Geen idee waar het van komt: darmen of niet, maar mijn buik is ook gegroeid! (en mijn heupen en bovenbenen en taille ook.... ) groetjes
bedankt meiden voor jullie reacties.nog een weekje en dan kan ik naar de verloskundige. liefs kikkert
Ik heb het zelf ook.. ma ben onderhand bijna 14 weken.. en me buik begint beetje rond te worden!,, En me vriend die zegt het ook van Lieverd je word dikker!
Het is hier al vaak gezegd.... inderdaad, in eerste instantie zijn het gewoon je darmen die omhoog komen, vaak zit er ook veel lucht volgens de vk en je lijf gaat vet vasthouden om een beschermlaagje te creeren om de kleine te beschermen. Je baby en baarmoeder zijn dan nog ieniemienie. Pas vanaf 12 weken komt de baarmoeder boven het schaambeen uit en de bolling die je dan gaat zien komt dus voor een deel nog van het bovenstaande en voor een deel doordat je baarmoeder groeit door je kindje. En overschat vooral de grootte van de baarmoeder in het begin dan nog niet. Ik ben nu 14 weken en 5 dagen en de baarmoeder is dan geloof ik zo groot als een grapefruit....
Ik kreeg ook al heel snel mijn broeken niet meer dicht. Nu draag ik alleen nog maar positiekleding. De rest zit gewoon niet meer. Ook mijn truitjes zijn allemaal naveltruitjes geworden.....
Pff, sinds het weekend is het ook bij mij begonnen. Ineens een buikje en alles zit strakker.... Het is wel even wennen hoor....
ook ik heb het gevoel dat mijn buik al dikker is geworden, maar of dat door mijn zwangerschap komt of door mijn vele eetbuien van de zwangerschap... ik denk het laatste!