bambix groeiontbijt als avondpap?

Discussie in 'Voeding' gestart door maja82, 27 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb bambix groeiontbijt in huis gehaald. Lune krijgt als pap eigenlijk alleen nutrix en ik wou eens wat anders voor haar. Maar ik zie dus dat het een ontbijtpap is maar geef pap altijd 's avonds, maakt dat wat uit? Dat ze niet helemaal hyper in bed ligt straks :) Ze heeft kma dus mag niet alles hebben, in veel avondpapjes zit al melk namelijk.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee hoor, is geen probleem.. Jelle doet het er al maanden prima op.. Hem maakt het geen *piep* uit dat hij 's avonds ontbijtpap krijgt, àls hij het maar krijgt.. :) :)

3. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Geven jullie dat voor de nacht? Dus na het warme eten? Als toetje zeg maar?

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    tim krijgt hier smiddags en savonds voor het slapen gaan ochtendpap !
    haha dat vind hij lekker en hij wil niet uit de fles dus moesten we het we zo doen !
    hij krijgt dit dus niet als toetje maar gewoon als fles zijnde !

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt hem idd ook gewoon als avondfles. Om 19.00 naar boven, flesje en dan slapen...

6. Writer

Writer Niet meer actief

heb vandaag voor het eerst gedaan , na deze topic hebben gelezen ;) ben benieuwd

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Dat heb ik bij mijn zoon tot een maand geleden nog gedaan. Hij is nu 3,5 en we merkte dat hij zijn fles in de avond niet meer leeg dronk.
    In de ochtend krijgt hij het nog steeds elke dag, samen met zijn vitamineD.

8. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Begrijp me niet verkeerd. Het is niet aanvallend bedoeld! Maar krijgen jullie kindjes nog steeds een avondfles?!
    Ik was namelijk laatst op het CB en ze vonden dat Sofie van de fles af moest. Soms hoeft ze 'm niet meer maar soms ook wel en ze slaapt er lekker op.
    Maar als ik zo lees dat jullie kindjes ook nog een fles krijgen, dan krijgt Sofie 'm van mij ook nog hoor :D

9. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    tegen mij zeiden ze ook dat mijn zoon hem niet meer mocht. Hij is vrij dun, zit aan de onderkant van de curver dus hij kan het wel hebben.
    Hij heeft ook altijd gewoon zijn eten gegeten, maar die avondfles daar sliep hij goed op.
    Ik maak hem in de ochtend heel dik, dus echte dikke pap. Maar de avondfles was dunner, eigenlijk meer warme melk met een beetje bambix. Ik zelf drink ook altijd warme melk voor ik ga slapen en slaap daar ook heerlijk op.
    Als jij denkt dat het goed voor je dochter is moet je het gewoon doen, het CB heeft daar niets mee te maken. Je eigen gevoel is veel belangrijker.

knuffel
    conny

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nou, heb haar bambix gegeven en ze slaapt nog steeds, geen actief kind in bed :) Ze vond dit wel minder lekker dan nutrix, maar is ook even wennen denk ik.
    Ze krijgt het ook echt dik, dus met een lepeltje. Ze wil die fles namelijk niet meer (3e fles tegen 19u) en pap eet ze wel.

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle drinkt elke avond zijn flesje nog schoon leeg, dus ze kunnen op het cb op hun kop gaan staan, hij krijgt hem lekker.. :) Als ik hem een keer niet geef of hij wil hem niet omdat hij laat gegeten heef, word hij stipt om 4 uur wakker omdat hij honger heeft... Dan is de keus zo gemaakt.. :)

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hier ook bambix in de laatste fles.
    De flessen gaan 9 van de 10 keer helemaal op dus idd als het cb er over gaat miepen hebben ze pech, hij heeft er duidelijk nog behoefte aan

13. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    mijn zoontje is nu bijna 1 en zit ook onderaan de curve. Hier vonden ze op het cb nog goed dat hij een papfles krijgt voor het slapen. Ik ben er met 9 maanden mee begonnen omdat hij zo klein was, en nu kon ik er gewoon nog mee doorgaan.
    Dus ik zou het hem gewoon geven.

14. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Dat zal best van CB maar zolang hij/zij het lekker opdrinkt ik zou niet weten waarom niet?!
    Tegenwoordig krijgt hij 's ochtends 200 ml(groeimelk)
    met 1/2 boterham of 3-4 schepjes Bambix doorheen.
    Ze zeggen dat het boterham vervangt.
    En voor het slapen gaan 100ml.Zo valt hij lekker in slaap.
    Meestal is dat 2,5 uur na zijn avondeten.
    Tot voor kort kreeg hij Bambix ook weleens door het avondfles.

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    de pap die mijn dochter krijgt is ook gewoon ontbijtpap hoor, die van nestle pyjamapapje met biscuit, heerlijk vindt ze het daar zit al opvolgmelk in, dus je hoeft er alleen maar water bij te doen. en zolang ze die nog wil krijgt ze die gewoon aan het cb moet je maling hebben die geven de standaard adviezen maar jouw kind is het andere kind niet dus wat kan het je bommen wat een cb zegt als jij denkt dat je kindje die avondfles nog wil terwijl zij zeggen dat het niet zo hoort.

Deel Deze Pagina