nu al discussies over de naam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mau, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    hallo allemaal

hier een topic voor de dames die nu al in de clinch liggen met hun wederhelft over de naam.

Ik zelf ondervind dit wel al.

Ik engelse/amerikaanse namen
    man hollandse namen

wie kent dit nog meer en hoe gaan we hieruit komen

wie o wie nog meer

groetjes mau

2. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    hahahah, ik herken het zeker! Ik ben ook van de amerikaans/engelse namen en dat vind die man van mij helemaal niks.

Jaydee vind ik bijv, een hele mooie naam.

3. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
    maar ik denk gewoon dat je allebei apart moet gaan zitten en namen op moet gaan schrijven en misschien zitten er wel een paar bij die jullie hetzelfde hebben.

liefs

4. kweb

kweb Fanatiek lid

14 okt 2008
    2.010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Ja hier ook...Gelukkig hadden we een jongensnaam wel snel...maar bij een meisje is het moeilijker....op zich maakt het engels/amerikaans niet echt wat uit...tis meer als ik iets noem zegt hij: nee ik ken een "...." en andersom gaat dat ook zo haha....

5. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    allebei een lijst maken werkt bij ons niet niets is het zelfde en elke keer is het nee of bluh

misschien leuk om als meiden onder elkaar een top 10 jongens en meiden namen te maken die hot zijn op het forum!

houd ons ook even bezig in die laatste week voor NOD

go girls

gr mau

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

een meisjesnaam hebben wij al heel erg lang, jongensnaam is lastiger. we houden beiden van hollandse namen maar konden toch heel lang niks vinden dat we beiden mooi vonden. dat is nu wel gelukt, maar we zien wel wat het uiteindelijk gaat worden.

overigens ben ik er enkele weken achter gekomen dat de naam die wij voor een meisje hebben dezelfde is als mijn moeder aan mijn zusje had willen geven! (alleen mijn vader vond het niet mooi) maar wat een toeval he! echt leuk!

7. Roos1987

Roos1987 Actief lid

5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    Wij zijn nog niet eens zwanger, maar willen wel heel graag!
    en NU zijn er al discussies over namen haha.
    Ik weet al van jongs af aan welke namen ik zou willen geven..
    Maar, mijn wederhelft vind het helemaal niks..
    en zijn namen vind ik weer niks.
    maarja, als het eenmaal 'raak' is, gaan we wel verder discussieren :)
    maar gelukkig zijn wij dus niet de enige die over de naam een conflict hebben hihi..

8. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Mijn vriend en ik zijn er al helemaal over uit... We hebben 1 jongensnaam en 1 meisjesnaam en als we eventueel een 2ling krijgen en het is dan een jongen en meisje dan passen ze ook super mooi bij elkaar... Dus ben blij dat we daar al over uit zijn, want de rest van de namen vinden we niets mooi samen ;)

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik houd van korte namen,hij van lange.Ik houd me er wel een beetje mee bezig maar mijn man nog niet echt,eerst maar es zwanger worden.Maar ik denk dat dat namen uitzoeken nog een klus gaat worden!

10. Roos1987

Roos1987 Actief lid

5 dec 2007
    121
    0
    0
    ergen in zuid holland
    haha, ja hier ook ;)
    maar idd, we moeten eerst maar eens zwanger zien te worden! :D
    en dan kom ik op dit onderwerp hier vast en zeker terug!
    dus, hopelijk tot gauw.. ;)

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

Moet je er 1 nemen die hollands, en engels is. Zoals Dani haha zo heet onze mooie kereltje. En mijn dochter heet Maya ook een beetje nederlands en buitenlands. gewoon op babynames.com en dan je favorieten opslaan , gewoon door neuzen is mijn advies! ;)

12. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Hmm..
    Ikzelf heb wel wat favorieten.
    Maar mn vriend wil het er nu niet over hebben. Vind 'ie onzin!
    Haha! Eerst maar eens zwanger worden....

Toen ik zwanger was, hebben we het er wel even over gehad.
    Maar ook toen zeiden we.. Eerst de echo even afwachten. Die was vervolgens niet goed.

Ach ja, je hebt 9 maanden om eruit te komen!

