NTI opleiding serieus genomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door LoeForceOne, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Wie heeft er hier een mbo niveau 4 opleiding gedaan bij de NTI? Hoe beviel dit? Wat zijn de voordelen en nadelen?

Ik woon in het buitenland en wil mij graag verdiepen in marketing en communicatie.

Denken jullie aangezien dit een herkende opleiding is dat je bij sollicitatie gesprekken net zo serieus wordt genomen dan iemand die klassikaal op een school les hebben gevolgd?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Beetje lastig te zeggen dat hangt van veel af. Als ik meerdere kandidaten zou hebben zou de voorkeur uitgaan naar een studie klassikaal maar als jij wel goede stage en werkervaring hebt opgedaan vind ik je ook interessant. Het gaat om de balans/combinatie in je cv.

3. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb een NTI opleiding niveau 2/3 gedaan richting administratie. Ik heb nooit negatieve feedback gekregen bij sollicitaties. En heb ook nooit het idee gehad dat het erg in mijn nadeel heeft gewerkt. Ik heb dit ook positief benaderd in mijn motivatiebrief en op sollicitaties. Onder het mom van dat je heel erg zelfstandig bent en veel discipline hebt opgebouwd omdat je alles zelf thuis hebt gedaan. Ik had deze opleiding gewoon binnen de norm afgerond met gemiddeld een 8.

puzzelstukje en Brinta vinden dit leuk.
  4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Goeie vraag. Daar zit ik ook mee.
    Ik wil een NHA thuisstudies doen.
    Het enige nadeel is dat er geen stage bij zit. Ofja nadeel. Voor mij is dat ook niet haalbaar om een stage te doen maar werk ervaring kan ik dan ook niet opdoen. En dat vragen ze vaak wel bij een vacature. Maar daarnaast denk ik dat als je je cv en motivatiebrief goed en netjes schrijft dat je dan zeker wel een kans maakt.
    Wat hierboven word gezegd wou ik idd ook een de brief schrijven. Het vergt toch veel doorzettingsvermogen en zelfdiscipline om een thuisstudie te doen.

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Dit vind ik inderdaad wel een hele goede!
    Ik volg momenteel ook een thuisstudie naast mijn werk.
    Bij mij is het voordeel echter wel dat ik al 9 jaar hetzelfde werk doe als de thuisstudie welke ik nu volg dus ik weet niet hoe het uit gaat pakken als je geen werkervaring hebt. Maar als je een stage moet lopen voor je studie dan doe je natuurlijk ook wel al werkervaring op.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Maar moet je dan niet in NL examens doen?

7. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Bij de nha kun je kiezen tussen thuisstudie met hulp en zonder. Met hulp heb je huiswerk opdrachten en die kijken leerkrachten na. Dan kun je kiezen tussen een getuigschrift of een diploma maar die krijg je dan na het behalen van het examen. Dit is niet verplicht dus daarom kun je ook een getuigschrift vragen.

8. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik zou wel opletten, want bij NHA krijg je tegenwoordig geen diploma meer welke is erkend door het ministerie van onderwijs. Bij NTI wel. Tenzij je een basisopleiding doet, dat is geen volledige opleiding, maar een opstapje (en zonder stage) en die zijn ook niet erkend.

Hopsatee vindt dit leuk.
  9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de tip. Deze had ik al eens gekregen en direct nagezocht. De studie wat ik wil doen is wel erkend :)

10. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik woon in New York en kan mijn stage en alle examens hier op het consulaat doen dus dat is allemaal geen probleem. Er zitten hier opzich ook genoeg nl bedrijven waar ik stage kan lopen.
    Ik wil dus eerst de basis opleiding doen in 6 maanden en daarna niveau 4 incl hulp, huiswerk en stage afronden zodat ik een herkende diploma krijg.

Ik vraag me alleen dus af of je serieus net zoveel kans op een bank maakt en of NTI een beetje haalbaar is naast werk en een gezin (heb wel zo’n 15/20 uur pw tijd)

Deel Deze Pagina