Ik kan me heel goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Maar denk dat nog even shoppen wel heel veel gevraagd is. Heb verschillende passessies mee gemaakt bij schoonzussen en moest er niet aan denken ook nog weer te moeten shoppen. Even lunchen is wel gezellig om ook even alles na te praten en vooral als je er niet uit bent gekomen.
Wat jammer dat het zo niet aan je verwachtingen voldoet. Enige dat ik je mee wil geven is dat het niet zo hoeft te zijn dat zij het niet/minder belangrijk vinden omdat het niet volgens jouw verwachtingen gaat. Pas op met die conclusie trekken. Zij houden bijna een hele zaterdag vrij (wat logisch is, begrijp me daarin niet verkeerd) en willen een deel van de dag dan nog wat anders doen. Verwar dat niet met het feit dat ze het uitzoeken van de jurk of dit moment voor jou niet belangrijk vinden. Je had er gewoon een ander beeld bij (denk idd misschien een beetje vanuit het Amerikaanse/tlc gebeuren). Je kunt best aangeven dat het voor jou heel belangrijk is, maar zou zeker niet uitspreken dat je teleurgesteld bent in hen. Daar komen alleen maar scheve ogen van, want het gaat juist vooral over jouw verwachtingen. Heel veel plezier met het passen van jurken en maken van je keuze! Ik vond het zelf ontzettend leuk, maar ook heel moeilijk. Ps. En dat gevoel dat je 'het weet' als het de juiste jurk is bestaat in mijn beleving ook niet, het is hartstikke lastig!
Ja ik eigenlijk ook...ik heb ook om 10-11 gepast en toen geluncht (soepje met broodje) en dat was het..
Ik snap wel goed dat je teleurgesteld bent, zou ik ook hebben hoor. Zeker omdat jullie (helemaal) naar Antwerpen gaan, zou ik er eigenlijk al vanuit gaan dat het een gezellig dagje daar zou worden. Is anders toch ook zonde om na het passen gelijk al naar huis te rijden? Ik zou het zeker uitspreken. Hopelijk begrijpen ze jouw gevoel wel. Ik zou ook met je vader praten en hem vertellen dat je jouw moeder enorm mist juist met zulke momenten!
Iedereen bedankt voor de reacties! Heb ik echt iets aan gehad! Normaal ben ik eigenlijk heel nuchter met dit soort dingen maar ik denk dat het gemis van mijn moeder en dan de opeenstapeling van afzeggingen de laatste mededeling even de druppel was... Ik heb het inmiddels met mijn stiefmoeder besproken.. heb niemand van iets beschuldigd ofzo maar wel gezegd dat ik het idee heb het anders te ervaren dan hun en dat ik, om teleurstellingen te voorkomen, graag wil dat we allemaal hetzelfde in deze dag staan wat we van elkaar verwachten.. zij zei toen meteen dat we daarna kunnen lunchen dus de lucht is tussen haar en mij al geklaard.. Nu er ook wat meer tijd over gegaan is kan ik het ook steeds meer relativeren en heb ik het denk ik in mijn hoofd teveel opgeblazen, ook hun reactie was vast niet zo bedoeld als over kwam.. nu mijn schoonmoeder nog even 'aanspreken' Al zal die braderie niet door gaan want de winkel die ze daar verwacht staat er helmaal niet (sm is een koopjesjager )! Iedereen bedankt! Zal ik jullie op de hoogte brengen van m'n passessie?
Buiten alle verwachtingen heb ik vandaag mijn jurk gevonden!! Ik was op en top aangekleed en toen kwam het liedje van I will always love you (gezongen door dolly parton) op en toen kwamen de waterlanders! Het leek wel een teken van mijn moeder.. vond het zo mooi! We hebben verder een hele gezellige dag gehad en hebben zelfs ook nog in een andere zaak jurken kunnen passen (zag een hele mooie in de etalage dus vroeg spontaan om een pasafspraak) Ik heb denk ik gewoon met teveel spanning naar deze dag toe geleefd waardoor ik me om de meest onzinnige dingen druk maakte.. vandaag nergens irritatie over gehad dus heb een leuke dag gehad met een mooie afsluiter
Wat fijn, dat je je jurk gevonden hebt en je moeder er toch n beetje bij was en dat jullie het zo naar jullie zin hadden!