Hallo allemaal, ik maak me een beetje zorgen over mijn dochtertje van acht maanden, maar kan er niets over vinden op internet. Af en toe buigt ze ineens voorover en kijkt ze een beetje omhoog, en dan draait haar rechteroogje helemaal weg. Dit doet ze dan meteen een paar keer achter elkaar en daarna weer een hele tijd niet. Ik vind het een heel eng gezicht en ik ben de enige die het haar heeft zien doen tot nu toe. (het lijkt een beetje alsof er druk achter haar oogje komt omdat ze voorover leunt) Ik vraag me af of iemand dit herkent? Alvast bedankt!
ik zal niet weten waar dit door komt, maar als je het niet vertrouw zal ik gewoon even de HAP bellen en het vragen als ze het dan nodig vinden laten ze je wel komen en anders kan je w88 tot maandag en het dan even na vragen bij je eigen huisarts
kan ook een lui oog zijn, heb je al op lui oog gezocht op google? wie weet past het daarbij, daarnaast zou ik inderdaad ook even met je huisarts bellen.
hoi hoi Ik ben net bij de huisarts geweest omdat mijn zoon joep af en toe met beide oogjes om en om naar buiten trekken. Hij vertelde mij dat kindjes tot een bepaalde leeftijd een oogafwijking mogen hebben. Hij wist niet precies tot wanneer. Hij belt mij begin deze week terug voor het antwoord. Maar mijn zoon heeft het puur bij staren en als hij moe wordt. Huisarts zijn advies kan nooit kwaad. groetjes floor
Ryan heeft dan niet dat zijn oog helemaal weg draait maar het lijkt soms dat zijn rechter oog blijft hangen, vooral als hij me dan aankijkt dan zie je het soms goed. Het ene oog kijkt je recht aan en het andere blijft schuin omhoog kijken. Ik schrok wel toen ik het voor het eerst zag maar verder is het eigenlijk nog niemand opgevallen. Ik dacht ook aan een lui oog. Toch is het idd misschien beter om even de ha er naar te laten kijken.
dacht ook direct aan lui oog, heb dit eerder zelf ook gehad en ben er aan geopereerd. Nu als ik erg moe ben een aantal dagen lang, begint het oog ook wel te trekken, maar doordat de zenuwen/spiertjes korter zijn gemaakt, kan het oog niet meer scheel kijken zeg maar
ik zou er even mee naar de huisarts zodat je kunt worden doorverwezen naar een kinderarts of oogarts oid. Het klinkt wat vreemd, en misschien moet er wat aan gedaan worden. Als er idd druk op haar oog is dan moet er ingegrepen worden, wil je niet bang maken ofzo groetjes
Kleine kinderen kunnen ogen ook nog afzonderlijk van elkaar bewegen. Ziet er soms erg vaag uit idd. Mijn oudste kan dit nog steeds. Hij kan met zn linker oog je aan kijken en dan met zn rechter oog naar zn neus draaien. Maar goed ik heb je dochtertje natuurlijk niet gezien en of het zoiets is... Vuist regel voor rare dingen waar je je zorgen over maakt: Ga naar de huisarts! Een keertje teveel is niet erg. N keertje te weinig veel en veel meer! Sowieso al zou er niets mis zijn. Voor je eigen gemoeds rust is het al lonent het zeker te weten.
ik vond idd iets over scheelkijken bij kinderen, dat kan resulteren in een lui oog als er niks aan gedaan wordt. Ze plakken dan een tijdje één oogje af. Ik ga maandag maar meteen even bellen met de HA. Bedankt allemaal!
als je het niet vertrouwd morgen naar je huis arts gaan en dan vragen om een verwijzing naar een orthoptist, daar gaan kleine kinderen eerst heen ipv naar de oog arts.