Hi, Vandaag controle bij de verloskundige gehad, alles was goed, alleen heb ik wel een hoge bloeddruk verleden. Sinds ik met de pil ben gestopt is mijn bloeddruk gaan dalen en nu heel netjes (voor mij dan), rond de 140/80. Ik was van plan om tot 4 weken voor de uitgerekende datum door te gaan werken, maar nu gaf de verloskundige het advies om 6 weken van tevoren te stoppen, omdat mijn bloeddruk opeens zou kunnen gaan stijgen. En dan schijnt het moeilijker te zijn om 'm weer omlaag te krijgen, dus kan je het beter voor zijn. Iemand anders die hetzelfde advies heeft gekregen? Ik had echt zoiets van, ik werk nog lekker door en nu ziet het er dus naar uit dat ik over 2 weken al met verlof ga . Ben er nog steeds een beetje beduusd van, is ook zo kort van tevoren. Ben wel van plan haar advies op te volgen, wil absoluut geen risico lopen dat de baby voor de 37 weken geboren gaat worden. En thuis zal ik me ook wel vermaken (maar is wel even omschakelen opeens). groetjes, Snoopy
Bij mijn eerste was ik aanvankelijk ook heel fanatiek van plan om door te werken tot 36 weken..... Totdat ik rond de 28, 29 weken een hoge bloeddruk begon te krijgen. Ik voelde me echt niet top meer, kreeg dikke enkels formaat olifant en moest daar dus medicijnen voor slikken, die niet echt goed hielpen, bloeddruk bleef hoog en werd alleen maar hoger. Toen heb ik dus moeten besluiten om met 34 weken te stoppen met werken. En wat gebeurde er? Ik beviel met 34 weken en 2 dagen.... Achteraf wou ik dat ik nog eerder was gestopt. Dan had ik misschien wat langer zwanger doorgelopen en in ieder geval voor de bevalling wat meer rust gehad! Nu gaat mijn verlof dus met 34 weken in, en plak ik er nog wat vakantiedagen voor zelfs. Het lijkt me zo fijn om nog even in alle rust van het zwanger zijn te kunnen genieten! Hopelijk is dat me deze keer wel gegund. In ieder geval zou ik jou willen zeggen: luister naar je lichaam en naar de VK! Want ik denk dat ze zoiets niet voor niets zegt... Succes!
Ik heb hetzelfde advies gekregen. Niet ivm mijn bloeddruk maar ivm mijn vermoeidheid. Ik ga dus ook 6 weken van te voren met verlof. Ze zal het iig niet voor niets adviseren toch?
Jeetje, dat is ook heftig! Hopelijk kan je nu wel een paar weekjes verlof hebben voordat de kleine zich aandient! Het 'probleem' bij mij is, ik voel me goed, ook echt goed genoeg om voorlopig nog te werken, alleen wat last van mijn bekken en rug, maar dat gaat met regelmatig een stukje lopen heel goed. Mijn bloeddruk is dus nog heel netjes, nog niet omhoog gegaan in de zwangerschap. Heb sinds een jaartje nu ongeveer een stabiele bloeddruk. Maar ben wel erg bang dat mijn bloeddruk toch gaat stijgen, al hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Ik wil het zeker voor zijn en ga ook zeker het advies van de verloskundige opvolgen. Wil niet hetzelfde meemaken als jij . Maar is wel even omschakelen, het komt zo dichtbij nu allemaal!
Daar twijfel ik ook echt niet aan, maar ik had nooit verwacht 6 weken van tevoren met verlof te gaan, omdat alles zo goed gaat. Maar ik kan het voor de zekerheid maar beter voor zijn. Zal wel raar zijn om van fulltime opeens zo lang thuis te zijn (zonder baby dan bedoel ik, want die moet nog even blijven zitten). Het zou zo maar kunnen dat ik straks 8 weken zonder baby thuis zit. Ik ben er gewoon nogal door overdonderd . En ik was wel benieuwd waarom anderen hetzelfde advies hadden gekregen. Want als het niet meer gaat, dan kan je beter eerder met verlof gaan, maar zo zit dat bij mij dus niet.
Mijn vk wilde ook dat ik 6 wkn van te voren ging. Niet zo zeer omdat er iets 'mankeerde',maar je hebt iets meer rust van te voren. Stel dat je 4 wkn van te voren gaat en je bevalt in week 37,dan heb je maar 1 week gehad. Ik ben iig blij dat ik al lekker vrij ben (had het ook niet meer volgehouden)
Ik zou gewoon luisteren naar je VK en net zoals Kimos zegt, als het geboren wordt in week 37, heb je maar 1 week "rust" gehad. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik goed uitgerust ben als die kleine zich aandient, loop inmiddels al 7 weken thuis... op advies van de verloskundige!
