Krijg net een brief binnen van de NS... Op 12 augustus was mijn man ruim een uur later thuis dan normaal, omdat hij van een NS-medewerker om moest reizen via schiphol. Er was namelijk vertraging op zijn gewone traject en het zag er op dat moment naar uit dat die vertraging nog wel even kon duren (er liep een suïcidale man op het spoor). Uiteindelijk zat hij nét 10 minuten in de trein richting Schiphol toen de vertraging alweer opgelost was. Maarja, daar had ie niks aan, want inmiddels was ie dus al onderweg in de verkeerde richting. Nu heeft ie dus geen recht op geld terug bij vertraging, omdat de verstoring niet zo lang heeft geduurd... Maar hij was wél veel later thuis. Ik word echt zó boos van dit soort dingen... elke keer wel weer wat met die rot-NS. Kan niet wachten tot mijn man zijn rijbewijs heeft :x Heeft iemand van jullie ook wel eens iets soortgelijks gehad?? Ik laat het er in elk geval niet bij zitten. Mijn man betaalt maandelijk 400 euro voor zijn abonnement en 9 van de 10 keer zijn er wel weer vertragingen :x
Ik zou toch gewoon een klacht indienen over die vertraging. Nee heb je, ja kun je krijgen. Hier ook vaak vertragingen. Ik stoor me er inmiddels niet meer aan, dat heeft toch geen nut. En het traject wat ik gebruik is, ondanks alle storingen, nog steeds sneller dan met de auto.
Ik had regelmatig flinke vertraging.. Is eigenlijk nooit in me opgekomen om daar compensatie o.i.d. voor te vragen..
Wij hebben hier geen trein, dus nee. Ik hoor wel vaak slechte dingen over de NS, is inderdaad altijd wat en ze hebben altijd een mooi excuus klaar.
Mijn man zou met de auto even lang onderweg zijn, ware het niet dat ie ook eerst naar het station moet en vanaf het station ook nog naar zijn werk... Met die vertragingen er dan nog bij is het helemaal een crime. Wij maken ook gebruik van het traject met de meeste vertragingen in onze regio, stond eergister nog in de krant toevallig 195 sinds januari 2011; en voor mijn gevoel hebben we die allemaal meegepikt
Dan heb je een hoop geld laten liggen misschien. Bij elke vertraging van meer dan een half uur heb je recht op (gedeeltelijk) geld terug.
Is dat alleen bij abbo of ook bij 'gewone' kaartjes? Ja, best stom inderdaad.. Vooral omdat ik 1 keer ruim 90 euro aan de taxi kwijt was omdat de treinen opeens niet meer reden (stonden wel gewoon op de borden en de trein kwam wel, maar je mocht niet instappen en hij reed weer in dezelfde richting terug).. Had ik in ieder geval nog m'n 34 euro voor het ticket terug kunnen vragen.. Ik denk dat ik dat meer zie als risico van reizen met het openbaar vervoer..
Nee, dat geldt altijd.... Met abo krijg je 1/50e van je abo-geld terug per vertraging en met los kaartje ligt het eraan hoe lang de vertraging heeft geduurd... maarja, NS houdt daar natuurlijk weer een aparte manier op na om toch zo min mogelijk uit te hoeven betalen...
Haha, was bewust gedaan ja Ik ben haast geneigd om gewoon voortaan de hele dag in de gaten te houden wat voor vertragingen er zijn en dan voor elke vertraging op 'ons' traject zo'n formulier in te gaan vullen. Ook als mijn man op dat moment niet in de trein zat... Als iedereen dat nou doet, zorgen ze dan eens dat de trein wat vaker op tijd rijdt...
Ik heb voor stages ook altijd veel moeten reizen maar kan dit gelukkig niet delen Heb wel een vertraging gehad, maar dat heb je met de auto ook wel eens als je op drukke tijden aan het reizen bent, dus dat gaat voor mij niet op
Heel herkenbaar en ik ben ook blij eventjes lekker van die trein af te zijn Verschrikkelijke dingen! Als ik het geld had gehad, was ik allang opgegaan voor mijn rijbewijs en een achtstehands autootje.
Ik weet het niet hoor, maar de NS is juist heel coulant met terugbetalen. Bij die treinbotsing vorig jaar had opeens iieeeedereen een iPad mee. Ze hebben zonder ook maar om bonnetjes te vragen iedereen geld terug gegeven. Vind het sowieso altijd zo makkelijk om op de NS te zeuren als je met de auto gaat heb je ook wel eens file
Helemaal mee eens! Ik reis ook altijd met de trein, maa heb bijna nooit iets. En als het wel eens zo is, tja, het alternatief is filerijden heen en terug... En me scheel betalen aan parkeergeld. Dus: ik tel mijn zegeningen! Dat gezegd hebbende: het hangt erg van het traject af en waar je moet zijn. Maar ikzelf ben een tevreden klant!
Helemaal mee eens. Ik reis noodgedwongen met de auto en doe er normaal 45 min over maar heb al meerdere keren een enkele reis van ruim twee uur gehad. Vertraging kan altijd voorkomen en ik zit dan toch liever met een goed boek in de trein dan in de file waar ik op moet blijven letten.
Tja, maar of dit nu echt de "schuld" is van de NS? De medewerker bedoelde het vast goed. Nouja, verkeerd uitgepakt. Het zijn net mensen. Ik vind het wat anders bij vertraging door slecht werkend materiaal of onderhoud oid....