Dag dames, Ik moet het echt even van mij afschrijven. wat een enorme kl*te dag heb ik gisteren moeten doorstaan. Voor diegene die mijn situatie niet helemaal kennen; ik ben momenteel weer zwanger, nu zo;n 8 weken. Voor ons weer heel spannend,aangezien het dit jaar al twee keer uitgelopen is op een miskraam. Echt genieten kunnen we dus nog niet, maar we begonnen langzaam aan toch wel wat geniet momentjes te krijgen. We hadden inmiddels ook al 2 goede echo's gehad, dus het besef kwam er toch al wel. Tot gisteren!!!!!!! Ik was aan het werk en moest naar de wc om te plassen. Tot mijn grote schrik zag ik wat roze slijm / licht bloed met afvegen. Ik ben helemaal door het lint gegaan en over de toeren geraakt. Weet gewoon even niet wat ik heb gedaan allemaal. Eenmaal weer beetje bij zinnen gekomen ben ik naar kantoor gegaan en heb ik 2 collega's gebeld die van onze zwangerschap af wisten. zij zijn gekomen en hebben mij enorm gesteund. mijn vriend die echt zo'n grote steun voor mij is, is mij komen halen. Ik was totaal in shock en echt niet in staat om zelf auto te rijden. We konden na 2 uurtjes gelijk al terecht in het ziekenhuis voor een echo en onderzoek. EN GELUKKIG IS ALLES GOED!!! De echo zag er super uit, echt al een minimensje, het hartje klopte goed en het was goed gegroeid. ook het bloedverlies was gestopt en de arts zag geen bloedresten of iets dergelijks zitten. en zag geen enkele aanwijzing dat het nu fout zou gaan. Natuurlijk blijft het enorm spannend voor ons,maar we zijn toch wel weer een beetje gerustgesteld na de echo gisteren. Morgen krijgen we weer een echo en dan dinsdag weer. de begeleiding vanuit het ziekenhuis is echt super!!!!! Verder is mijn vriend echt zo'n grote steun voor hem. hij staat dag en nacht voor mij klaar en praat mij echt deze onzekere weken doorheen. En dat terwijl het voor hem net zo moeilijk is!!!! En soms staat hij zo machteloos. Ik wil mijn vriend daarom ook verrassen met een symbolisch kado. Heeft iemand van jullie een leuk idee? We hebben het gisteren ook de ouders verteld, dit was eerst nog niet de planning,maar aangezien we nu dat bloedverlies hadden en we de komende weken dus zo in spanning zitten, hebben we het toch verteld. helemaal blij natuurlijk,maar ook realistisch. de rest vertellen we het einde van deze week. het is nog pril,maar voor ons zijn we al heel ver. de andere keren is het fout gegaan rond de 6 weken en hadden we geen goede echo's en nu wel en we zijn al ruim 8 weken!!!! Zo dit was mijn verhaal wel zo'n beetje. Het helpt goed om het even van mij af te schrijven. Liefs Sannie
Hoi Sannie, Ben blij dat alles goed is. Als je rond 8 weken een goede echo hebt met hartactie, dan is het grootste risico al voorbij. Leuke banner trouwens...
Dank je wel voor je lieve woorden. Inderdaad leuke banner he, net zoals die van jou . Precies even ver. Gefeliciteerd meid!!! Al een echo gehad? Liefs Sannie
Heb afgelopen vrijdag bij de verloskundige een uitwendige echo gehad. Frummeltje was nog een beetje boonvormig. Maar hartje kloptje gelukkig. Was fantastisch. We blijven hopen dat het goed gaat. Ik denk altijd maar zo, de kans dat het goed gaat is bijna 10 x zo groot dan dat het fout gaat. Dat helpt me meestal wel om m'n angsten te relativeren. Hou je haaks.
Meid Gefeliciteerd! ik snap dat je bang bent dat het mis zou gaan, maar je bent nu al 8+3 en een paar goede echo's dus de kans is klein dat het nu nog mis gaat. Probeer er van te genieten het is zo'n bijzondere tijd als je zwanger bent. Liefs
fijn dat het nog goed gaat! en als je eenmaal een kloppend hartje hebt gezien heb je nog maar 2% kans dat het fout gaat!! een speciaal kado voor je vriend, eerlijk gezegd geen idee... misschien een keer lekker samen uit eten? nu kan het nog liefs miek
pfffft, kan me voorstellen dat je je kapot bent geschrokken op de wc, en dat het daardoor een klotedag was, gelukkig met een zonnig randje, dat alles goed is met de kleine,houden zo, en nog een heel voorspoedige zwangerschap gewenst! liefs.
Dames, de extra echo die voor morgen gepland staat laten we nu zeker doorgaan. ook vandaag toch 1 keer met naar de wc gaan wat bruin slijm, heeeeeel minimaal,maar ohh zo bang. geen krampen of iets dergelijks. pffffff wat een onzekere tijd, ik trek het echt niet. laten we maar gewoon weer hopen op een goede echo. ik heb trouwens ook met niezen dat ik wat steken krijg linksonder. wat kan dit betekenen? liefs Sannie
Meid dit is alleen maar goed,, het betekend dat je baarmoeder aan het groeien is, je hebt bandenpijn.
Ik kan me je onzekerheid best wel voorstellen, maar probeer er niet te krampachtig mee om te gaan! Bloedverlies aan het begin van een zwangerschap is vrij normaal! Ik snap dat je in jouw geval extra schrikt, maar probeer toch wat vertrouwen in je eigen lichaam te hebben!! En je gaat vanaf nu heel veel krampjes, pijntjes en dingen voelen die je niet bekend zijn. Probeer je in eerste instantie te beseffen dat dit bij de zwangerschap hoort, er verandert nu zo veel in je lichaam! Niet zo panieken: stress is ook niet goed tijdens de zwangerschap!