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nog voordat we bezig waren en toen ik nog aan de pil was wisten we het al.

Gewoon de meisjes naam op tv gehoord en de jongens naam riep ik zo eens in de lucht en die was meteen goed.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij waren er bij de eerste ook allang voor de tijd mee bezig. en meteen na de 1e echo hadden we de meiden naam. mijn vent las bij de bakker de krant en toen stond ze erin hihi. jongens naam kwamen we niet. dus gelukig bleek ze een meid na 9 mnd.

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier ook hoor! Toen we stopten met de pil zaten we erover te fantaseren en bleek direct dat we nogal verschillende ideeen hebben bij wat mooie namen zijn.

We zijn inmiddels ruim 2 jaar verder en we zijn er nog steeds niet uit haha. Maarja, eerst maar eens zwanger worden.

Ik had overigens wel een naam (kon voor jongen of meisje), nee wat denk je; bevalt mijn beste vriendin in juli van dit jaar, heeft ze haar zoontje die naam gegeven! Echt bizar want we hebben het er nooit over gehad! Maarja, mijn vriend wilde die naam toch al niet. Maar ik vind het wel jammer. Had gehoopt dat hij nog bij zou draaien. Merk ook dat ik steeds bij namen uitkom die bijna gelijk zijn aan die naam.

Ik geloof alleen wel dat wij zo'n stel zijn die er niet uitkomen en dan zodra we ons kindje ooit zien zeggen: oh tis een echte.....! Dat we het dan vanzelf weten.

Gr. Cindy

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn vriend en ik hebben allebei al een naam voor een jongen en een meisje die we allebei helemaal geweldig vinden. Hier dus geen discussie over.

Maar.... De een na de ander in mijn omgeving is zwanger. Nu mijn zusje dus ook. En ik ben nu een beetje bang dat iemand (vooral mijn zusje) onze namen gaat gebruiken.... (Mijn zusje weet niet welke namen wij in gedachten hebben. Wij zijn nog niet eens zwanger, dus ik ga daar niet over zeuren zeg maar....)

Zou het zo jammer vinden als iemand hun kindje "onze" namen geeft. Alhoewel ze er dan helemaal niks aan kunnen doen natuurlijk.

Wij moeten ten eerste nog maar eens zien of we wel kinderen kunnen krijgen....Maar het blijft moeilijk!

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Oh ben ik blij dat we dat niet hebben :p
    alleen met de jongens namen waren wat problemen :p
    maar nu hebben we alvast 2 meisjes en 2 jongens namen die naar onze wens zijn :p

Tip: misschien samen door een namen boekje bladeren (of ieder apart) en de namen opschrijven die jullie leuk vinden en dan beiden niet alleen Maar engelse of nederlandse maar ook andere namen... en dan gaan strepen tot jullie tot een naam komen....

18. michelle83

13 okt 2008
    41
    0
    0
    helmond
    ja namen ook geen probleem, zwanger worden gaat nog niet zo makkelijk....

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb met mijn beste vriendin en mijn nicht die ook bezig zijn of gaan beginnen wel over namen gepraat zodat we geen namen "wegpikken" voor een ander of dezelfde namen geven.
    misschien overdreven om daar rekening mee te houden, maar wij vinden dat wel prettig.
    overigens zou bij ons dan de verrassing er nog niet af zijn, want alleen zij weten welke namen wij in gedachten hebben en we zouden toch niet voor de bevalling willen weten welk geslacht het kindje heeft.

20. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Joh, wij maken overal "ruzie" over, hahaha! Zeker ook wel over namen... Maar ik heb hem gelukkig al wel van het idee af kunnen brengen om te vernoemen, dat vind ik namelijk heel erg. Eerlijk gezegd erger om het naar zijn familie te vernoemen dan naar mijn familie. Niet dat ik ze niet lief vind, maar ik vind hun namen stom, haha!

Erg ben ik he?

En ik wil graag een beetje aparte namen en hij wil van die ouwelullennamen geven. We hadden al wat namen bedacht maar toen ik zwanger was van de zomer, vond ik ze ineens niet leuk meer en dat is zo gebleven. Hormonen.... :rolleyes:

Dat wordt nog wat.... :)

Deel Deze Pagina