Onze dochter is met 36 weken geboren, ze is nu bijna 3 weken en ze slaapt (bij toeval misschien) al een paar dagen door!! Kan dat geen kwaad? Herkent iemand dit? Want dat is toch wel erg vroeg om al door te slapen? Ze krijgt de laatste dagen om 23.00 uur de laatste fles en tussen 06.00 en 07.00 komt ze pas weer. Het is ook een keer gebeurd dat ik haar moet wakker maken om 07.00 uur, want anders vind ik dat er teveel tijd tussen de flessen zit. Op de dag komt ze wel om de 3 uur. Ze is zo'n 3,5 kilo en drinkt ongeveer 550 a 600 ml verdeeld over 6 flessen.
Hoi, gefeliciteerd met je dochter! Wat lekker voor je dat ze nu al doorslaapt! Ik heb even gekeken, Mischa sliep door met 9 weken (was 7 wk te vroeg) en woog toen ook ongeveer 3,5 kilo. Ik ben geen dokter en heb er geen verstand van, maar ik zou er lekker van genieten. En om een uur of zeven wakker maken als jij denkt dat dat beter is kan nooit kwaad inderdaad.
Hey Foody, heerlijk! Wij moesten onze meid wakker maken. Zij was vijf weken te vroeg en had het slaap-waak ritme nog niet ontwikkeld (gebeurt pas in de laatste weken). Daardoor moesten wij haar om 3.00u wakker maken voor een voeding want zelf kwam ze niet. Ik zou gewoon even overleggen wat het CB en/of je arts vindt, maar het lijkt me niet echt meer uit te maken als ze al een paar weken oud is. Onze kleine is nu 11 weken, en slaapt sinds anderhalve week van zo'n 23.30u tot 5.30u - vinden wij al heel fijn. Vanaf een week of 8 zijn we haar niet meer wakker gaan maken, maar het duurde dus even voor ze zelf snapte dat ze dan niet persé meer hoeft te komen
Kenji heeft 12 dagen in het ziekenhuis gelegen, en kreeg de laatste 2 nachten geen voeding meer... Hij sliep dus toen al uit zichzelf door. Thuis heeft ie dat best goed volgehouden, soms werd ie wel eens wakker, maar met de speen was ie altijd weer goed tevreden. Hij kreeg toen ook 7 voedingen, om 23.30 de laatste, en om 5.30 de eerste. Toen ie net zo zwaar was als jouw dochter nu, kreeg ie volgens mij ook 6 flessen hoor, en qua hoeveelheid zaten wij ook ongeveer op 600 cc.
ciaràn slaapt nu sinds 27-12 door van 2230 tot 0700 soms wordt hij 0645 wakker maar dan slaapt hij nog een half uurtje bij ons tot de voeding... hij is nu 21weken gecorrigeert 12 weken dus er is nog hoop hij was even vanslag met oud en nieuw niet door het vuurwerk maar wel door dat wij bij mijn ouders bleven slapen.. maar vannacht sliep hij gewoon weer door.. het is zo verademing wij kregen hem mee toen was hij nog op 8.5 voeding per dag toen bijna 2 maanden op 2 nachtvoedingen gezeten en tot vorige week op 1 nachtvoeding.. nu voel je pas hoe moe je bent
Nog iets aanvullends. Ik heb begrepen dat vooral gewicht ermee te maken heeft of de kleine lekker doorslaapt, dus als je kindje veel is aangekomen is ze er gewoon klaar voor denk ik. Geniet ervan!
oh zou dat het zijn??? de baby van een vriendin van mij scheeld 3wk en is maar 500gr lichter maar die slaapt nog niet door .. gister zijn dktp ect gehad vannacht dus niet doorgeslapen maar ik denk dat het vannacht gewoon weer gaat lukken hoor... (hoop ik)
Wat ik begreep ik dat ze dan genoeg reserves hebben om de nacht door te komen. Anders zou ik het even aan het CB vragen.
nou meneer is nu bijna 6kg reserves genoeg dan he? haha hij slaapt nu van 2115 tot 0700-0730 hij wordt weleens wakker maar speen erin en hij is weer vertrokken.. het is zo fijn om weer wat tijdvoor jezelf te hebben en genoeg uren slaap..ben alleen ontsettend moe nu vast van al die 4 maanden weinig slaap dus lieve dames er is hoop ook al duurt het even