hulp/ideeën gezocht (tijdelijke) plaatsing hond

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 13 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik zal het verhaal zo kort mogelijk proberen te houden.
    Vanmorgen hebben mijn schoonvader en ik zijn buurman gevonden met een ernstige beroerte. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis, waar uit onderzoek blijkt dat het zodanig ernstig is, dat het er naar uitziet dat hij voorlopig niet meer thuis komt, ALS hij überhaupt nog thuis kan komen.

nu is het zo dat deze man, waar wij zeer goed bevriend mee zijn, nauwelijks familie heeft, alleen een neef en een zus waar hij ruzie mee heeft, die ik beiden inmiddels heb ingelicht. Mijn schoonvader en ik zijn de contactpersonen.

nu is het zo dat deze man een hond heeft, geen heel lieve overigens, al reageert ze vriendelijk op mij. Ik weet dat ze haar baas in het verleden wel gegrepen heeft, dus ik durf haar, ondanks dat ze goed op mij reageert, niet in huis bij mijn eigen hond te doen. Mijn schoonvader past vaak op mijn hond en/of mijn kinderen, dus kan ze ook niet bij hem.

Ik heb vanavond al van alles afgebeld: de hondenvereninging, een pension etc etc. De kosten lopen zó hoog op (denk aan bijna 500 euro pm) dat we haar daar niet kunnen onder brengen. Ten eerste kunnen wij niet beschikken over buurman's rekening, daarnaast willen we het gewoon niet zo hoog op laten lopen en we kunnen haar bij niemand zo kwijt. En gezien het feit dat dit een kwestie van misschien wel maanden wordt, willen wij haar meer bieden dan alleen voer/water en uitlaten. Ze heeft ook aandacht nodig, wat wij haar gewoonweg niet kunnen geven. Hebben jullie ideeën?

Maatschappelijk werk hebben we al ingeschakeld en de dierenarts moet ik morgen terugbellen, beiden gingen meekijken voor een oplossing, maar misschien heeft iemand van jullie een gouden tip?

In elk geval erg bedankt voor het meedenken/reageren.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Oe, heftig voor jullie en natuurlijk de buurman. Voor de hond is dit natuurlijk ook geen prettige situatie, dit kan nog meer een trigger zijn op het gedrag.

Misschien kan het dierenasiel hierin adviseren? Mogelijk dat ze contacten hebben met mensen die (tijdelijk) honden opvangen. Ik weet natuurlijk niet welke kosten hieraan verbonden zullen zijn.

3. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.130
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oei een 'onbetrouwbare' hond die niet bang is om te bijten. Ik ben bang dat dat erg lastig gaat worden. Helemaal voor tijdelijk.
    Je zou je aan kunnen melden op het hondenforum. Daar zit ik ook en daar zitten heel erg veel mensen met onwijs veel hondenkennis en enorm veel kennissen in de hondenwereld.
    Misschien zouden zij eens kunnen helpen. Wel echt het hondenforum en niet hondenpage.

Jessie25 en mamabri vinden dit leuk.
  4. mamabri

mamabri Niet meer actief

asiel heeft een hondenopvang maar dan komen we echt op 15 euro per dag, dus zo'n 450 euro pm. Dat kan echt niet, zeker niet voor lange periode.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Kun je die kosten niet verhalen op een verzekering?

Ik weet ook niks anders dan hierboven.

Sterkte!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

#6 mamabri, 13 jun 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 jun 2017
    Geeeeen idee. Morgen eens met MW om tafel. En sterkte heb ik even wel nodig. Heb een vreselijke dag achter de rug (sorry dat ik klaag :oops:) Was echt niet grappig. We hebben alle hulpdiensten nodig gehad om hem uit huis te krijgen (politie, ambulance en brandweer). Los daarvan voel ik me ook best verdrietig omdat ik me zorgen maak of het wel goed komt met hem. De neuroloog had hier niet veel hoop op :(

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik bedoelde meer een soort gast gezinnen, waarbij dieren bij iemand thuis wordt opgevangen.
    In onze regio wordt dat wel gedaan, maar dat verloopt dan via het asiel/dierenambulance. Nu kan het maar zo zijn dat die koste gelijk zijn, maar mogelijk is er een andere afspraak met zo'n gastgezin ook mogelijk.

Sterkte!

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

ga ik navragen! bedankt voor de tip!

