk smaller) Wij gaan hem binnenkort aanschaffen en kijken hoe E erin blijft zitten want vinden haar al best lang voor de nania stoel

10. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    @moui ziet er goed uit!!!

11. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    hoi hoi

Mag ik me hier ook aanmelden??
    Heb 2 kindjes Julian van bijna 5 en Fayah van net 3, en als het goed is wordt ons gezinnetje in november uitgebreid met boefje nummer 3....

Lees dat jullie het over autostoelen hebben, Fayah is nu 3, 95cm en 15kg en pas netjes is een nummer 3 stoel (heb die van Maci-Cosi, die kan je verstellen....) zit ze prima in.... en denk dat tegen de tijd dat nummer 3 in die stoel kan, Julian er ondertussen wel uitgegroeid is.....

12. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Even een vraag tussendoor voor de mensen die nu een derde verwachten, en waarvan de 2 anderen ook nog "jong" zijn. Hoe doe je dat als je weg gaat? drieling-wagen? Of duo-wagen met een plankje voor 1 ouder kindje en een ander ouder kindje in het zit gedeelte, en de jongste in een reiswieg? Ik heb nu een tweeling van 14 maanden en oooooooooooooooooit zou ik graag een derde willen. Maar dat vervoersprobleem ( en dan maak ik me over de auto niet eens zorgen, hihi) dat blijft maar door mijn hoofd spoken. M.a.w.; kan ik dan ooit nog 's alleen op stap met de kinderen?? :D

13. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    ik heb een duoseat staan, die ik dadelijk weer kan gebruiken.
    tsja als de tweeling op dat moment oud genoeg zijn en goed naast je kunnen lopen. zou je gewoon een enkele wagen kunnen nemen

14. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Vandaag 5 weken!!!!! Hoeraaa......

15. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Hallo dames!

Ik heb vandaag een positieve test in handen van ons 3e frummeltje! Mag ik meekletsen?

Ik heb al twee kids van mei 07 en juli 09.

16. Cor81

Cor81 Lid

13 jan 2009
    51
    0
    0
    Hoi, welkom nieuwe mama's van numero 3.
    Ikzelf ben inmiddels bijna 38 weken onderweg van 'zusje', zoontjes zijn van juni '06 en februari '09.

Hier dus ook het probleem van de drie autostoeltjes. Mijn vriend rijdt tot vandaag een VW Golf Variant. Die wordt echter vanmiddag omgeruild voor een Citroen C4 Picasso. Daar zitten drie volwaardige zitplaatsen achterin. Oudste zoon zit in een Rodi, jongste zoon in een Priori en zusje gaat in een Cabrio hopelijk op Easybase als dat past.
    Eind september wordt dan de C4 weer vervangen door een Peugeot 308SW, ook daar passen drie autostoeltjes in.

Ikzelf rijd nu een VW Polo en krijg in augustus een Skoda Fabia Combi. Geen drie volwaardige zitplaatsen achterin, maar we zitten er toch nooit met zijn allen in. Dan nemen we de auto van mijn vriend.

En dan over het wandelend vervoeren van het drietal. Mijn oudste is een heel braaf kind en loopt zonder problemen met mij overal heen of hij neemt zijn fietsje. Stopt keurig bij oversteken dus daar heb ik geen omkijken naar.
    Jongste zoon is een boefje dus die moet in de wagen. Daarvoor hebben we een Phil&Teds Explorer 2011 aangeschaft met duozit.

@Sannie30: jou tweeling zal dan straks net 2 jaar zijn mocht je gezegend zijn met een derde kindje. Dat is op zich oud genoeg voor een staplankje, dus dan zou je ook een duowagen kunnen aanschaffen en daar een BuggyBoard aanhangen. Of de tweeling in een duowagen en de baby in een buikdrager.

Voor de fiets trouwens hebben we een fietskar gekocht. Dan kan een van mijn zoontjes met de baby in de fietskar en de ander achterop de fiets. Ideaal! Een bakfiets zou ook een optie zijn maar dat is niet praktsich bij ons door de poort en in de schuur.

Dan hebben we alle vervoersopties gehad toch?

Groetjes!

17. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    gefeliciteerd mamanu! :D

18. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    dit past:D wij hebben ook een seat cordoba station en had vorige week mijn stoelverhogers er in met de kindjes en een mc het is wel krap maar het past .. alleen heeft de middelste bij ons alleen een gordel om haar buik. maar daar laten we nog maar een driepuntsgordel inzetten

19. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    gaat dat dan mamapatricia?
    als ja laat het ff weten want voor de veiligheid wil ook echt een 3 punts in het midden. heb het wel bij de alhambra gezien.

maar jij hebt 2 verhogers erin?

20. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ja ik heb twee verhogers maar wel met rugsteun.
    en de mc komt er straks dan bij in.
    ik zal morgen de dealer bellen of het kan volgens mijn zwager kan het wel die werkt als automonteur. ik vind het zelf indd ook veiliger om een driepuntsgordel erin te hebben..

Deel Deze Pagina