Volgende week primen en inleiden, wat kan ik verwachten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Spikkeltje, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

I.v.m. zw diabetes + insulinegebruik gaat het volgende week dan toch gebeuren: ik ga ingeleid worden! Vandaag heeft ze gekeken of ik al wat ontsluiting had, nou mooi niet dus, alles zit nog potdicht. Dus gaat er eerst geprimed worden door middel van tabletten. Ze heeft me erop voorbereid dat ik niet diezelfde dag beval, ze verwacht dat dat 1 of 2 dagen later gaat zijn. Wel moeten we uiteraard in het ziekenhuis blijven ("neem voldoende vermaak mee," zei ze) en krijg ik drie keer per dag een CTG. Van dat laatste werd ik dan weer wat ongerust maar volgens de arts is er echt geen risico voor de baby bij het primen/inleiden, juist door in te leiden vermijden ze de risico's van de wisselende suikers. Ik heb geen idee wat ik kan en mag verwachten en zou daarom graag jullie ervaringen horen!

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Met de tabletten heb ik geen ervaring. Ben wel twee keer ingeleid. De eerste keer (baby twee) door het breken van de vliezen. Had nl al drie cm ontsluiting. Vier uur later was baby2 er.
    Bij baby 3 had ik maar ietsiepietsie ontsluiting en kon ze dus niks breken. Dus kreeg ik een ballon in de bmm die ze 5cm opblies! Daarop kreeg ik meteen milde weeën. Die verdwenen toen de ballon uitviel een paar uur later. Ik mocht wel naar huis overigens. De volgende dag had ik 3cm maar de baby was niet ingedaald dus durfden ze de vliezen niet te breken. Dus met weeenopwekkers begonnen (11:00) om de baby te laten indalen. Met 5cm alsnog de vliezen gebroken en rond 17:00 was baby3 er.

Ik vond bevalling 3 wel het heftigst. Had veel aan de tens de eerste uren en wilde daarna graag pijnbestrijding (pethidine) maar daar heeft de vk me vanaf gepraat ('kan snel gaan!').

Succes in ieder geval!

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik was 13:00 uur in het ziekenhuis, echo, ctg etc. Daarna primen, kreeg er harde buiken, verder niet veel bijzonders. 's Avonds had ik te veel harde buiken (weeën) om nog een dosis te geven, dus ze wilden dat ik ging slapen. Volgende ochtend helaas niks gebeurd, geen ontsluiting o.i.d. Erge tegenvaller, het kon nog wel even duren zeiden ze (dagen). 's ochtends een dosis, deed weinig, 's middags een dosis, deed weer weinig... om 18:00 uur wilden ze nog een dosis geven, maar die verloskundige was wat meer van het doorpakken, ik had inmiddels 1,5 cm ontsluiting en redelijk wat harde buiken, dus zij heeft de vliezen toen doorgeprikt (terwijl ik dacht dat het dus nog dagen ging duren), ik werd hier enorm door overvallen, ik had me met dvd'tjes geïnstalleerd en bij neergelegd. Ik had metéén volop weeën (blijkt achteraf door de hormonen van het primen te komen), dus niks dvd'tjes maar meteen volop puffen en 4 uur later, zonder infuus o.i.d. een prachtige baby op mijn buik. Een aanloop van anderhalve dag dus, maar daarna héél snel bevallen.

Deel Deze Pagina