Nu al een ei

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door heleen, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik zit op cd 2 van mijn cyclus en dus een knal positieve ovtest :( En nee ik ben niet zwanger ;)

20150321_124738.jpg

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    kan best :) wel vroeg! weet je zeker dat je niet zwanger bent? ;) dan zou je een cycles van 16 dagen ongeveer hebben nu

3. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0

Ja vorige maand geen ei gehad klik maar op mijn banner dan zie je mijn temperatuur kaartje toen wel veel positieve testen maar ei is niet gesprongen

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    wat apart... hoorde dat bij pcos zoiets vaak voorkomt, heel vreemd in ieder geval

5. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    Klopt maar mijn cyclus was door de tarwekiemolie van het padje ben er nu weer mee gestopt

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt niet op cyclusdag 2 al een positieve test hebben op cyclusdag 4 een eisprong. Een eicel heeft tijd nodig om te groeien en te rijpen. Dat zou betekenen dat je in 2 dagen een follikel hebt van rond de 20 mm en dat is medisch gezien onmogelijk.

Als je PCOS hebt, zijn je hormoonwaardes dusdanig verstoord dat een ovulatietest altijd positief kan zijn of altijd negatief. Bepaalde hormonen zijn verhoogd, waar de test op reageert. Dat kan ook het geval zijn als je bijvoorbeeld een grotere cyste op je eierstok hebt. Dan duidt de test dus niet op een eisprong of zwangerschap.

Ik ben bang dat er zoiets bij jou aan de hand is. Zwanger ben je niet en een eisprong is onmogelijk zo vroeg in je cyclus. Tenzij je een lange cyclus hebt en er nu alsnog een eisprong komt. Ben je wel ongesteld geworden dan? Want zonder eisprong word je over het algemeen ook niet ongesteld en dan zou je nu niet op cyclusdag 2 zitten. Je begint pas te tellen als je bloedverlies krijgt en je moet je niet vasthouden aan een vast aantal dagen.

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    onmogelijk niet, je kunt zelfs tijdens je menstruatie zwanger worden, maar onwaarschijnlijk... ik zou toch wel even naar de dokter gaan idd... want het is wel vreemd als ik zo naar je vorige cyclus kijk dat je zo vaak positief test en je temp niets laat zien...

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

+ 1
    ik heb jouw verhaal al gevolgd bij temperatuur kaartjes.
    Ben het dan ook eens met Jippie.
    Denk dat je gewoon een tussentijdse bloeding hebt en jouw ovulatietest gewoon nog steeds reageert op een disbalans in jouw hormonen :(

9. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0

Het is niet onmogelijk ik heb voor mijn zoon cyclus volgens gehad met een eisprong op dag 3 min en Max op dag 14 dus nee het is niet onmogelijk. Antwoord op vraag 2 ja ik ben nu ongesteld sinds een donderdag avond

10. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    1426943835226.jpg

Hoe is deze test dan te verklaren

11. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    1426943994294.jpg

12. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    Nog 1 die beter is en nee ik denk niet zwanger te zijn maar hij reageert echt op mijn ei

20150321_143124.jpg

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.951
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    #13 RoGiJuLi, 21 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2015
    Nee hij reageert niet op je ei! Hij reageert op het LH hormoon waarvan je bij pcos veel pieken zonder eisprong hebt en dus veel ongeldige positieve ovu testen (en dus zo ook vage zw testen).

En zeggen dat je bij je zoon een ei had tussen dag 3 en dag 14 is ook wat vreemd..... dan heb ik mijn eisprong altijd tussen dag 1 en dag 18 :(:(
    Wil dus niet zeggen dat ik ineens op dag 3 een eisprong heb.

Wees eigenwijs, dat is jouw goed recht, maar ik geloof nooit dat je nu al posi test op een aankomende eisprong.

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Met Rogijuli eens hij reageert op lh hormoon. Ook ik ben er slachtoffer van geweest. Rare lh pieken zonder eisprong maar ook dat soort vage zwangerschap testen door de lh.

15. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
  16. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    Nee bij mijn zoon was mijn ei op dag 11. Ik bedoel de dat mijn eisprong erg varieert de ene cyclus dag 3 aangetoond met een echo en omdat ik iui deed kreeg ik deca omdat ook de gynaecoloog zei dat dit onmogelijk was hij moest na de echo zeggen dat ik gelijk had. Ik kan mijn lichaam en weet dus dat mijn ei komt we zullen het afwachten aan de hand wat mijn temperatuur doet . Ik zal nog even een oud temperatuur kaartje opzoeken met een vroeg ei deze klopte met de echo

17. heleen

heleen Actief lid

17 jun 2006
    220
    0
    0
    Alleen jammer dat er gelijk gezegd word dat ik eigenwijs ben terwijl het met echo's bewezen is dat het dus bij mij wel voorkomt ;)

2.jpg

chartgraph_module.php.jpg

En ik heb er nog wel meer helaas gelukkig komt het niet zo heel vaak voor dat ik zo vroeg een ei heb heb dan ook het idee dat ik geen kans maak die ronde omdat ik nog ongesteld ben of een tussentijdse bloeding net wat jullie willen

18. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had deze maand ook op dag 3, 4 van mijn bloeding een verhoogde temperatuur. Ik ben daarna ziek geweest en heb nog steeds een hoge temperatuur. Het is nu drie weken later maar nog geen verlaging van mijn temperatuur:(

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.951
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry maar op deze 2 kaartjes heb jij zelf de eisprong gezet. Ik zie ook geen eisprong in je tempen.
    Is de eisprong ook bevestigd met een bloedtest dan?? Alleen een follikel zien op de echo is geen garantie dat hij ook gaat springen. En bij je bovenste kaartje heb je clomid gebruikt. Als je ei echt toen gesprongen zou zijn, zou het doorslikken van clomid ook geen nut hebben (vreemd dat de arts niet aangaf dat je dan moest stoppen).
    Een ei kan binnen 3 dagen onmogelijk rijpen en tot springen komen.

Maar jij weet het beter dus ik hoop dat het eitje morgen bevrucht zal raken. Succes en hopelijk over 2 weken een posi zw test.

20. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    En toch zie ik op de laatste foto van je zwangerschapstest een best duidelijk tweede streepje staan met mijn telefoon...

Deel Deze Pagina