Klassieke zwangerschapsgym of zwangerschapsyoga?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ster27, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zit heel erg te twijfelen tussen de zwangerschapsgym en de yoga. De gym begint al eerder en heeft meer lessen (14 voor en 7 na de bevalling) en de yoga alleen maar 10 voor de bevalling en geen na de bevalling, maar de tekst die bij de yoga staat spreekt me meer aan, meer praktisch en minder theorie lijkt me.

Wat zijn jullie ervaringen met beide?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb yoga gedaan en vond het heel prettig. ten eerste was het heel fijn om iedere week een relax uurtje te hebben met mijn baby. ik kwam altijd heel ontspannen van de yoga vandaan en sliep dan heerlijk.
    ten tweede was ik er tijdens de bevalling ook heel relax door. de vlos vond me heel rustig.

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Yoga! Heerlijk. Deed al aan yoga voor de zwangerschap, dus was een logische keuze. Al dat theoretische gewauwel wilde ik niet en bij Yoga delen we ook een hoop met elkaar en is er ruimte voor ervaringen, maar het is zo ontspannen en écht een moment voor jou en je baby.

4. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Ik begin a.s. donderdag met zwangerschapsyoga, gewoon omdat yoga beter bij me past dan zwangerschapsgym.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb de gym gedaan. Was ook redelijk praktisch. Het duurde een uur, daarin misschien 10 minuten uitleg, en voor de rest oefeningen. Misschien omdat het door een fysiotherapeute begeleid werd? In het begin deden we meer ontspanningsoefeningen, houdingsoefeningen. Bij de laatste lessen meer oefenen met puffen en baarhoudingen uitproberen..

We hadden 10 lessen voor, en 1 terugkom-baby-kijk-les na de tijd. Daar heeft ieder zijn verhaal gedaan en maakte de fysio nog wat reclame voor haar baby massage ;)

Ik vond dat prima zo, ook echt dat uurtje alleen aandacht voor de kleine, maar wel wat achtergrond over het hoe en wat.
    Bij de volgende ga ik wel yoga doen, want bij deze bevalling kreeg ik problemen met de ademhaling. Hopelijk kan ik dat met yoga beter onder de knie krijgen.

6. Sandra G

Sandra G Actief lid

20 sep 2009
    152
    0
    0
    Ik heb ook yoga gedaan, geen gym dus kan het niet vergelijken.
    De yoga is echt prima bevallen, heeeel relaxed en ik denk dat ik er zeker wat aan ga hebben (maar dat moet nog blijken... ;) )
    Na de bevalling is er nog een terugkom afspraak met de babietjes! En het was ook erg gezellig, veel gekletst met de andere meiden, was echt een hoogtepunt van elke week!!

Deel Deze Pagina