ja ik ben ook niet meer zo overtuigd... ben nu toch wel aan tandjes aan het denken hoor...valt me ineens op dat hij alles heel hard ligt af te knagen! knuffels gaan met grof geweld de mond in...en de rest nog grover! wie zal het zeggen...maar gewoon in mee gaan is het beste denk ik...maar een beetje herkenning is altijd fijn...
Helemaal mee eens! Iedereen vertelde me over dit fantastische boek... Maar nee, idd je kind zit zijn eerste 1,5 jaar bijna altijd in een sprong en er staan de raarste dingen in wat je kind al op vroege leeftijd "moet" kunnen. En ieder hoofdstuk begint de eerste pagina's hetzelfde.... On-topic: Idd fijn herkenning. Hier dan niet huilerig, maar erg hongerig. Maar ik heb een redelijk hongerig mannetje welke iedere maand weer een periode heeft waarin hij extra hongerig lijkt te zijn... Gelukkig niet met nachtvoedingen erbij (hoewel het nu vaak nog 5u is en dat vind ik ook nog nacht)
Voor 20,- kun je al klaar zijn. Met een geweven draagdoek kun je langer doen trouwens, maar die zijn wel wat duurder. Hét TricotSlenFilmpje is een uitstekende minicursus draagdoek knopen. Je hebt het vast niet in één keer onder de knie, maar als je een paar keer oefent, merk je al snel verbetering.
*zucht* krijg hem niet in slaap! hij is de hele dag wel heel gezellig geweest maar hij wil nu dus echt niet slapen! gelukkig gaat het weer over...
Hier sinds een week ook een erg hangerig meisje. Drinkt met moeite haar fles, slaapt korter, huilt en gilt erg veel (anders erg rustig), enz. Dachten eerst aan tandjes, door het kwijlen en op alles in de mond stoppen, nu denk ik zelf ook aan een vroeg sprong. Het boek is voor ons wel een fijn naslagwerk. Geeft mij iets meer bevestiging van bepaalde dingen die ik bij haar zie. Vooral al leuk om te zien wat ze vanaf een bepaalde leeftijd kunnen. Het is geen 'moeten kunnen' maar waar ze de beschikking over hebben. De één is meer van het kijken de ander van luisteren en weer een ander van doen. Het boek geeft aan wat de vroegst mogelijke leeftijd is dat de baby's die zij onderzochten iets konden. Niet te letterlijk nemen. En soms weet je gewoon niet wat het is, en zit er niets anders op dan gewoon de dag doorkomen en hopen dat als het donker is de rust een beetje terug keert Succes
hier is de rust weer een beetje wedergekeerd...dus of het een sprong was betwijfel ik...of het was er een van een paar daagjes ik heb echt geen idee meer wat het geweest is...maar maakt niet uit...alle baby's maken periodes door en daar moeten we ons maar bij neerleggen. het fijne aan een forum vind ik dat je je ei even kwijt kan en dat er dan mensen zijn die je begrijpen! het boekje zal wel een soort richtlijn zijn waar je je niet te veel aan vast moet klampen...maar wel fijn dat er dingen in staan die je herkent ookal klopt het soms niet qua tijd ofzo...
zoals jij beschrijft gaat het hier ook al een paar dagen de hele dag jengelen...niks is goed word er ff dooooooiidmoe van eerlijk gezegd
hoe lang heeft het bij jullie geduurd? ik denk hier ook niet aan tandjes...kan geen witte puntjes ontdekken iig
hier is het maar een paar dagen onweer geweest...nu alweer een paar dagen goede zin gelukkig! dus misschien komt het sprongetje nog...was dit maar een voorproefje