Gewoon dan lekker 6 weken vantevoren al je rust gaan nemen,hoor! Ik had zelf gepland om 4wkn vantevoren te stoppen en daarvoor 2wkn vakantie op te nemen,zodat ik 12wkn na mijn bevalling zou hebben.Wij hadden gepland dat we dan ook nog 1 weekje weg zouden gaan.Toen kreeg is dus 7wkn vantevoren lichte krampen en kwam ik in de ziektewet en zelfs in het ziekenhuis.Was nog zo druk met werk en dat heeft me toch de das om gedaan.Dus eigenlijk is 6wkn niet eens zo gek vantevoren.Ook al heb je niet eens zwaar werk,op het laatst in je zwangerschap kan het allemaal toch net ietsje zwaarder zijn om dan ook te werken!Succes!
Hallo, Ik had me ook voorgenomen om 4 weken van te voren met verlof te gaan. Helaas liep dat even anders. Bij mij kwamen ze er pas 'laat' achter dat de bloeddruk te hoog was. Gevolg: een baby met een groeiachterstand en een bloeddruk die niet meer omlaag te krijgen was. Ons zoontje is uiteindelijk met 32,4 weken geboren. Dus luister naar je verloskundige! Ik heb me ook tot aan het einde heel erg goed gevoeld, had echt niet het idee dat er ook maar iets aan de hand was. Met rust kun je heel veel doen, dus geniet lekker van de 6 weken verlof! Minke
Goedemorgen! Kimos, ik lees wel vaker dat verloskundigen 4 weken van tevoren sowieso erg weinig vinden, de meesten lopen dan toch op hun tandvlees. Ik heb dat nu nog niet, maar weet natuurlijk niet hoe dat over 2 weken is en ik heb nu ook wel eens dat ik het even teveel vind, maar dan neem ik lekker een dag of halve dag vrij. Samama, zo lang al thuis! Ik ben niet echt een workaholic, maar zo lang thuis lijkt me echt niet leuk... ik heb in 2005 overspannen thuis gezeten, maar was het na een maand al helemaal zat! Gelukkig was het toen genoeg om weer opgeknapt te zijn. Jee, op zich denk ik ook dat die 6 weken van tevoren echt ook wel lekker is, zeker als je te vroeg bevalt, ik wil best met 37-38 weken bevallen als de baby er aan toe is tenminste. Zeker nu ik 6 weken van tevoren stop, want dat ga ik dus zeker wel doen. Ik moet wel echt gaan proberen dan goed te gaan rusten, want ik ken mezelf Opeens zoveel tijd om nog wat dingen te gaan doen in huis waar ik nooit aan toe kom. Maar een paar uurtjes per dag wat doen en voor de rest lekker slapen, lezen en luieren, komt helemaal goed! Mijn directe collega heb ik het gister verteld, komt voor haar opeens ook wel dichtbij. Mijn baas is nog met vakantie, die vertel ik het volgende week. Moet nog wat regelen voor ouderschapsverlof en ik moet mijn nieuwe contract nog krijgen, waar ze nu dus ook haast achter moeten zetten, want ik wil het wel graag hebben voor ik met verlof ga. Maar ik ga op mijn verjaardag (30 november) ook nog even naar mijn werk, taart brengen en cadeautje halen Liefs, Snoopy
Ik kan me het ook wel voorstellen hoor. Ik moest zelf minder op een dag gaan werken en wilde er absoluut niet aan. Toen ik eenmaal had toegegeven was het makkelijker te accepteren. Probeer het toch leuk voor jezelf te maken straks. Je zal vast nog wel vaak terug denken aan je verlof als je kleine er is..(aan de rust dan he )
Hier ben ik dus ook altijd bang voor , alles wel goed met je zoontje? (zit ook mijn werk en kan geen banners zien...) Daarom ga ik ook het advies van de verloskundige opvolgen, het klopt dus echt dat je bloeddruk moeilijk naar beneden te krijgen is als het te hoog is... Ik heb om de 3 weken controle, ik ben ook wel eens bang dat ik bijvoorbeeld een paar dagen na de laatste controle een te hoge bloeddruk krijg en dat ze daar dan 3 weken later achter komen... dus ik ga vanaf volgende week ook wel lekker weer naar de huisarts voor extra controle, dit soort verhalen maken me toch wel bang. Maar het is wel goed om alert te zijn, liever te vaak naar de verloskundige/huisarts in dat geval. Verder neem ik ook goed mijn rust nu, ik doe rustig aan op mijn werk, doe doordeweeks haast niets in huis en ik het weekend wat meer, maar neem dan ook genoeg rust. Dus die 2 weken zit ik nog wel uit
Ja ik ga er ook zeker van genieten! Is alleen even omschakelen, wat jij ook al aangeeft. Een paar uur per dag minder werken lijkt me eigenlijk nu ook wel lekker maar echt nodig heb ik het niet. Ik vind het wel lastig om met 'last' van nesteldrang (heb ik sinds 2 weken) rustig aan te doen, maar komt best goed
