Hallo! Ik vraag mij af hoe harde buiken voelen? En wanneer moet je bij harde buiken aan de bel trekken?? Bedankt alvast voor jullie reacties
Dan voel je je baarmoeder samentrekken tot een harde bal. Ik weet niet precies hoeveel je er 'mag' hebben op welk termijn..
Interessante vraag, ik lees even mee! Ik heb nu wel eens als ik moe ben of net uit het werk kom en druk ben geweest, dat mijn buik helemaal hard aanvoelt aan de buitenkant. Kan ik hem niet meer indrukken zeg maar. Maar ik voel niets samentrekken, en al helemaal geen kramp ofzo. Ik voel eigenlijk helemaal niets. Is dat dan een 'harde buik'? Want ik heb het idee dat de meeste vrouwen er toch iets anders mee bedoelen...
Ik voel het echt alsof mn buik helemaal aanspant. De vorm van mn baarmoeder is dan precies te voelen. Een paar keer per dag mag, hoewel 17 weken volgens mij wel erg vroeg is. Daarnaast zou het geen pijn moeten doen. Ik heb er vooral last van als ik teveel gedaan heb, of stress heb.
Ik heb ook nog geen harde buiken hoor, maar ik hoor het regelmatig en wil graag weten wat het is en hoe dat nou voelt. Zodat ik het straks ook herken.
Je herkend het wel, ik heb het vaak s'avonds als je rustig gaat zitten, als je dan opstaat en je denkt wow pfff.. Net of je een voetbal onder je shirt heb. En het voelt heel hard aan. Ik hoorde als je meerdere kids heb dat je ze eerder voelt dan bij je eerste kindje..
Ik ervaar het ook als een harde bal, heel stom gevoel is het eigenlijk. Ik las van de week nog ergens dat je pas aan de bel hoeft te trekken als je er 6/7 per uur hebt aldoor (weet niet met welk termijn dit is hoor).
Je merkt het echt wel en normaal gesproken mogen harde buiken geen pijn doen. Doet het wel pijn, meteen aan de bel trekken. Vertrouw je je het niet, zelfde verhaal! Mijn gyn heeft me verteld dat een groeiende spier hard mag worden, maar niet te vaak. En vaak zijn harde buiken een teken dag je te druk bent geweest. En ik heb ze met 18 weken gehad (daarna niet meer.) dus termijn zegt niet veel.
Ik dacht vaak dat ik het kindje voelde schuiven van de ene naar de andere kant maar op t eind was mijn buik dan voor wat langer hard. het voelt dus als het ware alsof je je hand van binnen tegen de wand legt duwt en dan draait. met als gevolg geheel of gedeeltelijke harde buik. Niet pijnlijk maar wel soms vervelend. het geeft vaak een zwaar gevoel.
Ik merk het als ik een drukke dag heb (gehad). Dan voel je een soort druk op je buik en lijkt hij keihard aan te voelen. Soms istie ook keihard. Voel aan het einde van de dag mijn banden ook erg trekken. Mijn dochter van 3 wil nog wel s gedragen worden...