Mijn zoontje is nu ruim 12 weken oud en is geboren bij 41 weken. Hij krijgt Friso HA en zit nu op 6 flessen van 165. De laatste paar weken is het moeilijk om vier uur tussen de flessen te krijgen omdat hij eerder honger heeft. Vooral snachts wil hij graag max om de drie uur. Hij zou dus makkelijk over de liter gaan. Ik ben veel bezig met rekken en dit wordt steeds moeilijker. Wat is het beste om te doen? Over de liter gaan of rijstebloem in de laatste fles? HA is licht verteerbaar heb ik gehoord. Klopt dat? Ik kan ivm HA niet overstappen op voeding voor hongerige babys toch? Groetjes!
Beste Evaaatje, Als je overstapt op voeding voor hongerige baby's dan gaat de preventieve werking van de HA voeding inderdaad verloren. HA voeding is iets lichter verteerbaar dan standaard voeding. Wij adviseren om vanaf 4 maanden te beginnen met vaste voeding, zoals rijstebloem, fruit en/of groente. Voor die tijd zijn de darmpjes hier nog niet klaar voor. Hoeveel weegt jouw zoontje? Groet, Anne
Bij 8 weken was hij 5780 gram. Hij zal nu ruim 6 kilo zijn denk ik. Hij doet ongeveer 20 minuten over de fles, dus dat lijkt me prima. Jbpm lijkt niks te doen qua langere verzadiging.
Beste Evaaatje, Boven de 5 kilo adviseren wij 5 flesjes van 180 ml /6. Wellicht als je hem meer geeft per flesje dat hij het ook langer volhoudt. Het betekent wel dat hij 1 flesje minder zal krijgen. Hij drinkt zijn flesje in een mooi tempo leeg. En heb jij hem weleens een speentje aangeboden? Kun jij hem hier mee sussen. Veel kindjes hebben namelijk zuigbehoefte. Groet, Anne