hoe voelt de eisprong/innesteling? En wanneer is t precies?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mummy, 3 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraagje over een onderwerp dat vast al eens eerder besproken is, maar ik kon het niet terug vinden.

Ik weet niet precies wanneer mijn eisprong is, maar ik vroeg me af of iemand weet hoelang na de eisprong de innesteling plaatsvindt. Weet iemand ook hoe een eisprong voelt (ik heb regelmatig gelezen dat meiden het kunnen voelen).
    Is het mogelijk om een innesteling te voelen? Zo ja, hoe voelt dat?

Als iemand weet waar ik dit onderwerp terug kan vinden is het ook prima.

Dank je wel,
    Mummy

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Sommige meiden voelen hun eisprong en andere niet. Ik voelde mijn eisprong alleen als het eitje uit mijn linker eierstok kwam. Het voelde als een soort stekende kramp. Maar sommigen voelen ook helemaal niks.

De innesteling vindt 5-10 dagen na de eisprong plaats. De meeste meiden voelen dit niet, maar je kunt er ook heel veel last van hebben. Ik heb zelf een keer een hele nacht met enorme kramp wakker gelegen en volgens mijn huisarts is dit een innesteling geweest. Ik had echt veel pijn en volgens de huisarts komt dit niet vaak voor, maar het komt voor. Helaas ben ik na een aantal dagen overtijd toch nog ongesteld geworden toen, dus volgens mij is er iets mis gegaan.

Bij mijn zwangerschap heb ik niks gevoeld van de innesteling.

3. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    normaal gesproken voel ik me eisprong wel meestal ook van de linkerkant en zijn steken wat ik voel.. en vaak last van me rug en van me bosten.. maar deze maand eigenlijk niks gevoeld..

4. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi Mummy,

ik heb mijn eisprong ook nooit gevoeld denk ik, lette altijd op mijn afscheiding als teken van vruchtbaarheid. Toevallig deze maand getempt en eitje zou dus op dag 11 zijn geweest :confused: . Heb niks gemerkt van eitje had alleen meer zin om te klussen :oops:

Trouwens nooit geweten dat je beurtelings rechts en links een eisprong krijgt :oops: ahum...ik leer er nog bij op mijn leeftijd.
    Ik ben er niet zo bezig mee geweest :rolleyes:

Innesteling heb ik wel beide keren gevoeld, de eerste keer was meer gefladder als de tweede keer, maar dit is weer achteraf bezien met een positieve test in de hand ;)

Alleen het gekke is dat ik een paar dagen geleden midden in de nacht wakker werd en naar mijn buik voelde en gelijk zei dit is de innestelling :confused:
    Pffff dit wordt een nachtmerrie of een droom die uitkomt????

we wachten weer af :(

liefs

5. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Hoi Diana,
    Ik hoop voor je dat dat het was! Laat je het dan wel weten?!

Ik stel deze vraag ook een beetje om dezelfde reden. Ik weet niet goed wanneer ik ongeveer een eisprong heb, aangezien ik anders ongsteld was afgelopen keer (na de curretage). Vandaag zat ik in de auto en voelde heel laag, achter/vlak boven het schaambeen een gek gevoel (soort borrelen). Ik zei direct tegen mijn man: als dat nu al mogelijk is, dan kan het best zijn dat ik de innesteling voel. Maar goed, waarschijnlijk is het meer hoop dan feit. Ik denk dat ik nu juist rondom de eisprong zit, dus dan is het nog niet mogelijk. Pfff, ik maak mezelf gewoon een beetje gek met dergelijke gedachtes. Ben er misschien teveel mee bezig, maar juist door de miskraam willen we nu zo graag!

Even off-topic, maar we hebben net de spulletjes uitgezocht en opgeruimd van de baby (kleine kleertjes die ik al had gekocht en de positieve test enzo). Mijn man had het even moeilijk toen hij het flesje: 'papa's kanjer' weer zag. En ik had de hele tijd een brok in mijn keel. Ik hoop dat ik het snel weer tevoorschijn mag toveren van zolder.

6. Niet meer actief

hai hai allemaal

ikvoel mn eisprong wel je kunt het merken aan je temp als je die tenminste opneemt na de eisprong is ie hoger als normaal maar meestal kun je het merken aan je afscheiding van te voren heb je veel glibberig afscheiding en daarna iets minder en stroever dan ervoor maar hoeft niet altijd

wij gaan op naar de volgende ronde want ben 01 sept ongi geworden jammer maar helaas

liefs kaley

7. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    :cry: moeilijke momenten he mummy, behoorlijk diep zit die pijn dan. Hebben we hier ook gehad toen ik bij het boompje in de tuin nog mooie roosjes hadden geplant, pfff zo definitief niets meer.....

PS vandaag negatief getest :rolleyes: Kan er ook nog bij, had ze in huis liggen en kon me niet bedwingen, eigenlijk veel te vroeg, bij vorige twee veel later getest :oops: , maar nog steeds geen :evil: :evil:

liefs

8. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ja Diana, dan merk je dat het je toch allemaal nog veel doet, ook al gaat het gewone leventje door. Balen hè, zo'n negatieve test? Maar in jouw geval kan het nog van alles betekenen, als ik je banner zie... ik duim voor je! (en ook een beetje voor mezelf al is het veel te vroeg!)

9. Narnia

Narnia Actief lid

7 aug 2006
    116
    0
    0
    Ik voel mijn eisprong altijd aan mijn zeer branderige gevoelige tepels. En mijn innesteling geen idee volgens mij voel ik die niet, nooit opgelet..

Ook heb ik altijd draderige afscheiding voor mijn ei daar herken ik het ook aan hihi

Deel Deze Pagina