Nou, mijn vraag spreekt voor zich. Uiteraard moet ie: Tijdens * De verloskundige bellen als bevalling begonnen is * De weeen timen en noteren * De kraamzorginstelling bellen als het redelijk op gang is zodat ze weten dat er iemand binnen korte tijd zal moeten komen. * De kraamzorg bellen als kindje geboren is (ziekenhuisbevalling) Erna * De familie op de hoogte stellen van de geboorte * Het kind aangeven bij burgelijke stand * De drukkerij bellen voor de kaartjes Zijn er nog meer dingen waar hij aan moet denken? Die moet ik dan wel noteren anders vergeet ie het geheid in de stress! Thanx X
En als je baby mee genomen word naar een ander kamertje de vader mee laten gaan om zeker te weten dat er geen babys verwisseld worden. ( bij zkh bevalling) En een duveltje inschenken.
Bij mij heeft het ZH de kraamzorg en de VK gebeld. Hier hoefde papa dus niets aan te doen. Bij een ziekenhuis bevalling moet ie verder nog zorgen dat hij de maxicosi bij zich heeft. Incl. reisdeken/voetenzak oid. O, en ik heb ook zelf mn eigen familie gebeld. Detail, maakt natuurlijk geen bal uit wie belt.
Volgens mij heeft een vader maar één belangrijke taak tijdens de bevalling: ERBIJ ZIJN! Meer hoeft hij niet te doen volgens mij....
Para! Dat je baby verwisseld wordt in het ziekenhuis haha! Nee moet er niet aan denken, als ie eruit komt meteen een sticker op zijn of haar voorhoofd plakken. Ik vind dat de papa in spe ook de belangrijke taak heeft om de mama in spe gerust te stelen (dat zal ik nodig hebben) en ik zou idd van tevoren alles opschrijven. Want sommige mannen raken zo in paniek dat ze niet eens meer weten hoe ze een telefoon moeten gebruiken om de vk of gyn te bellen haha.
Carpaccio aan laten rukken, een glaasje port inschenken. En vooral NIET meepuffen, dat lijkt me vreselijk irrantant.
ik heb dit voor me vriend opgeschreven. - telefoonnummer verloskundige/ziekenhuis - telefoonnummer van de kraamzorg - lijstje met telefoonnummers van familie/vrienden die na de bevalling gebeld moeten worden. - Naam van je kindje noteren voor de aangifte. - Bellen voor de geboortekaartjes. - Aangeven gemeente (Meenemen paspoort ) - Geboorte doorgeven aan de zorgverzekering - Slingers en ballonnen ophangen - Beschuit met muisjes op tafel
Op de achtergron STIL aanwezig zijn! Iedereen is anders maar als ik bij "de bevalling" mannen zie die tijdens de weeen de vrouw stevig vasthouden en meepuffen krijg ik al plaatsvervangende irritatie dus.....
Ow de kwijl hangt al uit me mond zeg 8) jij mag het al bijna heb je al de bestelling geplaats bij je vent ?
Ik dwaal af, lees ik alweer haha. Nee heb tegen mn ouders/schoonouders gezegd, de eerste die komt, zet geen stap binnen zonder dat broodje. haha
Hahaha! Nou wij weten het geslacht al, dus heb ik ZELF aan de drukkerij alvast de naam doorgegeven.... Bedankt voor alle antwoorden!