https://www.geenstijl.nl/5149204/wij-schrikken-hiervan/ Ik zit dit net met open mond te lezen, heb altijd gedacht dat dit teken, prima, pico bello, goed gedaan enz. betekende, in ieder geval iets positiefs. Wisten jullie de "andere" betekenis? vind het wel heftig dat die vrouw nu zo in het nieuws komt. Straks wist zij dit ook niet en krijgt ze hierdoor nu hele groepen activisten achter zich aan.
Ik wist het ook niet, gebruik dit teken ook vaak in whatsapp-berichten, waar bijna iedereen de duim gebruikt pak ik deze Maar echt nooit geweten dat het ook voor White Power staat
Ja ik weet wel dat gebaren veel kunnen betekenen. Dat gebaar wat ze maakt kan ook gewoon a-hole betekenen. En misschien bedoelt ze eigenlijk wel gewoon: ok... Ik ben Italiaanse en daar is het zelfs vrij veel gebruikt als versterken van een boodschap. Vooral de middelvinger gebruik ik weleens in de auto. Of klein piemeltje
Ja, ik heb er van gehoord. En ik vind het belachelijk dat iedereen mee gaat hierin en daarmee dit symbool nog sterker maakt. Het betekend gewoon oke. Je gebruikt het ook met duiken bijvoorbeeld. En nu moet je uitkijken dat je niet voor racist ed wordt uitgemaakt als je dat gebaar maakt.
Ik dacht dat het gewoon oké betekent, zoals het bij duiken ook gebruikt wordt dacht ik. Nooit geweten dat het dit zou betekenen, of is het iets wat ze er zelf bij bedacht hebben of zo. Arme vrouw, want ik vermoed dat ze dit gewoon onschuldig gedaan heeft...
Dat dacht ik dus ook, arme vrouw, sta je dan op geen stijl met balkje voor je ogen en wie weet met alle gevolgen van dien.
Dat leeft hier toch helemaal niet zo, wat een aanstelleritus weer. Mevrouw zegt ongetwijfeld gewoon ok.
Ik ken het teken als het oké-teken. Dat er malloten zijn die er een andere betekenis aan hangen, vind ik weinig relevant. Zo kun je van elk handgebaar wel weer een nieuwe betekenis maken. Gewoon geen aandacht aan schenken, dan krijgt het ook niet die waarde. Bekijk bijlage 626294
Jeetje nog nooit gehoord dat dat racisme is. Volgens mij weten veel mensen dat niet. Er was een tijd terug toch dat iedereen dat teken deed?
Die onderste foto, van die veroordeelde, is in ieder geval racistisch. Verder wist ik het niet en denk ik dat het volledig context afhankelijk is. Van de aan de schandpaal genagelde dame betwijfel ik ten zeerste dat ze het racistisch bedoeld heeft. Maar er zijn natuurlijk veel meer symbolen die gekaapt zijn door racistische types, denk bijvoorbeeld aan het omgekeerde zonnekruis, wat wij kennen als het hakenkruis. Maar dat tot de jaren 30 helemaal die betekenis niet had.
Ik snap het echt wel.... als ze met een kkk pak daar zou zitten en dan het teken zou maken GeenStijl heeft nog komkommertijd
Nooit van gehoord. Dit is gewoon weer zo'n voorbeeld van 'per ongeluk racistisch'. Is alleen interessant voor mensen die niets beters te doen hebben.
Denk je dat de redactie van GeenStijl serieus gechoqueerd is door die foto? Ze zijn gewoon de draak aan het steken met 'linkse' media (want dat is hoe men Jinek/Pauw/DWDD daar noemt). De 'linkse' media hebben het namelijk altijd gemunt op vermeend rechts racisme en zoeken volgens GeenStijl in allerlei zogenaamd onschuldige uitingen een racistische betekenis. En nu draaien ze het dus om. Het is satirisch geschreven.