Je huisdier tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aYh4L8, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

hoe zijn jullie huisdier(en) tijdens de zwangerschap?
    Zijn ze afstandelijk tegen je of juist heel aanhankelijk hoe doen ze tegen je
    Hoe reageren ze op je buik en de baby
    Vroeg het me af hoe jullie huisdieren doen
    Wij hebben 3 katten en 1 zou en moet altijd bij me zijn kan nog niet rustig naar de wc of meneer houd de wacht ook op bed altijd met me liggen zo dicht mogelijk tegen me aan en koppie op of richting de buik en als ik op de bank zit is hij ook altijd bij me
    Terwijl die andere 2 die komen ook wel maar minder vaak zijn toch iets afstandelijker 1 ervan die komt wel afentoe nog op mijn buik liggen maar max voor 5 minuten en dan is hij weer weg, misschien dat het nog veranderd na mate mijn buik groter en dikker wordt en de baby gaat bewegen enzo

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn kat doet niet anders dan normaal. Mijn hond gedraagd zich verschrikkelijk...wil iedereen die in mijn buurt komt aanvallen en andere honden ook. Dat doet ie sinds ik zwanger ben...hoop dat het straks weer normaal word.

3. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Hier een kat van ruim 14 jaar, die is sinds ik zwanger ben een enorme zwaan kleef aan geworden. Was ze al wel een beetje, ze is doof dus ik heb altijd al een hele sterke band met haar gehad. Maar nu is het af en toe echt vervelend. Constant bij me willen zitten en schreeuwen zodra ze me even niet ziet haha.
    Ook een hondje die wel wat waakser is geworden vooral s'avonds mogen mensen mij op straat niet aanspreken/groeten dan volgt een blafconcert. Maar wat ik meest opvallend vindt is dat ze normaal tijdens de langere wandelingen rustig een meter of 30 voor me uitliep. En tegenwoordig zit ze zowat vastgeplakt in m'n knieholtes.. Veel te braaf voor wat ik gewend ben haha :rolleyes:

4. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Mijn jack russell teefje kent mij niet anders dan dat ik zwanger ben, ze ligt soms met haar kop op mijn buik en dan schrikt ze overeind want dan voelt ze de baby schoppen. Verder vind ze iedereen leuk en aardig, altijd blij en aan het kwispelen.

Ben benieuwd als de kleine straks geboren is hoe ze dan reageert.

5. Saar88

Saar88 Actief lid

28 apr 2014
    280
    162
    43
    Vrouw
    Venlo
    Wij hebben hier 3 katten rondlopen, maar ik merk niks aan ze. Ze gedragen zich (vooralsnog) niet anders dan voorheen.
    Ben wel heel benieuwd hoe ze gaan reageren als de kleine er eenmaal is

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hier een hond en drie katten. De hond denkt dat ze mij met haar leven moet beschermen geloof ik. Geen enkele andere hond mag in mijn buurt komen (of in de buurt van onze dochter, dit was al zo maar ze is nu nog feller geworden).

Verder is er 1 kat die niks van me wil weten, 1 kat die juist wel graag komt knuffelen nu en eentje die niks anders doet als anders. Wel grappig want toen ik zwanger was van onze dochter kon ik niks merken aan de eerste 2 katten, de derde was toen juist super aanhankelijk.

7. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Hier doen ze ook niet anders dan normaal..

Me echte hondenkindje ( had ik vanaf me 16e ) heb ik in moeten laten slapen eind 2015 en die lag wel altijd met der kopje op me zwangere buik maar met de dieren die we nu hebben, heb ik zo"n band niet

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Niet anders dan normaal. Toen onze zoon geboren was, was onze poes bang voor 'm en het zijn nog steeds geen dikke vrienden. Dus ze zal er niet blij mee zijn dat er straks nog zo'n kleintje bijkomt. :p

9. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Bij de eerste zwangerschap werd onze oudste hond wat meer waaks buiten. Thuis juist opdringerig. Past totaal niet bij haar zelfstandige en relaxen karakter.
    Na de geboorte van onze dochter was alles weer normaal.
    Beide honden toonde interesse maar gingen verder hun eigen gang.
    Tijdens de tweede zwangerschap geen verandering gemerkt.

Beide honden waren in de huiskamer aanwezig tijdens het opvangen van de eerste 7 cm ontsluiting. (Evenals mijn dochter en man) Ze hebben geen moment naar mij opgekeken en geen kik gegevens toen onze zoon een verdieping hoger, luidkeels huilend, geboren werd.

10. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Wij hebben een puppy Duitse herder van ongeveer 6 maand oud dus ze is zoiezo heel aanhankelijk, wat dat betreft dus niet echt verschil maar wat ik wel opmerk is dat ze bij iedereen heel onbenullig half op schoot kan springen als we op de bank zitten, maar bij mij doet ze dat niet ze springt er altijd naast en legt dan haar hoofd bij mijn buik echt heel lief.

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Mijn ene hondje is super waaks. Als er een vlieg door het raam vliegt springt hij al op. Maar ik vind het niet erg, eerder schattig.

12. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 katten en merk er helemaal niets aan, behalve dan een onwijze interesse naar alles waar ze niet in mogen (box, ledikantje ed). Heb overal zilverfolie in gelegd en dat werkt :) Ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren als de kleine er is!

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier hebben ze geen van alle anders gereageerd, het boeit ze ook niet dat er nu kinderen rondlopen verder.

14. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Mijn kat doet niet anders dan normaal en doet gewoon lekker wat ie altijd doet.
    Mijn hond is wel nog aanhankelijker geworden en is zowat niet bij me weg te slaan als ik even ga zitten of liggen. Met het uitlaten is het alleen iets minder leuk, hij reageert heel fel op andere honden (grommen/blaffen) en wordt echt woest als ze te dichterbij komen. We hopen dan ook maar dat dat zakt wanneer ik straks bevallen ben.

Deel Deze Pagina