Oh Snoopy, mijn berichtje was absoluut niet bedoeld om je bang te maken hoor! Alleen om je alert te maken! Met mijn zoontje gaat alles super goed! In het begin was het hele spannend, maar hij ontwikkelt zich als een gezonde vent ! Nu ben ik opnieuw zwanger (en helaas weer een te hoge bloeddruk...). Maar ik weet zeker dat ik deze zwangerschap ook veel alerter zal zijn. Tijdens mijn eerste zwangerschap dacht ik dat veel dingen bij de zwangerschap hoorden, terwijl het dus aan mijn bloeddruk lag. Nu zal ik de dingen veel serieuzer nemen, en wat vaker 'klagen' (wat ik bij mijn 1e zw.schap dus echt niet wou). Heel veel succes! En je niet te druk maken hoor! Groetjes Minke
Fijn dat het goed gaat met je zoontje! Hopelijk gaat het met deze baby ook goed! Je hebt me ook niet bang gemaakt hoor, wel alert(er) Ben dus wel van plan vaker mijn bloeddruk te laten meten nu, aangezien het dus ineens omhoog kan gaan en dan is controle om de 2,5 week wel weinig denk ik. De doktersassistente vindt het ook altijd gezellig als ik langskom, dus geen probleem Welke kwaaltjes had je eigenlijk waarbij je er pas later achterkwam dat het door een hoge bloeddruk kwam? Dikke handen en voeten ofzo? Ik heb daar in ieder geval geen last van gelukkig, maar ik weet niet of je met hoge bloeddruk nog andere kwaaltjes kan hebben? Voordat ik zwanger was heb ik ook hoge bloeddruk gehad (rond de 155/95), maar nergens last van, dus geen kwaaltjes zegt in mijn geval ook niet alles (helaas dan eigenlijk). Liefs, Snoopy
Ja, onder andere het vocht vasthouden. Maar jah, het was zomer, rond de 30 graden, dus dat hoort erbij toch? Dacht ik tenminste.... Dat het echt niet normaal was om 3 schoenmaten te groeien, wist ik niet... Daarnaast had ik vaak last van sterretjes (lichtflitsen) zien. Toen ik nog aan de pil was, had ik last van migraine en had ik daar ook last van. Was altijd het begin van een migraine aanval. Ik was dus allang blij dat ik geen hoofdpijn kreeg, maar dat het bij de sterretjes bleef. Verder had ik vaak een heel trekkend gevoel in mijn buik. Ik dacht dat dat dus kwam doordat je buik groeit, dus alles rekt uit. Ja en verder voelde ik me gewoon niet helemaal lekker. Moe, niet lekker in mijn vel enzo. Hoop dat je er wat aan hebt. Minke
ik snap goed dat het opeens wel snel gaat. Ik moet nu opeens halve dagen werken dat vind ik al raar! Dit moet vanwege een hogere bloeddruk, ik stop ook 6 weken van tevoren, ik ben gymdocent en ik zie mezelf niet met zo'n dikke buik in de gymzaal staan, even een salto voordoen ha ha. Ik hoop dat je gewoon 40 weken volmaakt!
geloof me, je vindt het straks wel fijn! Ik wilde ook doorwerken maar moest eerder stoppen. ook 6 weken van te voren. Je hebt het dan echt nodig hoor, je bent nu 32 weken las ik. het wordt straks met de week/ dag zwaarder. Het gaat echt snel straks.
Minke, dank je voor je uitleg. Het enige waar ik 'last' van heb is vermoeidheid, maar het is wel fijn om te weten waar ik moet letten. Het voordeel is echt dat het nu zo koud is, vocht vasthouden heb je dan minder snel last van en dat wijt je dan ook niet aan het warme weer. Sporty, met jouw beroep vind ik het ook wat 'logischer' dat je eerder stopt, het kan toch best zwaar zijn. Ik kan eigenlijk doen wat ik wil en zit vooral, maar er moet natuurlijk ook gewerkt worden. Enne, 40 volmaken weken zou mooi zijn, maar 38 ook wel hoor Ach, als het maar ter wereld komt als de baby er klaar voor is en het dan goed maakt, dat vind ik het allerbelangrijkste, dan wil ik de 42 weken desnoods ook wel vol maken Peetje, het klopt helemaal wat je zegt. Nu ik weet dat ik nog maar 8 (!) dagen hoef te werken, vind ik de tijd juist langzaam gaan en ik kijk er echt naar uit! Lekker 's middags slapen bijvoorbeeld als ik 's nachts slecht heb geslapen, lijkt me echt heerlijk! Ik moest gewoon heel erg omschakelen en nu dat is gebeurd, kan ik haast niet meer wachten! Liefs, Snoopy
Ik ga 4 weken van te voren met verlof, en neem daarvoor ook nog een week vakantie op met andere woorden ik stop 5 weken van te voren.