hoi, ik heb een rare vraag. ik ben 5 weken zwanger en heb heel veel pijn aan mijn onderbuik. De pijn trekt naar de bovenbuik. ik heb voorheen een miskraam gehad dus heb zsm de verloskundige gebeld. Moest rustig aan doen volgens haar en naar mijn lichaam luisteren.vooral omdat ik fultime werk merk ik dat bij staand werk de pijn erger word. Weet iemand iets of er een regeling is via de werkgever om toch minder te gaan werken : ik vind het nl heel moeilijk om minder te gaan werken omdat ze me op de werkvloer nodig hebben. Geen idee hoe ik dit aan moet pakken. Heeft iemand ervaring hiermee graag hoor ik het. Groeten Mariama
Er is wel een regeling, ik weet niet of dit voor jou van toepassing zou kunnen zijn, maar misschien kan even bellen met het UWV, of je werkgever laten bellen inlichtingen in te winnen? Van de site van UWV
Ze kunnen je wel op de werkvloer nodig hebben maar je kindje heeft je energie nog harder nodig Je kan gewoon halve dagen gaan werken, de andere helft zit je dan in de ziektewet. Dit kost je baas niets maar wordt aangevuld door het UWV mits hij daar voor vezekerd is natuurlijk, maar dat zijn ze zowat allemaal hoor. Dus gewoon even bespreken met je werkgever. Succes!
Het valt me steeds weer op dat werknemers heel loyaal zijn naar hun collega's en werkgever, maar dat dat andersom heel anders is. Als ik jou was zou ik een zwangerschapsverklaring bij je verloskundige/gynaecoloog vragen. En dan minder gaan werken. Dan krijgt je werkgever 100% van de ziektekosten vergoed van het UWV. Kan je samen met je manager bespreken hoe je het best minder kan werken? Bijvoorbeeld minder dagen of minder uur per dag? Jij en je kindje zijn absoluut het belangrijkste nu!