Helaas jij dus ook zo'n klote kraamtijd gehad.. wat dat betreft...! tja nu maar hopen dat ik het nu goed ingedekt heb... en op de hyves en op het kaartje dat mensen niet gelijk aan mn bed hoeven staan....! (ok dan alleen lief in een rijmpje staan...) ben benieuwd ofdat wel begrepen wordt!
Nou, we zullen het over een tijdje weten dnek ik he Nee, ik hoop echt dat het dit keer op jou manier gaat en dat jullie kunnen genieten van het bezoek ipv erdoor overspoelt te worden. En hou je schoonloeder op afstand he, die hoeft dit keer niet bij de bevalling te zijn! (de vorige keer ook al niet denk ik, maar toen durfde je geen nee te zeggen?)
Hallo In de eerst weken van mijn kraamtijd toen kwam mijn moeder en zus steeds langs . De tijden dat ik eigenlijk ff een dutje moest doen waren ze er weer . Dan ook vaak met de leuke adviezen . Ik vond het ook erg moeilijk om er wat van te zeggen . In het begin ging mijn zoontje ook van hand naar hand .Maar is ook logisch ,iedereen wil die kleine ff vasthouden ,foto`s maken . Nu als we op visite gaan dan hou ik mijn zoontje bij mij en geef hem als ik wil .
Onze kraamhulp legde mijn dochter op het aankleedkussen en dan op ons bed, naast mij. Zo kon iedereen haar bewonderen, maar niet pakken. Geluid kunnen kindjes wel tegen, maar aanraken steeds is gewoon niet goed voor ze.
Blusvrouw, ik begrijp je zorgen hoor. Wat ik in jouw geval zou doen is de kraamhulp instrueren dat ze niemand die onaangekondigd langskomt binnenlaat en een max. aantal personen. Laat je schoonfamilie zelf maar uitvechten wie er dan mag komen. In het ziekenhuis heb ik trouwens gezegd dat er bezoekuren waren, helemaal niet waar, maar ik wou niet de hele dag mensen aan mijn bed hebben staan. Mijn kraamtijd was ook klote, met name door mijn opdringerige schoonfamilie met hun rare opmerkingen etc. Ik denk dat ik nu van tevoren wat afspraken maak, heb geen zin in een herhaling hiervan. Echt, en dan had je nog mensen die een snotverkouden kind mee namen, lazer op of die je echt weg moest sturen, omdat ze niet doorhadden dat je geen uren kunt blijven plakken. Nog een tip trouwens als je niet wilt dat mensen je kind vasthouden en je hebt geen zin om dat steeds te moeten zeggen: stop hem of haar in een draagzak of draagdoek. Wat een opmerking over die BV!
hoi hoi de eerste ruzie is er geweest hoor over bv geven.er werd dus een opmeking geplaats over de fles geven dat hun dat dan lekker kunnen doe.dus ik zeg dat er geen fles zal zijn want ik ga bv geven.nou ik moest maak een fles kopen en een blik kv dan konden hun ook gewoon de fles geven ondanks de bv.ik zeg dus dat niet gaat gebeuren nou de wereld was te klein en ik gunde de kleine niets en ik was egoistisch want nu kan paps straks niet de kleine voeden dus mijn vriend zei dat maakt me niet uit als moon bv wil geven dan sta ik achter haar.nou ik kan je zeggen dan ik de grond ben in gekeken en er werd dus gewoon glas hard gezegt dat ze hopen dat het mislukt zodat zij die kleine kunnen voeden ik ben echt uit me vel gesprongen.en het echt gezeg en mischien wel heel hard dat ze moesten nadenken en dat als er kv geven word dat dat door of papa of mama gedaan word en door niemand anders. toen ben ik opgestaan en in de auto gaan zitten (erg leuk hoor dvd aan verwarming aan heerlijk rustig) over het ziekenhuis hebben we ook gezegt dat ze vanzelf telefoon krijgen als de kleine er is nou dat viel ook niet in goede aarde.maar ze hebben het te accepteren. ik zie iig een hoop mogelijk heden dat ze die kleine niet pakken of iid gewoon in bed leggen of in een draagdoek.
Jíj egoïstisch omdat je BV geeft en ZIJ dus geen flesje kunnen geven? Gekker moet het niet worden. Groot gelijk dat je ze dat eens even goed duidelijk hebt gemaakt.
wij hadden het "geluk" dat het niet mocht van de dokter. En zo kon ik het op mijn eigen tempo laten gebeuren. Was ook bang voor schoonfamilie die dag en nacht op de stoep zou staan maar had goede kraamverzorgster. En dat van borstvoeding, ja dat vond mijn schoonmoeder ook wel een beetje. Heeft het niet met zoveel woorden gezegd maar wel een aantal keer van ja maar kan best zijn dat de borstvoeding dan terug is gelopen.
