Ik ben nu ambitieus begonnen met het zelfmaken van de fruit en groentehapjes. Ik ben van plan dit te blijven doen. de voordelen voor mij zijn dat het goedkoper is dan potjes, ik Dano kan laten wennen aan mijn manier van koken en de dingen die wij eten, dat hij smaak voor smaak apart leert eten en dat ik weet wat er in gaat. Ik heb opzich niks tegen potjes hoor, zal heus wel eens een potje grijpen uit gemak. Maar ik ben benieuwd waarom jij gekozen hebt voor potjes of zelfmaak of een combi.
Iman heeft altijd potjes gehad totdat ze met de pot ging mee eten. De reden, heel eerlijk: Ik vond het gewoon makkelijk...
Hier krijgt hij zelfgemaakt, à la Rapley. De ideeën achter de methode spreken me erg aan: hij leert niet alleen de smaak maar ook de structuur van eten meteen kennen, het gaat in zijn tempo (hij eet pas wanneer hij eraan toe is). Daarnaast is het goedkoper dan potjes én tijdens het eten heb je er geen omkijken naar, je hoeft niet te voeren.
Ben het ook met je eens Angeleyes.... en daarin tegen, Vera vind die potjes niet lekker.... Krijg het er niet in en het zelfgemaakte wel
Zelfgemaakt, gewoon van ons bord (ik kookte zoutloos, en maakte pittige jus). Ze weigerden alles wat gepureerd was, dus er zijn zo'n 50 potjes uit voorraad in de kliko beland. En het was natuurlijk ook veel gemakkelijker. Tijdens het eten zaten ze op schoot en aten gewoon mee.
meestal zelfgemaakt. ik vind dat er juist weinig keus is in de potjes, zeker als je je kindje nog geen vlees wilt geven. bovendien lijkt zelfgemaakt me gezonder, is het minder duur en vind ik het wel leuk om hapjes te maken. ik geef soms stukken, soms prutjes.
Hier altijd vers... vind dat ze door potjes geen smaak en structuur leren kennen. Als ik banaan en appel samen doe smaakt dat heel anders dan waneer olvarit dat doet. Verder vind ik het gezonder en je kan meer varieeren. Mn dochter al volledig ala rapley dus dat was helemaal makkelijk.
Bijna altijd vers..zowel groente als fruit zo afentoe voor het gemak een potje als we weg gaan ofzo..
tot nu vind ze meestal de potjes lekkerder dan mijn eigen gebrouwen prutjes. Ik denk dat de potjes hygienischers zijn omdat die aan hele strenge eisen meot voldoen en ik niet. maar als het even kan geef ik wel mijn eigen gemaakte spullen met de reden zoals angel eyes aangeeft. Helaas voor mij is het dinsdag opa dag en opa vind het erg lastig om zelf een beetje fruit te prakken, straks als het stukjes worden dan wilt hij dat wel klaar maken maar nu zijn er toch van handige potjes nog wel een vraagje: kan je een fruithapje smorgen maken en dan in een bakje meenemen en dan geven?
hier voornamelijk vers alleen met weggaan indd soms een potje mee als dat zo uitkomt Zo ging het dan bij mijn eerste zoon Mijn tweede eet heeeeel af en toe wat als hij wat hongeriger is na zn melk maar verder nog niet maar hem ga ik zeker ook vers geven is veel lekkerder van smaak vind ik
Als wij iets eten wat Jarissa nog niet mag of als we weg zijn, krijgt ze een potje. Verder eet ze met ons mee. Fruit zeker thuis altijd vers.
Meestal vers, maar soms ook een potje hoor. En fruit krijgt ze altijd vers. Een potje doe ik meestal omdat het dan even makkelijk is of omdat ik een verse hap ben vergeten uit de vriezer te halen.
Hier ook meestal vers. Of uit de vriezer. Maar als we weg zijn of wij eten iets dat ie nog niet mag, krijgt ie gewoon een potje.
Ik geef nu potjes omdat Isa er misschien 4 hapjes van krijgt en dat de darmpjes voldoende prikkelt (waarvoor het bedoelt is). Zodra ze wat meer gaat eten ga ik het zelf maken, is stukken lekkerder en goedkoper (denk ik).
ik vind juist omdat ze in het begin nog weinig eten het vooral handig om zelf te maken. ik maak in een keer een soort fruit of groente. vries het in in een ijsklontjesbak, en kan per ijsblokje ontdooien. dus hele kleine porties maken als Dano naar het gastoudergezin gaat geef ik een VIA beker met een paar ijsklontjes erin en dan heeft hij zelfs ergens anders mama's kookkunsten
Ik geef potjes omdat Niels koemelkallergie heeft. Wij eten vaak puree, pasta, rijst met saus e.d waar bij ons allemaal melk in zit. Op de potjes staat heel duidelijk welke koemelkvrij zijn. Ik kan wel zonder koemelk koken maar dat ga ik nu niet doen. De oudste is met ene jaar met de pot mee gaan eten toen hij over zijn allergie heen was en dat is goed gegaan.
Ik ga beginnen met potjes...makkelijk en ikzelf vind ze heerlijk haha Na een tijdje een combi denk ik.