Nu al behoefte aan een fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door Edge, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mijn kleine is af en toe zo zat van de fles dat ik het vermoeden heb dat ze wellicht trek heeft in andere dingen dan alleen melk. Nou zou ik nooit zomaar beginnen met een fruithapje of wat ook zonder overleg met het CB. Maar ik merk dat ze bar weinig zin heeft in een fles. Met moeite drinkt ze alles op en dat bijna bij elke fles! Maar ja, ze is nog maar (bijna) 3 maanden. Ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt?

Oh ja, ze doet over elke fles bijna 45min tot een uur.....

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien zitten dr flessen te dicht op elkaar en moet je er 1 laten vallen? Hierdoor zal ze misschien per fles meer gaan drinken?
    Behoefte hebben aan een fruit hap daar geloof ik zelf niet zo in. Ze weet het bestaan er niet eens van... Daar zou ik pas mee beginnen op zn vroegst met 4 maanden en pas als blijkt dat ze niet meer genoeg heeft aan vulling van haar melkflessen of als er andere redenen voor zijn. Anders is 6 maanden ook prima om mee te beginnen!

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ja dat over de "behoefte" ben ik wel met je eens, maar zou anders niet weten hoe ik het anders moet noemen haha.

Haar schema is als volgt: 6:00 uur / 10:00 uur / 14:00 uur / 18:00 en 22:00 een fles. Ik vind er zelf op zich wel genoeg tussen zitten, als ik namelijk langer wacht met voeden dan begint ze wel te "huilen om eten". Maar inderdaad, wat jij zegt om de fles dan op te hogen en een iets ander schema aan te houden. Valt te proberen natuurlijk! Bedankt.

4. Meara

Meara Niet meer actief

Misschien een grote speen zodat ze wat sneller drinkt.

5. tulip

tulip Niet meer actief

idd misschien even wat meer tijd tussen de flessen. Of een grotere speen, misschien heeft ze niet veel zuigkracht en moet ze naar haar gevoel te veel moeite doen en stopt ze dan met drinken.

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.031
    453
    83
    Vrouw
    Welke flessen gebruik je? Misschien moet je een speen proberen met een groter gat. Dat was hier toen ook aan de hand. Op een gegeven moment kunnen ze niet meer zo hard zuigen. Ik ben het verder eens met Druif. Ze weet nog niet eens wat fruit is dus daar Al ze echt nog geen behoefte aan hebben. Ik ben wel begonnen met vier maanden maar toen kreeg ze slijmerige poep. Vervolgens weer gestopt, merkte ze niks van, en met 5,5 maand weer begonnen. Overigens heb je in het begin met fruithapje nog steeds flessen. Voordat dat een fles kan vervangen ben je wel weer wat verder.

7. tulip

tulip Niet meer actief

poema, zelfde gedacht.:D

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik snap dat het fruithapje niet alle flessen vervangt, begrijp me niet verkeerd.

Ik heb de S-fles van Difrax en zal zometeen de voeding geven met de grotere speen, kijken hoe dat gaat. Daar heb ik inderdaad al wel over nagedacht. Ik ben benieuwd!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.020
    1.844
    113
    Provincie Groningen
    Veel baby's hebben ff een periode dat ze wat minder goed drinken, gaat meestal vanzelf wel weer over.
    Ik zou in iedergeval nog niet met groente of fruit beginnen.

10. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik dacht als eerste toen ik jouw verhaal las, dat je misschien een grotere speen kunt proberen. Heb het ook met Jasmine meegemaakt, dat ze ineens minder/niet meer wilde drinken. Ze ded ook erg lang over de flessen. Ging stukken beter toen ik een andere speen ging gebruiken.

Denk zelf ook dat ze nu nog geen behoefte heeft aan fruit of iets dergelijks.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    En?? Hoe is het gegaan met de grotere speen?

12. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Hey meiden! Bedankt hoor voor de tips! Ik heb een grotere maat speen gebruikt en dat ging inderdaad stukken beter. Ik merk nu echt dat ze ook weer trek heeft om te eten, ze valt niet steeds vlak voor de voeding in slaap (dat is al enorm prettig).

13. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    met die fles deed Kirsten er ook zo lang over. wij zijn toen weer terug gegaan naar Avent.

14. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    mijn dochtertje keek met 3 maanden al het eten van ons bord af met overleg van het cb zijn we met 3,5 mnd begonnen met fruithapjes

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wist je dochtertje dan dat wat jij aan het doen was ETEN was?

Alle kinderen willen rond die leeftijd nadoen wat papa en mama doen, maar ze hebben totaal geen besef van het begrip 'eten'. Eten komt voor het begrip van een baby van die leeftijd uit een borst of fles.
    Wat papa en mama met een bord doen is niets meer of minder dan grappige bewegingen. Als ze jullie regelmatig had zien roken had ze de sigaret uit je vingers gekeken...

16. adi

adi Niet meer actief

Inderdaad :)

Mijn zoontje wordt al maanden helemaal wild als ie iemand een flesje bier ziet drinken (hij doet echt zijn best om die fles zijn handen te krijgen 8)). Maar hij moet toch echt nog 16 jaar wachten :)

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kinderen apen na wat papa en mama doen en ten tweede stoppen ze alles in hun mond; zo verkennen ze de wereld, dat wil niet zeggen dat ze honger hebben. Bij 3 maanden zeker niet! Dat is echt veel te vroeg qua darmrijping en motoriek is een kind pas vanaf ongeveer 6 maanden toe aan bijvoeding.

18. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hier hebben wij hetzelfde meegemaakt met onze zoon hij drinkt goed, maar hij kauwt op de speen hij vindt de fles verschrikkelijk, heb ik zelf ook gehad als baby ( ik at al met 5 weken van een lepeltje 2 voedingen per dag en met 5 maanden met de pot mee )

Onze zoon zijn wij op advies van de huisarts ( voormalig kinderarts) en de kinderarts een week of 3 geleden begonnen met bijvoeding eerst met enkele hapjes en inmiddels eet hij gewwon lekker elke dag een zelfgemaaktfruithapje op het moment dat ik het aan het maken ben zit hij te gillen en " dansen " van plezier

Ik hoop dat hij nu voorlopig even voldoende heeft aan fruit erbij, wil nog even wachten met groente erbij zodat zijn lichaampje er goed aan klan wennen wel drinkt hij de fles nu iets beter leeg

19. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    ik heb twee dochters...
    beiden aten op drie maand al de groentehap en vanaf maand vier, de fruithap...
    ik heb dan ook nooit of nooit last met ze gehad zoals krampjes, diarree of dergelijke...
    ze zijn er voor zover ik weet alleen maar goed mee geweest... het zijn nu twee stevige meisjes die zowat alles lusten...

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn dat jullie een oplossing gevonden hebben!

Deel Deze Pagina