Voor ik moeder werd droeg ik ook altijd een string bikinibroekje en geen top op het strand. Maar ja, nu moet ik de hele tijd achter mijn kind aan hobbelen, dus dan heb ik liever dat ze ingepakt zijn .
Ik moet er niet aan denken om topless te gaan. Nooit gedaan ook. Niet omdat ik mijn borsten niet mooi genoeg vind, maar niet iedereen hoeft ze te zien. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. Ik kan me ook niet druk maken om topless zonnende vrouwen. Dat uiteindelijk alleen ''perfectie'' zal overblijven twijfel ik niet eens over, dat gaat gewoon gebeuren. Niet alleen met borsten.
Het ging toch over mijn eigen borsten. Wat maakt het dan uit hoe ik het omschrijf? En dat ik mijn borsten niet (meer) mooi vind zegt niks over hoe ik over mezelf denk. Ik vind namelijk dat ik er prima uit zie.
Ik persoonlijk ga dat de mensheid niet aan doen... Maar als anderen, oud, jong, dik, dun etc etc. dat wel willen doen, vind ik dat prima! In de jaren 80 lagen alle dames met de borsten bloot en daar waren geen problemen mee. Ik erger mij er meer aan dat er kerels met een ontbloot bovenlijf naar de supermarkt gaan, blegh! Van een paar blote memmen lig ik niet wakker hoor. Moet iedereen lekker zelf weten, ik heb voor het eerst een (passende) bikini gevonden, wie weet trek ik 'm nog aan ook
Ik zon het liefst naakt, omdat ik een bruin lijf met witte borsten en witte billen bij mezelf geen gezicht vindt. Vroeger deed ik dat op het naaktstrand, nu alleen nog in mijn eigen tuin, ook topless zonnen op het strand doe ik niet meer, vooral vanwege de kinderen. Maar als ik in de spiegel kijk, vind ik het nog steeds geen gezicht, die witte borsten op een verder gebruind lijf Overigens totaal geen probleem met blote borsten of naakt, moet ieder voor zich weten, ook naar mijn kinderen toe, maar het strand waar wij meestal gaan lopen ook de klasgenoten van mijn kinderen en zou het toch awkward vinden om op het schoolplein te horen, hey mama van .... ik heb je blote borsten gezien
Dit herken ik dan totaal niet! Veel zwembaden en stranden gezien, maar echt niet dat bijna iedereen topless lag te zonnen. Die het deden waren echt ruim in de minderheid (op de plaatsen waar ik kwam dan hé ) En zelf ook nooit gedaan, ook geen behoefte aan. Dat vind ik echt iets wat privé is
In het zwembad van ons vakantie huis zwem ik het liefst naakt en lig dus ook zo te zonnen. Als er bezoek is trek ik wel even een zwembroek aan, maar ben ik nog steeds topless. Overigens is dat hier (Spanje) gewoon normaal dus mijn vriendinnen zijn ook topless. Uiteraard zorgen we er wel voor dat bij de foto's die op social media komen onze borsten bedekt zijn of niet zichtbaar. De kinderen weten ook niet beter. Op het strand lig ik ook gewoon topless. In Nederland lig ik alleen topless in eigen tuin, helaas is daar de norm nogal veranderd en ik zie mn eigen borsten liever niet terug op dumpert of iets dergelijks. Overigens heb ik wel het geluk dat ze na 2.5 jaar borstvoeding nog totaal niet hangen, ik kan mijzelf goed voorstellen dat als dit wel zo is, je misschien iets onzekerder bent. Echter ben ik van mening dat je schijf moet hebben aan de rest van de wereld, ook al hangen ze tot je knieën, het zijn jouw borsten dus daar mag je trots op zijn!
Ik zou het zelf nooit doen, maar ik kies er bewust voor om me bedekter te kleden ivm mijn geloofsovertuiging. Als een ander dat wel wil doen, moeten ze dat lekker zelf weten. Ik vind het wel jammer als vrouwen bepaalde dingen die ze wel zouden willen niet doen omdat ze zich niet mooi genoeg vinden, zéker moeders. Je lichaam is zo krachtig geweest! Wat maakt het nou uit wat je buurman daarvan vindt.
Ik heb nog nooit in mijn leven topless gezond, vind dat echt niet prettig. Terwijl ik wel gewoon naar de sauna ga en daar helemaal naakt rondloop, dus dat is best apart misschien. Vroeger waren er wel veel meer vrouwen topless dan nu, dat klopt.
Mag ik vragen hoe oud je bent? Want dat artikel klopt wel volgens mij, eind jaren ‘80 begin jaren ‘90 (toen ik tiener was dus), was het de normaalste zaak van de wereld. Daarna werd het een stuk minder, dat betekent dat degenen hier onder de 40 deze periode niet met borsten heeft meegemaakt en degenen boven de 40 wel. Ikzelf ben 44 en ben best wel preuts opgevoed, zelfs ik heb weleens topless op het strand gelegen, maar voelde me altijd ongemakkelijk en als ik ging lopen, dan ging bij mij mijn bovenstukje aan (dat is ook omdat ik het niet prettig vind als ik geen bh/bovenstukje aan heb, gewoon vanwege gevoelige borsten enzo). Ik heb echter totaal geen probleem als andere vrouwen topless willen zonnen en vind dat dat gewoon moet kunnen. En ik vind het trouwens ook heel irritant dat je geen los bikinibroekje voor kleine meisjes kunt kopen, ik vind een bikinibovenstukje er echt zo vreemd uitzien bij meisjes zonder borsten.
Dat denk ik ook. Bovendien sta ik voor de klas en als ik topless op het dichtstbijzijnde strand bij mijn school ga liggen..... In het buitenland zou ik het wel overwegen, in Nederland niet (muv eigen tuin).
Nou echt niet hoor, ik ging vroeger (eind jaren 80/begin 90) vaak met mijn vriendinnen naar een plas hier in de buurt en ze lagen stuk voor stuk topless hoor. En om ons heen ook!
Mijn moeder en de moeders van vriendinnetjes zonden allemaal topless, en als wij naar het strand gingen (toen ik jong was) lag daar echt iedereen topless. Dat is nu anders. Ik was ook de enige van mijn vriendinnen die het niet deed
Dat en ik denk dat er een groep van wat oudere dames is die het niet boeit (die wellicht zelf ooit die bij hebben verbrand). Dan krijg je dus de “perfecte” boobies en de oudere boobies. Jammer.
Wellicht een andere generatie? Ik ben 46 en echt hoor, toen ik begin 20 was....topless was normaal, ik zie mezelf nog liggen met vriendinnen op het strand van Mallorca. Allemaal zonder topje!