Consultatiebureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esmeralda84, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esmeralda84

30 mrt 2009
    60
    0
    0
    Morgen komt er iemand van het consultatiebureau hier thuis langs.
    Wat kan ik verwachten morgen? Ze komen natuurlijk voor de kleine maar gaan ze ook je huis na of niet? Want daar zit ik nou niet op te wachten.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nee hoor, hier niet in elk geval.
    Ik neem aan dat je het intakegesprek bedoelt, als je baby een week of 2 oud is. Hier kwam de wijkverpleegkundige langs. Ze vroeg hoe het ging, hoe de bevalling was geweest, of alles goed ging met baby en mij, hoe de borstvoeding verliep, of ik nog vragen ergens over had. Of we ons kindje wilden laten inenten, of er problemen in de familie waren die invloed op de baby konden hebben. We kregen een stapel folders, het groeiboekje van het cb, en een vragenlijst. Die vragenlijst was onderdeel van een proef hier in de regio, waarmee het cb probeert te bepalen wie mogelijk behoefte heeft aan extra ondersteuning. Best heftige vragen, maar in ons geval waren alle antwoorden 'nee', wij zijn niet zo'n probleemgezin, haha.

Ook maakte ze gelijk een afspraak voor de eerste keer op het CB en ze woog de baby nog even op mijn verzoek. Ze hoefde de babykamer niet te zien en de rest van het huis ook niet. Het stelt dus niet zo heel veel voor, gewoon een intakegesprek.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Hier ging het hetzelfde als bij Luppy. Ze keek de kleine even na en vroeg het verder met mij ging, de kraamverpleegkundige had gevraagd even te komen kijken omdat ik nog steeds erg slap was. Ze gaan echt je huis niet controleren hoor, dat recht hebben ze ook helemaal niet, het is jullie kindje.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die 2 weken intake was best gezellig. Ze vroeg of er nog problemen waren, en gaf wat tips voor die problemen (gulzig drinken). We kregen ook een zooi boekjes/folders. En natuurlijk info over wat ze bij het CB doen, en hoe dat allemaal in zijn werk gaat. En ze wou wat dingen weten over de voorgeschiedenis van de ouders en de gezinssituatie.
    Bijvoorbeeld dingen als allergien, stabiele huishouding, etc.

De dame heeft verder niet in huis rondgekeken, en de kleine ook niet echt nagekeken. Wel even snel gezien, maar geen lichamelijk onderzoek ofzo. De kleine ging heel hard brullen om voeding, dus ze heeft nog wel even in het boekje gezet dat hij temperamentvol was :)

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier is ze toen ook geweest.
    Ze heeft toen ook verteld hoe en wat en is me huis niet rond geweest.
    Ze vroeg of ze Amy even mocht nakijken, ze is toen wel boven geweest in haar kamer.
    Maar ik vond dat fijner voor Amy boven op het aankleedkussen ipv beneden op de bank.
    Daarna is ze weer weg gegaan, dus niks inspectie hoor.

6. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier precies hetzelfde, behalve de vragenlijst!

7. esmeralda84

30 mrt 2009
    60
    0
    0
    Gewoon een intake dus, mijn kleintje is nu 4 weken.
    Ze komt nu voor het eerst thuis. hoef ik me eigen niet druk te maken haha.

Deel Deze Pagina