De meisjenaam weten we al heel lang (voordat ik gestopt was met de pil). De jongensnaam zijn we nog niet uit. Hij wil hele ouderwetse namen terwijl ik de iets modernere namen leuker vind. We hebben nu een naam die we allbei wel oké vinden maar ik weet niet of die het wel echt gaat worden.
Bij ons in de familie is het een traditie dat iedereen 3 namen heeft. Gelukkig houden mijn man en ik van ongeveer dezelfde namen en zijn we er snel uitgekomen met onze 4 kids(ja 12 namen dus samen) Allemaal engels/amerikaans/ierse namen. Mocht er nu nog een ukkie bijkomen(een nakomelingetje want al onze kids zijn al grote tieners) dan hebben we wel al namen voor een meid maar voor een jongen niet. Wel zijn we het erover eens dat het weer engels/amerikaans/ierse namen worden.En ook ik schrijf geregeld een naam op in mijn agenda als ik het een leuke vind.
wij hadden er ook discussies over... maar nu niet meer.. mijn ventje wilde bram.. maar nu niet meer omdat het kindje van de buurjongen al zo heet
Wat een leuk onderwerp! Ik ben er zelf ook al wel uit, alleen vriendlief denkt: eerst maar eens zwanger worden... Heeft ie ook wel gelijk in, dus ik zeg het gewoon niet tegen hem! haha. Hij zei alleen van de week dat ie Norman wel leuk vindt... Vind ik persoonlijk dus hélemaal nix, dus dat wordt nog leuk strax!
Meisjesnaam wist ik ook al heel lang en gelukkig is vriendlief het er helemaal mee eens. jongensnaam hebben we samen over nagedacht en hebben uiteindelijk toch wel een mooie gevonden ook, hij is alleen een stukje minder origineel als de meisjesnaam volgens een of andere site, meisjesnaam is nog niet gebruikt dit jaar in NL , jongensnaam al 100x ofsow en dan ook weer op de manier hoe wij het schrijven gek genoeg vind ik alleen namen mooi die met een D beginnen en een italiaanse of engelse klank hebben...
In principe hebben wij voor beide wel al een naam maar als er een leukere voorbij komt, ruilen we de bestaande naam in. Wij hebben verder afgesproken dat we tegen de tijd dat ik zwanger ben allebei een week lang (of langer als dat nodig is) voor onszelf gaan opschrijven wat we leuke namen vinden. Daarna geven we die briefjes aan elkaar en kijken dan bij elkaars namen welke we leuk vinden. Deze gaan we dan naast elkaar leggen en daar zal dan vast een leuke beslissing uit komen.
kijk naar mijn banner... ------- > wij zijn er nog steeds niet voor de volle 100% over uit..en mijn man wilt het er niet eens meer over hebben. Hij vindt dat we nog tijd zat hebben..en raakt zwaar geirriteerd zodra het onderwerp zich opent.. en ik? Ik raak inmiddels gestrest van het feit dat de naam niet eens vaststaat..
ik vind een meisjesnaam niet zo moeilijk maar een jongensnaam. Wij houden allebei van hollandse namen die ook engelsuitgesroken kunnen worden. Omdat ik half engels ben. Het probleem is alleen. We komen heel vaak uit op namen die beginnen met een J, en onze namen beginnen ook allebei met een J, word zo lastig met de post....
Woowww... Ik zou dan gewoon tegen mn vriend zeggend dat ik NU de naam vast wil hebben staan, en als hij niet wil meedenken/er over wil hebben, dan zou ik de naam vaststellen! Ik zou het echt niet kunnen handelen om in dat stadium nog geen definitieve naam voor de uk te hebben! Meisje: Madelief, Lotte, Sanne, Sarah, Fleur, Floortje, Roos etc etc Jongen: Tristan, Sylvan Jasper, Jesper, Marc, Ni(e)ls, Pepijn, Matthijs, Boris, Floris, Joris etc etc. Vriendlief vind Boris dan nog wel leuk... Dat is mijn minst favoriete jongensnaam van dit rijtje.... Madelief heb ik al sinds ik nog maar een klein meisje was in mn hoofd, maar vriendlief gruweld bij die naam Ik hoop dat ik, mochten we ooit een meid krijgen, hij gaat wennen aan die naam want ik kan me niet anders voorstellen dan dat we ooit een Madelief krijgen. Ik wil graag ook onze toekomstige kids (als het ons gegund is) een tweede naam geven, en die naam moet dan een vernoeming naar de grootouders zijn... Maar mijn vriend voelt niets voor vernoeming...
Mijn man en ik vinden kiano een mooie naam.Nu is vrijdag mijn neefje geboren met de naam kian dus op naar een andere naam jammer genoeg vond het namelijk echt een prachtige naam.Nu kwam mijn man gelukkig zaterdag met een ander naam de naam dylan ook wel mooi het past alleen niet in onze traditie.
Wij hebben ook al namen voor zowel een jongen als een meisje. Maar nu kom ik terug van de jongensnaam omdat dit lijkt op de naam van een neefje en die noemt mijn schoonmoeder steeds Rensje. En nu ben ik bang dat ze onze eventuele zoon ook zo gaat noemen. Wij hebben voor een jongen Lorenzo Leonardus in gedachten, vernoemd naar zijn opa en mijn vader. En als roepnaam Renzo. Maar nu vind ik het dus steeds minder leuk klinken. Toen ik dit laatst zei tegen mijn vriend ging hij protesteren hahaha. Als we een meisje krijgen dan wordt het Chelsea Hendrika. De voorletters CH zijn mijn initialen. Mijn moeder en ik hebben als 2e naam ook Hendrika en de dochter van mijn broer heet Celeste Hendrika. Chelsea staat vast, dat weet ik al sinds ik kids wil...toen ik 18 was of zo hahaha
Ik heb echt nog geen idee hoe ik ons eventuele toekomstige kind zou willen noemen...er zijn zoveel leuke namen. Ik ben alleen bang dat lief en ik er wel enig stevige discussies over gaan voeren als het zo ver is. Maar ja, eerst maar eens zwanger worden