Onze zoon van 8 weken heeft gisteren spontaan doorgeslapen en werd nu pas om 07.00 uur wakker na zijn laatste fles van 00:00. De rest van de dag liet ie netjes 4 uur tussen zijn voedingen waardoor we op 5 voedingen uitkwamen. Gisteren kreeg hij zijn laatste fles om 23:00 en nu werd ie vanochtend wakker om 06:00 uur. Om op 5 voedingen te blijven met als globaal schema 7h/11h/15h/19h/23h moet ik hem vandaag wel heel erg gaan rekken. Aan de andere kant, als ik hem 6 voedingen wil geven zal ik hem af en toe moeten wakker maken om niet met de laatste fles in de nacht uit te komen. Wat zouden jullie doen?
waarom probeer je niet vanaf 06.00 en dan elke 4 uur 06.00-10.00-14.00-18.00-22.00, dan kom je op 5 voedingen uit geef je dan wel 150/5? Die van ons slaapt dan van 22.30-06.00
Ik geef inderdaad 150/5. Wat betreft je schema, ik ben bang (obv de afgelopen 2 nachten) dat ie dan om 5 uur wakker wordt. Maar misschien moet ik het maar gewoon proberen en dan zien we wel! Dank voor je reactie!
Ik zou het proberen op die 5 flesse te houden. Ik ben hier sinds kort ook naar de 5 flessen gegaan en heb zo ongeveer het schema dat mamalous aangeeft. Het is een beetje afhankelijk van Jasmine wanneer zij haar eerste flesje drinkt...vaak tussen 6.00 en 7.00. De rest van de dag laat Jasmine zo'n 3,5-4 uur tussen de flessen zitten. Soms slaapt ze nog langer en maak ik haar zelf wakker om niet langer als 4,5 uur tussen 2 flessen te laten. Het enige wat vaststaat bij ons is dat ze de laatste fles krijgt tussen 22.30 en 22.45.
mocht ie toch om 5 uur wakker worden dan kan je nog proberen een speentje aan te bieden, werkt hier altijd goed als ik nog een uurtje moet rekken.
Hoi Meiden, Heb even meegelezen..en wil graag vragen wanneer jullie ongeveer dachten dat de tijd rijp was voor 5 flessen. Wij hebben een tweeling van 8 weken en zitten op 6 flessen te weten; Steijn 6x 100cc Britt 6x 135cc Tijden zijn; ongeveer 05.00uur, 08.30uur, 12.30uur, 16.30uur, 20.30uur en de laatste fles tussen 23.30uur en 00.30uur Ze komen eigenlijk altijd zelf..dus voor nu denk ik dat het beter is zo te houden. Maar wanneer gaven jullie kindjes aan dat ze toe waren aan 5 flessen ipv 6?
Bij ons ging het eigenlijk vanzelf. Toen ik meer in zijn flesjes ging doen (150 cc ipv 120 cc) omdat ie daar aan toe was, sliep ie ineens spontaan door. By the way, heb hem gisteravond zoals geadviseerd om 22:00 zijn laatste fles gegeven en meneer heeft heerlijk doorgeslapen (en mama ook ) tot een uurtje of 6!!! Opvallend was ook dat hij nu eens een keer zelf wakker werd voor zijn laatste fles, terwijl hij voorheen bij nog 6 flesjes altijd wakker gemaakt moest worden voor zijn laatste fles. Bedankt voor de tip!
rond die leeftijd lieten we hem zelf komen voor de fles. Dat betekende bij ons meestal 6 flessen, en soms een dag met 5 of 7. En zo'n dag met 5 flessen gebeurd dan steeds vaker, dus dan kunnen de hoeveelheden ook iets omhoog, en gingen we standaard naar 5. We hebben hem weinig wakker gemaakt voor de flessen, omdat hij dan toch niet dronk..