Mijn vriend wilde haar er toen graag bij hebben... ivm zijn vroeg overleden vader... hij zei zelfs tegen me... als er maar 1 iemand bij mag zijn, heb ik graag dat zij erbij is ipv mij..... dus tja, omdat het voor hem zoveel betekende..... Ik denk dat hij daar ook van terug gekomen is.... maar gedane zaken kun je niet terugdraaien he?! alleen van leren...
mijn hemel sommige mensen sporen echt niet he! wat ik hier allemaal lees! sjemig! maaruh mensen die de 2e op komst hebben (net als ik) een topic verder hier onder 'kraamtijd' daar staat een topic over waar blijft mijn bezoek? na bij de 2e schijnt het dus af te zwakken dat er dus minder mensen komen....dus miss voor degene met een 2e zwangerschap hoeven we ons miss niet druk te maken (al lijkt mee geen bezoek ook niks)
sorry hoor voor als ik hard overkom maar wat een gelul zeg mijn man zijn vader is overleden toen mijn man 6 jaar oud was en dan zou nu dus daarom zijn moeder bij de bevalling moeten zijn........dacht t niet je tweede stukje is waar je kan het nooit meer terugdraaien dus moet je je er maar bij neerleggen
hahaha kan wel wat hebben hoor.... Tja dit was ZIJN mening.../ gevoel.. niet het mijne... Ik heb mijn vader niet verloren... (ook nooit echt gehad, maar dat is een ander verhaal)... dus ik kan op zo'n moment niet zeggen dat het onzin is... De bijzonderheden waarop ik zwanger raakte waren trouwens erg "bijzonder"... zo lang kende ik mijn vriend (en dus schoonmoeder) niet... Ik heb t dus niet zozeer voor mijn schoonmoeder gedaan... maar voor mijn vriend... Nu moet ik wel zeggen (nu ik haar WEL ken) ik weet dat mijn schoonmoeder erg zielig kan doen..... en echt het slachtoffer kan spelen.. wellicht.. heeft zij destijds aan zijn kop zitten zeuren.... (?).. hoe dan ook... ik zie dingen nu anders... Wil onderhand mn eigen leven leven... en dat geldt dus ook voor MIJN bevalling en mn kraamtijd!
jeutje... ik dacht dat mijn schoonouders erg waren, maar het kan dus nog veel erger als ik jullie verhalen lees.... ik vin dhet echt belachelijk dat mensen denken dat ze voor de papa en mama wel even kunnen bedenken en afdwingen hoe het volgens hun gaan moet. waar halen ze de bruatliteit vandaan!
mensen die mij zo te woord staan -wie dat dan ook is uit de familie/vriendenkring- die zet ik echt hoogstpersoonlijk de deur uit.... respectlozer dan dit kan toch haast niet! ongelooflijk zeg, wat een respectloze familie.... hoop voor je dat er nog wat meer respect gaat komen voor jullie wensen! vaak is het ook niet alleen in de kraamtijd, maar hebben ze ook later nog allerlei commentaar van hoe je wel of juist niet met je kind om moet gaan... hoogst irritant... BAH!
Blusvrouw: Wat een respectloos zooitje zeg. Goed dat je uit je vel gesprongen ben,laat het ze maar duidelijk worden. Jij en de baby zijn hier het belangrijkst en niet hun. Jeetje ik ben gewoon plaatsvervangend boos.. Ik zou serieus mensen die zulke opmerkingen maken mijn huis uitzetten of zoals jij deed weglopen en weggaan en eerst een een tijdje niets van me laten horen, dit is niet omgaan met mensen dit is je eigen egoistische ik doorduwen. Ennu voor de gebooerte/ ook tijdens de kraamtijd af en toe uit je vel springen is geen probleem hoor, als ze niet horen willen dan maar voelen, daar is de deur. doeii inderdaad kraamverzorgster in lichten en aan haar doorgeven hoevel mesne en ook rustig je mannetje en kraamverz. in zetten om mensen te vertellen wat je wel en niet wil. Sommige mensen begrijpen hints niet, dan moeten we iets duidelijker zijn. maar jullie zijn de ouders en doen wat jullie willen, deze zin heb ik zelf ook al een aantal keer laten vallen. we doen het zoals wij willen en niet zoals iemand anders vind. zijn ze het daar niet mee eens jammer dan. Maar meestal krijg ik terug ja logisch toch , jullie baby.