Nu al 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door miepdoos, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepdoos

miepdoos Lid

24 aug 2006
    45
    0
    0
    hengelo ov
    Ik heb even een vraagje, Luuk is nu 11 weken en hij heeft niet echt een vast ritme.
    Vorige week nog kreeg hij overdag 5 x 180 ml en kwam dan ook snachts nog voor een fles. Dus kreeg hij veel te veel voeding. En overdag kon ik het ook met moeite rekken tot de 4 uur.
    Toen heb ik het cb gebeld en ben overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Iemand meer ervaring hiermee?

Hierdoor doe ik ook nog een aantal schepjes nutriton, voor het spugen, omdat hij ook Reflux heeft. De eerste dag ging het gewoon hetzelfde als met de andere voeding maar nu heeft hij gister de laatste fles gehad om 17.00 uur en kwam pas vannacht weer rond 04.00 uur. Dus hij heeft er een mooie tijd tussen gelaten. 11 uur.
    Maar nu heeft hij daarna weer een fles rond half 9 gehad daarna om half 2, dus ik denk dat hij vanavond rond half 6 of half 7 zijn laatste fles zal hebben. Maar hij zat dus steeds ruim boven de liter en nu rond de 840 ml. Zou dit wel genoeg zijn of moet ik hem nu meer gaan geven in zijn fles?
    Hij is er verder goed tevreden op, dus daarvoor zou ik het niet hoeven verhogen.
    De tijden maken me niet zoveel uit, hij heeft reflux en dus snel last van de voeding in zijn maag, dus ik voed gewoon op verzoek, een schema komt vast wel een keer.
    Hij weegt nu rond de 6 kilo. Heeft nu wel harde ontlasting ivm de andere voeding denk ik, maar ik doe al wat meer water in de fles.

Iemand nog tips? of ervaring met voeding voor hongerige baby's en/of 4 voedingen?

Bedankt!

Groetjes

2. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    tja hij is misschien nog wat jong voor 4 voedingen helemaal als hij reflux heeft. Ze krijgen dan best een hele plens in 1 keer.

volgens mij is 840ml ook prima voor zijn gewicht. Ze gaan op een gegeven moment ook minder eten(rond de 3 maanden)Als hij tevreden is en goed groeit is het goed.

Ik zou op verzoek blijven voeden en dan alleen avonds een beetje sturen zodat hij z'n laatste fles rond 23:00 krijgt. dan krijgt ie in ieder geval een beetje dag/nachtritme.

Deel Deze Pagina