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ah lieverd. Tuurlijk maak je je daar zorgen om. Ik hoop ook dat hij weer beter word, maar mag dat niet zo zijn dan hoop ik dat hij zo pijnvrij mogelijk mag gaan.

Hopelijk vind je vandaag een oplossing voor de hond.

10. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    In Engeland heb je daar een goed doel voor. De Cinnamon Trust. Misschien bestaat er in Nederland ook wel zoiets?

11. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    wat is het voor hond ( welk ras of waar lijkt het op ) en welk formaat?

12. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Er zijn wel stichtingen die gastgezinnen hebben en je helpen hiermee.
    Of die ook bij jou in de buurt zitten weet ik niet.
    En anders inderdaad op een hondenforum aanmelden en daar je oproep neerzetten.

Sterkte in ieder geval!

13. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Zeker op het hondenforum een oproep plaatsen! Je moet wel jezelf eerst introduceren maar als je toegang hebt tot de rest van het forum kun je een oproep plaatsen bij: "tijdelijke opvang gezocht" of iets wat daarop lijkt.

Verder zou je nog kunnen kijken of er op Facebook een groep is van het soort hond (is het een ras?).

Sterkte en veel succes!

14. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wat voor hond is het?

15. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Weet je of de man ooit getraind heeft bij een hondenschool of hondenclub? Dan zeker daar eens navragen, zij kennen de hond immers. Je zou ook een gedragstrainer uit de regio kunnen bellen, wellicht dat diegene kan kijken in wat voor situatie de hond (tijdelijk) geplaatst kan worden en met een beetje geluk heeft hij zelf ook ideeën voor adressen.

Je kunt ook eens contact opnemen met stichting dierenthuis of stichting alert.

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik heb mijn collega gevraagd, zij heeft een hondenschool in Winterswijk.

17. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    W
    Ik zou niet weten wat er mis is met de hondenpage...

18. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    He wat een vervelende situatie! :( Sterkte met je buurman. En hopelijk kunnen jullie (tijdelijke) opvang vinden voor de hond. Wat het echter wel lastig maakt omdat de hond al eens gebeten heeft en misschien in staat is dit nogmaals te doen. Ik weet niet welk ras het is? Maar sommige rassen die helaas eens in het verleden gebeten hebben, worden niet graag in huis genomen.. :( (nu ben ik niet bevooroordeeld tegenover bepaalde rassen, als mensen dat denken, zeker niet!) Ik hoop dat je een goed plekje voor de hond kunt vinden.. en ik weet ook niet hoelang je buurman in het ziekenhuis moet blijven, en als het tijdelijk is dat de hond ergens moet verblijven, vermeld dit duidelijk aan de tijdelijke 'baasjes'. Het klinkt raar maar het is echt een tip. Wij hebben namelijk voor 4jaar geleden een hond over genomen van iemand (onbekende voor ons) die naar een blijf van mijn lijf huis moest en daarom deed ze de hond weg.. Ze verkocht hem (afgestaan).. Zo hebben wij de hond overgenomen en een half jaar later, of ze de hond terug kon krijgen. Nee sorry! Het is nu mijn hond en blijft bij mij. Dan moest je zeggen dat de hond een tijdelijk huisje zocht en daarna terug kon. Zo dacht ik..
    Maar veel succes & ik hoop dat je een gepaste oplossing vind!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties.
    Het is een 7 jarige herdershond. De vereniging politiehonden (waar ze getraind is) wil niet helpen bemiddelen, er is wel opvang maar ook dit kost geld.

Voor nu hebben we het even zo geregeld dat mijn schoonvader haar 's morgens en 's avonds laat uitlaat. Vanaf een uur of 12 tot aan etenstijd blijft ze bij een vriendin van mij. Gaat overigens goed, het is een (voor ons tot nu toe) hele lieve hond. Vooral ik (die haar gered heeft) is groot favoriet. Scheelt dat ik niet gauw bang ben voor honden. Wat wel vervelend is dat niemand weet hoe de hond heet. Ook de dierenarts niet....:|

Met de buurman gaat het helaas nog niet veel beter. Vooral omdat de eerste paar dagen erg belangrijk zijn heb ik er eigenlijk een hard hoofd in. Hij is wel vrolijk en weet wie je bent enzo, maar bewegen kan hij niet en praten en eten ook niet.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat zou zij evt voor ons kunnen betekenen?

Deel Deze Pagina