Utrogestan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Perdiz, 29 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Hoi dames,

Ik wil volgende ronde starten met utrogestan om het vele bruinvelies en roodverlies te stoppen dat ik altijd ver voor m'n nod heb.
    Nou heb ik begrepen dat je dit online kan kopen.
    Heeft iemand dit al eens gedaan? Waar heb je het gekocht?
    En.... Hoe en op welke cd begin je en hoe bouw je precies af?
    Thanks alvast

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Nooit op eigen houtje medicatie gebruiken Is mijn advies.
    Ik heb ook alt5vroeg bruinverlies gehad (5dpo tm ongi) maar kreeg van de gynaecoloog pas na aantonen dat ik een progesteron tekort Had utrogestan...
    Later in de mmm was het een wezenlijk onderdeel van de icsi en de cryo terugplaatsingen.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Waarom zou je dat willen?

Bruinverlies is sowieso geen kwalijk iets.

Maar als jij denkt dat je een te laag progesteron hebt dan zou ik bij je huisarts vragen of ze dit voor je willen prikken. Als je dan een tekort blijkt te hebben dan zal de arts besluiten om je iets te geven.

Ik vind het persoonlijk nooit een slim plan om op eigen initiatief medicijnen te gaan gebruiken. Het is niet voor niets eens voorgeschreven medicijn. Wat vrouwen gebruiken met vruchtbaarheidsproblemen. Waarbij is aangetoond dat ze het nodig zijn of omdat ze medicijnen gebruiken waardoor ze andere medicijnen nodig zijn.

Mijn advies : ga naar de dokter.

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik ga de volgende ronde beginnen met utrogestan.
    Ik moet dan beginnen op 2 dagen na de pregnyl, dus 1 dag na de eisprong ongeveer. En pas stoppen als ik 14 dagen later geen positieve test heb/zeker weet niet zwanger te zijn.

Ik had vanaf 4 dpo al roodverlies en vaak al op 8 dpo echt ongesteld.

Hoe het met afbouwen zit weet ik nog niet. Ik zou eens met je gyn. of huisarts overleggen, misschien kan je dan ook bloedprikken een week na je eisprong om te kijken of je progesteron goed is of niet.

5. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Het wordt vaker voorgeschreven aan vrouwen met die bruinvelies. Ook als hun progesteron goed is. Mijn progesteron is ook hoog maar toch houd het het Bruinvelies niet tegen. Het is ook echt veel hoor niet alleen met vegen. In het temperatuur kaartjes gedeelte werd me het gebruik van utrogestan toch geadviseerd omdat het bij hen wel hielp ook al was hun progesteron goed en werden ook gelijk zwanger. Vandaar dat ik er toch over denk het te gaan gebruiken

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Zelf kopen via internet is niet te betalen..
    Is je progresteron waarde al gecontroleerd?

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    #7 RoGiJuLi, 29 aug 2016
    Laatst bewerkt: 29 aug 2016
    Gewoon doen!! Het is een lichaams eigen hormoon, dus waarom zou je die niet zelf mogen aanvullen/versterken??
    Dan zou je ook geen vitaminepillen moeten slikken of tarwekiemolie etc... b*sh*t dus :)
    Baat het niet, dan schaadt het niet gaat op voor de utro bollen.
    Het teveel aan vitamines nemen is gevaarlijker dan teveel utro gebruiken ;)

Mijn progesteron is mooi hoog. Toch niet zwanger geraakt (ook niet via ivf).
    Dus in mijn pauze maand op eigen houtje utro bollen gebruikt.... en gewoon zwanger geraakt!
    En in mijn "zp-groepje" zijn hierna nog 2 meiden die op deze manier zwanger zijn geraakt!!
    Toeval?? Zou kunnen, maar ik geloof daar niet zo in.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Niet als je weet waar je moet zoeken ;)

9. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Ik zou hier toch mee oppassen hoor. Heb dit moeten nemen om zwanger te worden en heeft hele grote inpakt op me lichaam omdat je dan een overdosis progesteron in je lichaam hebt. Ik zou er nog eens goed over nadenken!

10. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Ik zou ook zeggen doen, baadt het niet dan schaadt het niet!

Voor de utrokenners: behoor je utro in de koelkast te bewaren of gewoon op een droge plek in en kast?

11. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Gewoon droog in de kast

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Idd baat t niet schaad t niet. Zou wel proberen dit vergoed te krijgen..

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Droge plek.
    Niet de koelkast. Dan krijg je zo'n koude doos na het inbrengen ;)

14. Perdiz

Perdiz Bekend lid

19 okt 2015
    963
    6
    18
    Waar kocht jij het dan?

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Perdiz mocht je het willen proberen... ik heb nog. Pb me maar.

16. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik weet niet hoor... maar pregnyl of een stimulerend hormoon zoals bij iui ivf en icsi worden gebruikt zijn ook lichaamseigen hormonen...
    Niet echt bepaald veilig om daar bijvoorbeeld mee te gaan expirimenteren.
    Zo ookmet utro.... weet jij precies wat voor gevolgen het heeft? Het Is niet voor niets een medicijn op recept.

17. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Ik vind het wel fervent dat hier vrouwen reageren dat je het gewoon moet doen zonder dat zijzelf daar enige ervaring mee hebben?!
    Ik zou er echt nog eens tegoei over nadenken en mss toch wel eens de bijsluiter opzoeken en lezen? Je zegt dit te willen gebruiken om het bloedverlies/bruinverlies voor je ongi tegen te gaan. Bijwerking nr1 van utro: bloedverlies! 1 op 10 dames hebben hier last van ik ook gehad, dus je oplossing voor je probleem snap ik niet. Utro is vooral bedoeld om je LF langer te maken, dus let er op dat je cyclussen nu gemakkelijk 10 dagen langer kunnen worden.
    Hou dit aub in je achterhoofd, dokters zetten dit niet voor niets op voorschrift hoor!
    Als je er toch mee doorgaat wens ik je veel succes, hopelijk snel resultaat en heb je niet te veel last van de bijwerkingen want het heeft mijn lichaam en dagelijkse taken voor een half jaar echt kapot gemaakt! Ik ging na deze ronde ook stoppen omdat het zoveel impact heeft op alles, gelukkig was ik de laatste ronde zwanger. Succes!

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Ik heb van geen van deze bijwerkingen last gehad hoor. Zolang je ze vaginaal gebruikt worden ze lokaal opgenomen en komen nauwelijks in de bloedbaan. Utro houd je baarmoeder rustig en voorkomt afstoting. Bloedverlies is een bijwerking die ik maar zelden gehoord heb. Het wordt idd gebruikt om oa je LF te verlengen en is dat niet precies waar t's naar opzoek is?

19. BertxBirgit

BertxBirgit Fanatiek lid

17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Mol (België)
    Voor zover ik kan lezen gaat het bij haar over bloed & bruinverlies. Ik heb net de bijsluiter nog eens opengehaald en bij mij staat toch echt wel 1 op 10 bloedverlies. Ik neem ze idd wel oraal. Is blijkbaar meer normaal dan vaginaal in belgie.
    Ze moet natuurlijk doen wat ze zelf het beste vindt maar wil haar gewoon ff zeggen dat ze er toch eens tegoei over moet nadenken.

20. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Mag ik vragen op welke manier het je lichaam en dagelijkse bezigheden heeft kapot gemaakt? Ik start normaal vrijdag met utro voor de ivf/icsi en ben nu wel benieuwd. Ook van België trouwens en proficiat met je zwangerschap!

On topic: Hier was het op voorschrift, dus ik denk ook niet dat ik het zelf zou gebruiken buiten het medeweten van een arts.

Deel Deze Pagina